Polskie prawo nie sprzyja wirtualnym operatorom komórkowym

Newsy
Żródło: Prawo i Gospodarka
Opinie: 25

Trzej operatorzy sieci komórkowych nie muszą obawiać się konkurencji ze strony wirtualnych operatorów sieci komórkowych, ponieważ według obowiązującego prawa telekomunikacyjnego, nie mają żadnego obowiązku by dzierżawić im swoją infrastrukturę po kosztach własnych. Sytuacja ta może zmienić się dopiero za kilkanaście miesięcy, w wyniku kolejnej nowelizacji prawa, aby dostosować go do norm UE.

Do tej pory URTiP wydał trzy zezwolenia na świadczenie usług "Mobile Virtual Network Operator" - otrzymały je Tele 2 Polska, SM-Media i Nasza Telekomunikacja. Z prognozy przedstawionej przez "PiG" wynika, że pod koniec 2004 r. wirtualni operatorzy mają szansę zdobyć 0,7% spośród 18 mln abonentów telefonii komórkowej.

Opinie:

Opinie archiwalne (25):

Komentuj

Komentarze / 25

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    wandik pisze: 2002-08-19 02:48
    Czyli pozostaną operatorami wirtualnymi...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bakłażanista pisze: 2002-08-19 02:51
    heh, w rzeczy samej. ale ja tam się nie dziwię, że im ciężko coś zacząć.
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2002-08-19 03:10
    Jak dla wirtualnych operatorow prawie 180tys abonentow to i tak duzo!Pozdro!
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2002-08-19 03:10
    *Z prognozy przedstawionej przez "PiG" wynika, że pod koniec 2004 r. wirtualni operatorzy mają szansę zdobyć 0,7% spośród 18 mln abonentów telefonii komórkowej.* - dobry zart... beda miec ok. 1/8 miliona klientow - czyli dochody tez beda wirtualne...
    0
  • Users Avatars Mini
    looc pisze: 2002-08-19 08:32
    tak vide topic, to czemu wogole sprzyja polskie prawo? no, na pewno nie rozwojowi przedsiebiorczosci, zdrowej konkurencji i logicznie dzialajacemu rynkowi.
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy256 pisze: 2002-08-19 09:32
    Ale ja na miejscu operatorów to bym się zdenerwował. Inwestuje taki operator mnóstwo kasy w nadajniki, ściga się z innymi operatorami pod względem zasięgu, a potem mu każą udostępnić to co przez parę lat budował udostępnić innym i to po kosztach własnych. A taki operator wirtualny to zadba sobie tylko o marketing bo sprzęt go nie będzie obchodził. A koszty napraw i konserwacji?
    0
  • Users Avatars Mini
    Piter pisze: 2002-08-19 09:56
    hmm, to moze kazac hipermarketom udostepnic stoiska polskim rolnikom po kosztach wlasnych? Na to samo wyjdzie...
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-08-19 10:07
    Skad te 18 milionow abonentow!???? Czyzby do konac roku tyle bylo uzytkownikow telefonow komorkowych!????????
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-08-19 10:10
    siwy256***tylko,że jeżeli chodzi o TPSA,to jakość wszyscy zmuszają ją do by dzierżawiła swoją infrastrukturę innym podmiotom,jak to się odnosi do GSM,to wara,IMHO prawo powinno być jednakowe dla wszystkich,a nie wybiórczo.Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    torre pisze: 2002-08-19 10:11
    będzie z operatorami wirtualnymi to samo co np. z Netią - balansowanie na krawędzi bankructwa...
    0
  • Users Avatars Mini
    adminek pisze: 2002-08-19 11:39
    A co to są ci wirtualni operatorzy?? Może ktos mi to wyjaśni??
    0
  • Users Avatars Mini
    Dex pisze: 2002-08-19 12:46
    I mi tesh, bo jakoś tego pojąć nie mogę??
    0
  • Users Avatars Mini
    elemel pisze: 2002-08-19 13:12
    Co to jest wirtualny operator? Odp. Jest to sieć, która nie posiada własnej sieci, tylko korzysta z sieci obcego operatora. Do Kan, - od kiedy TP SA dzierżawi cos po kosztach własnych. Jak najbardziej zgadzam sie z uwagą Pitera. Jak ktos chce cos kupić lub dzierżawic - to powinno być na zasadzie swobody umów, a wydzierżawiający powinien na tym zarobic, a nie robic to non profit.
    0
  • Users Avatars Mini
    portal pisze: 2002-08-19 15:11
    :-((( i co tu komentowac.. tragedia, Telekomuna chyba tez nie ma obowiazku dzierzawienia swojej infrastruktury, bo od wielu miesiecy nie dzierzawia miedziakow... :-((( To co sie dzieje w polskiej telekomunikacji, doprowadza mnie do lez!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    portal pisze: 2002-08-19 15:15
    ***Piter*** & ***Elemel*** czy wiecie co najlepiej wplywa na rozwoj rynku (lepsza jakosc, nizsze ceny)??? chyba nie! Gdyby na rynku pojawili sie tacy operatorzy, to mielibysmy oferty jak we wszytkich cywilizowanych krajach... (dobrym przykladem jest taryfikacja co sec. w ORANGE) Kiedy sa tylko 3 podmioty, to latwo moge sie "dogadac" a w 6 to juz znacznie trudniejsze. POZDRAWIAM
    0
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2002-08-19 16:10
    No ale w Polsce nigdy nie bedzie normalnie! ja nie wiem co to szkodzi zeby wprawadzic zdrowe zasady n arynku? Przeciez te wirtualne opy i tak by placily za dzierzawe lacz
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2002-08-19 18:16
    ***marek*** by płacili ale te opłaty pokrywały by koszty utrzymania tych łączy, a gdzie zyski operatora który wyłożył kupę kasy by sobie infrastrukturę wybudować. Poza tym taki operator wirtualny nie dosyć że nie daje zarobić operatorowi prawdziwemu to jeszcze jest dla niego konkurencją i odbiera mu cześć zysku. Jest nienormalną sytuacją że firmy które kiedyś miały "wizję" wyłozyły dużo dużo kasy są teraz zmuszane do udostepniania swojej infrastruktury innym firmą, które "idą na ławiznę" dotyczy to tak samo sieci mobilnej jak i stacjonarnej. To firma powinna decydować czy jej się opłaca komuś coś sprzedać, wydzierżawić. Żadana firma nie jest instytucją harytatywną. Tak więc jest to dobra wiadomość dla dotychczasowych opów komórkowych. Szkoda tylko że poraz kolejny prawo Polskie faworyzuje wybrane firmy, a nie stosuje równego prawa wobec wszystkich. Jedni coś muszą udostepniać inni nie - gdzie to wolny rynek.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2002-08-19 18:20
    ***portal*** a co do ORANGE - jak polskie firmy będą miały taki staż na rynku, tylu, klientów i zyski jak Orange we Francji to wtedy zapewne zdecydują się na taryfikację co 1 sek. wiec czasami nie ma co porównywać różnych krajów bo nic z tego nie wychodzi. Ale z drugiej strony faktem jest że mamy jedne z najdroższych usług GSM na świecie i wcale nie wynika to z kosztów ale z pazerności operatorów komórkowych w Polsce.
    0
  • Users Avatars Mini
    qbul pisze: 2002-08-19 19:10
    looc: wiem komu sprzyja: kombinatorom, złodziejom, oszustom, politykom ..... mam wymieniać dalej? :( pozdr all Kuba
    0
  • Users Avatars Mini
    PlusFan pisze: 2002-08-19 19:55
    Popieram opow, tylko w polsce fantazja miesza sie z rzeczywistoscia.... Plus(ma) i Era (chyba konczy) siec szkieletowe.... naprawde kupe kasy, olbrzymia inwestycja (tooony poapierow- dziesiatki ustaw) a tu nagle przychodzi taki wirtualny operator i wg. przepisow po kosztach wlasnych operatora wykorzystuje jego lacza aby tworzyc konkurencje- to tak jakb wirus ;) pasozyt, siedzi i zrzera :-) A jesli chodzi o tpsa to troche inna sprawa no bo przed nia nie bylo nic (sic.) i dzierzawic musz...hehe a poza tym nad tpsa uzalac sie niema co! Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobek pisze: 2002-08-20 01:10
    juz widze jak przejmuja rynek:D opy sie beda bronic rekami i nogami tylko zeby ich nie uznali za podmioty dominujace na rynku
    0
  • Users Avatars Mini
    CYPIS pisze: 2002-08-20 02:30
    ucierpia na tym tylko wszyscy bo jak by mogli wejsc nowi operatorzy bylby wiekrzy wubor nizsze ceny cos by nareszcie sie dzialo.a tak to bedzie lipa taka jak teraz.ja maze sobie po cichu zeby weszly rozmowy sponsorowane
    0
  • Users Avatars Mini
    qbul pisze: 2002-08-20 04:28
    cypis: racja - lipa straszna ......... a tak w ogóle, to jakieś 2 lata temu słyszałem, że do polski mawejść czwarty op D1 albo D2. wiecie coś o tym??????? pozdr Kuba
    0
  • Users Avatars Mini
    PlusFAn pisze: 2002-08-20 12:00
    cypis: rozmowy sponsorowane buuhahah- to jakbys do mnie dzwonil to ja bym z toba nie chial rozmawiac, przeciez to beznadzieja, telefon jest to zalatwiania spraw, pogadania i takich tam.... jakbys rozmawial z panienka.... sorry kotku ale musze posluchac reklamy zeby bylo taniej- ZALOCHA!!!!!!! Nie stac Cie na komorke to jej nie mniej hihihi Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    PlusFAn pisze: 2002-08-20 12:02
    qbul: Co do 4 opa, tez kiedys slyszalem ale ucichlo- moze ktos inny wie ;)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: