Wind Mobile chwali się dwiema nowymi usługami dla operatorów komórkowych.
Sprzedając karty SIM operatorzy muszą przypisać do karty SIM numer abonenta. Numery abonenta są cennym zasobem, który operator pozyskuje od regulatora. Dodatkowo przypisanie numeru abonenta powoduje wykorzystanie kosztownych zasobów licencyjnych w licznych systemach pracujących w sercu sieci. W efekcie karty SIM leżące na półkach w kioskach stanowią dla operatorów balast finansowy. Wind Mobile opracował technologię pozwalającą na przypisywanie numerów telefonu do karty SIM dopiero po aktywacji karty. Ponadto dzięki nowej technologii aktywując kartę SIM abonent może skorzystać z dodatkowych usług – np. wybrać numer telefonu, który mu odpowiada.
Drugim wyzwaniem, z którym borykają się operatorzy mobilni są nieużywane karty SIM użytkowników systemu prepaid. Jeżeli użytkownik nie korzysta z karty w okresie, w którym operator jest zobowiązany utrzymywać jego numer, wewnętrzne zasoby licencyjne operatora są zużywane, a karta SIM nie przynosi dochodów. Jest bardzo duża ilość tego typu „uśpionych" kart. I w tym przypadku z pomocą operatorowi przychodzi nowa technologia Wind Mobile pozwalająca na „zahibernowanie" nieaktywnej karty SIM, co powoduje zwolnienie zasobów licencyjnych po stronie operatora. Następnie po ponownej aktywacji karty przez abonenta odbywa się „odhibernowanie" karty w sposób niezauważalny dla użytkownika.