Dziennik Gazeta Prawna podał, że część pracowników sprzedaży sieci T-Mobile otrzymała zawyżone o 25 proc. prowizje. W wyniku pomyłki pracownika część zatrudnionych w Polskiej Telefonii Cyfrowej otrzymała zawyżone premie za drugie półrocze 2011 r.
"Chodzi o prowizję, której wysokość zależy od wyników sprzedaży. Firma wypłaciła je w wysokości nieadekwatnej do osiągniętych efektów. Podjęliśmy kroki, aby odzyskać od pracowników nienależne kwoty" – informuje Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektor Biura Komunikacji PTC.
Firma wystosowała e-mail do pracowników z indywidualną informacją o rekalkulacji wypłaconego wynagrodzenia za 2011 rok. Pracodawca zaproponował podwładnym rozłożenie długu na jedną, sześć lub maksymalnie 12 rat.
Część pracowników nie chce oddać nadpłaconych prowizji.
Ta część pracowników, która nie zgodziła się na potrącenia, otrzyma wezwania do zapłaty. Będzie to wstęp do odzyskania pieniędzy na drodze sądowej.