Pracownicy sprzedaży T-Mobile dostali za duże prowizje - jest problem z ich zwrotem

Newsy
Żródło: Dziennik Gazeta Prawna
Opinie: 8

Dziennik Gazeta Prawna podał, że część pracowników sprzedaży sieci T-Mobile otrzymała zawyżone o 25 proc. prowizje. W wyniku pomyłki pracownika część zatrudnionych w Polskiej Telefonii Cyfrowej otrzymała zawyżone premie za drugie półrocze 2011 r.

"Chodzi o prowizję, której wysokość zależy od wyników sprzedaży. Firma wypłaciła je w wysokości nieadekwatnej do osiągniętych efektów. Podjęliśmy kroki, aby odzyskać od pracowników nienależne kwoty" – informuje Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektor Biura Komunikacji PTC.

Firma wystosowała e-mail do pracowników z indywidualną informacją o rekalkulacji wypłaconego wynagrodzenia za 2011 rok. Pracodawca zaproponował podwładnym rozłożenie długu na jedną, sześć lub maksymalnie 12 rat.
Część pracowników nie chce oddać nadpłaconych prowizji.

Ta część pracowników, która nie zgodziła się na potrącenia, otrzyma wezwania do zapłaty. Będzie to wstęp do odzyskania pieniędzy na drodze sądowej.

Opinie:

Opinie archiwalne (8):

Komentuj

Komentarze / 8

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    mikey pisze: 2012-07-26 11:22
    Chyba ktoś to przeliczył, ktoś sprawdził, ktoś zatwierdził. Czemu traktowane jest to jak dług pracownika wobec firmy i podciągane pod windykację? Co z odpowiedzialnością pracowników, którzy zdecydowali o przelewach? Czemu winnym ma być ten, co dostał kasę? Raz pójdzie w koszta i tyle...
    0
  • Users Avatars Mini
    Daniel pisze: 2012-07-26 17:13
    czy ktos wie o jaka kwote chodzi lacznie ? czy to naprawde sa tak ogromne kwoty ze warto tak sobie psuc renome na rynku - przede wszystkim rynku pracy.
    0
  • Users Avatars Mini
    kenybdg pisze: 2012-07-26 19:04
    W takim przypadku pracodawca ma prawo zwrocic sie z prosba o zwrot pieniedzy..... zwrocic sie z prosba, przerabialem to u mnie w pracy :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Aaaaa pisze: 2012-07-26 19:43
    kedybdg: jest dokładnie tak jak piszesz: pracodawca ma prawo zwrócić się z prośbą ale nie może pracownika zmusić do zwrotu pieniędzy. Żaden sąd pracy nie wyda orzeczenia, które by nakazywało zwrot źle wypłaconej kwoty pracownikowi tym bardziej, gdy sprawa miała miejsce kilka miesięcy temu i pracownik mógł już dawno te pieniądze wydać. Może w związku z tym T-Mobile przerobi się na De-(mo)bile? Korporacje, korporacje - walczą o każdy grosz byle tylko pracownikowi nie dać nic więcej.
    0
  • Users Avatars Mini
    Aaaaa pisze: 2012-07-26 19:45
    ...dodam jeszcze, że wizerunkowo jest to po prostu żenujące...
    0
  • Users Avatars Mini
    Ja pisze: 2012-07-27 07:43
    Nie zauważyli, że dostali za dużo pieniędzy??? Czytałem, że chodzi o kwoty rzędu 2-5 tys. zł... Żenujące jest, że większość Pracowników nie wie jaki jest system wynagradzania, nie rozumieją za co dostają pieniądze... Prowadzę punkt T-Mobile i nie zdarzyło mi się, żebym był zdziwiony prowizją :) - jeden arkusz i wszystko samo się wylicza... Rozumiem, że jeśli kasjerka w banku wypłaci mi 10 tys. zamiast 1 tys., to oczywiście jej błąd i nie mam tego zwracać?
    0
  • Users Avatars Mini
    ulllllla pisze: 2012-07-27 13:35
    Do Ja : Premie wyplacane sa po zakonczeniu polrocza. Ktos to wylicza, ktos akceptuje, ktos przelewa. Pracownik moze sobie mniejwiecej wyliczyc ile tej premii bedzie. Jak dostaje wiecej to sie cieszy. Nie dostaje sie jakiegos zestawienia ze szczegolowym wyliczeniem. Premia to bonus, ktory przeznaczas na cos extra, np. wycieczke. Premie skonsumowales a po kilku miesiacach masz ja oddac - przeciez to nie ty pomyliles sie, dlaczego Ty masz placic za bledy kogos. Dotyczy to rowniez agentow
    0
  • Users Avatars Mini
    Darek pisze: 2012-07-28 22:22
    Pewnie za mało zostało dla prezesów... Na miejscu tych biednych pracowników bym ich wyśmiał... Żenada na całej linii.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: