Prezes Polkomtela obawia się zintegrowanej oferty Idei i TP S.A.

Newsy
Żródło: Gazeta Wyborcza
Opinie: 59

Prezes Polkomtela, Marek Mroczkowski, udzielił wywiadu Gazecie Wyborczej. Według prezesa, ujawnione wczoraj dobre wyniki firmy po III kwartale to efekt procentowania wcześniejszych inwestycji oraz oszczędności wprowadzonych w firmie - "Zainwestowaliśmy dotąd 4,1 mld zł i czas już, żeby wydatki zaczęły nam się zwracać. Ponadto mocno oszczędzamy: koszty w III kw. wzrosły tylko o 11,3 % w porównaniu z analogicznym okresem ub.r., podczas gdy przychody zwiększyły się o 23 %, m.in. zamroziliśmy wzrost zatrudnienia, a biorąc pod uwagę rozwój firmy i rosnącą liczbę klientów, znacznie poprawiliśmy wydajność." Na dobre wyniki wpłynęła też "mocna" złotówka przez co finansowanie większości inwestycji w obcych walutach przynosi większe korzyści.
Biznes plan na przyszły rok będzie zakładał jeszcze lepszy wynik finansowy. Polkomtel obawia się przede wszystkim niepewnej sytuacji w polskiej gospodarce oraz możliwości wykorzystania dominującej roli TP S.A. w powiązaniu z ofertą sieci Idea.
Według prezesa, Plusowi nie zależy na dużej liczbie abonentów a jedynie na dobrym wyniku finansowym.

Mroczkowski przewiduje, że w przeciągu najbliższych miesięcy polscy operatorzy odejdą od polityki całkowitego subsydiowania ceny telefonu (czyli telefonów za złotówkę), podobnie jak czynią to operatorzy na Zachodzie.

Prezes ujawnił także, że z powodu fraudów (nie płaconych rachunków) Plus stracił w zeszłym roku aż 150 mln zł.
Polkomtel, podobnie jak pozostali operatorzy komórkowi, wystąpił do Urzędu Regulacji Telekomunikacji z wnioskiem o przesunięcie terminu wprowadzenia UMTS o rok. Operatorzy nie planują obecnie wniosku o obniżenie opłat koncesyjnych.

Opinie:

Opinie archiwalne (59):

Komentuj

Komentarze / 59

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    UMTSowiec pisze: 2001-11-07 15:09
    To sie nazywa konkurencja! Pytanie czy aby do konca uczciwa (dominujaca pozycja tepsy)?
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2001-11-07 15:09
    no i dobrze niech nie susydiowuja ale niech obniza koszty polaczen a na to sie nie zapowiada i co to znaczt ze plusowi zalezy jedynie na wyniku finansowym ?!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    UMTSowiec pisze: 2001-11-07 15:13
    do luk23: to znaczy, nie zalezy im na kazdym kliencie, ale na bogatym kliencie!
    0
  • Users Avatars Mini
    $implu$ pisze: 2001-11-07 15:15
    no i dobrze, że nie będzie dofinansowania - jeżeli ktoś potrzebuje telefonu do dzwonienia to i tak go kupi - a dzięki temu może potanieją rozmowy, abonament, ewentualnie większe gratisy, no i umowa nie będzie może tak długo obowiązywać
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-07 15:15
    No fakt, jest się czego obawiać. Widać PLUS docenił nowe taryfy sieci IDEA. Tym bardziej, że w tym momencie oferta wszystkich trzech operatorów jest bardzo zbliżona a IDEA jednak jest na pierwszym miejscu. Pozatym za IDEA stoi kapitał TP S.A. więc jest się o co martwić, szczególnie jeżeli chodzi o UMTS.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-07 15:15
    UMTSowiec, a dokładniej na takim, co płaci wysokie rachunki i najlepiej - jest dużą ogólnopolską firmą ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2001-11-07 15:18
    ...zreszta zgodnie ze stara zasada: liczy sie JAKOSC, a nie ilosc. I mnie sie to podoba. luk23: ma 100% racji; lepiej najtansze telefony za ok.300zl ale za to tansze poloczenia, albo chociaz czestsze taktowanie .
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-07 15:18
    $implu$: szczerze wątpię, że wszyscy trzej operatorzy odstąpią od aż takiego substydiowania telefonów jak to ma miejsce obecnie. Jaki chętny kupi Ci słuchawkę za 400zł? Większośc ludzi kupuje, bo to prawie za darmo, a później dopiero się przekonuje, że to wcale tak darmo nie jest, ale skoro ma to już używa i płaci.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-07 15:18
    Muminek, dokładnie - idea sporo namieszała konkurencji tą nową ofertą!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-07 15:20
    $implu$, jakoś nie wierzę, by takie cuda się działy - to raczej będzie najwyżej zasługa konkurencji na rynku a nie odstąpienia od subsydiowania telefonów! (z resztą plus i tak robi to w najmniejszym stopniu)
    0
  • Users Avatars Mini
    zajcol pisze: 2001-11-07 15:21
    To znaczy ze zalezy im na jakosci a nie ilosci klientow. Problem z tym ma Idea, ktora ma duzo "papierowych" abonentow - takich, ktorzy kupili telefon i slad po nich zaginal. A to z kolei jest spowodowane oferowaniem telefonow po bardzo niskich cenach w promocjach. Wlasciwie mroczkowski nic nowego nie powiedzial: o zaciskaniu pasa w Polkomtelu wiem od dawna (ograniczenie rachunkow pracownikow). Wizja zintegrowania oferty Idei i TP SA byc moze wymusilaby wieksza konkurencje na polu cen polaczen. pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    telefonica pisze: 2001-11-07 15:26
    No i zapowiada się polityka dotacji do telefonów jak na zachodzie, moim zdaniem nareście pozbędziemy się fraudów. Kiedyś jak telefon kosztował 7000 zł (Centertel) nikt nie słyszał o czymś takim.
    0
  • Users Avatars Mini
    zajcol pisze: 2001-11-07 15:32
    Muminek, Graffi: przeczytajcie tekst prezesa jeszcze raz: Nie chodzi mu o nowe taryfy Idei, a mozliwa _przyszla_ integracje jej oferty z oferta TPSA: np nieosiagalne dla innych opow ceny polaczen z TPSA, albo darmowe polaczenia z numerem stacjonarnym zarejestrowanym na trego samego abonenta.
    0
  • Users Avatars Mini
    lava1 pisze: 2001-11-07 15:39
    Co oni pier... Na zachodzie zaczyna się już komórki dawać za darmo lub nawet dopłacać klientowi żeby tylko podpisał umowę z ich firmą. Nie wiem jak jest gdzie inndziej ale w Wielkiej brytani (gdzie byłem niedawno) wszyscy operatorzy dopłacali po 100-200 GBL (600-1.200 PLN) gotówką żeby tylko wziąć telefon który się już kiepsko sprzedaje...a nowe telefony pokroju Samsunga 300 czy Panasonica J6 (wtedy jeszcze nawet niedostępnych na Polskim rynqu) dawali za darmo lub za symboliczego FUNTA...Nie rozumiem więc o co chodzi z tym wycofywaniem się polskich operatorów z subsydiowania cen telefonów na wzróz zachodnich opów...
    0
  • Users Avatars Mini
    196906 pisze: 2001-11-07 15:56
    O to że robią z nas idiotów i myślą że to jeszcze okres komuny gdzie tylko tacy jak pni jeździli "na zachód" dodatkowo jeszcze myślą że jako debile nie potrafimy np. w Londynie wziąć z punktu dilerskiego ulotki z cennikiem i przeliczyć na złocisze by sprawdzić jak nas okradają PALANTY
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2001-11-07 15:59
    196906: tego nie mozesz porownywac- zarobki !
    0
  • Users Avatars Mini
    Athlon pisze: 2001-11-07 16:03
    Troche dziwne że nie zalezy im na wiekszej liczbie abonentów gdyz sadzę ze wieksz ilosc abonentów generuje większy przychód z abonamentu i domyślnie wieksze wpływy z rozmów (bo jednak jest chyba mały odsetek osób które maja abonament i nie dzwonia - Ci należą do grupy prepaidowców), a co za tym idzie - dzieki temu ze są coraz mniejsze koszty rozbudowy infrastruktury i według powyzszej informacji braku dpotacji do tel w promocji - mozna obnizać taryfy w dłuższym okresie........
    0
  • Users Avatars Mini
    madzer pisze: 2001-11-07 16:03
    Jak tak zrobią to i tak stracą - telefony muszą byc tanie i to bardzo tyle że wszystko może chodzić o długość cyrografu...
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-11-07 16:08
    Plus juz dawno odszedl od duzego subsydiowania ceny telefonu co zreszta widac z promocjach. "Plusowi nie zależy na dużej liczbie abonentów a jedynie na dobrym wyniku finansowym." to jest stara strategia Plusa. gm
    0
  • Users Avatars Mini
    196906 pisze: 2001-11-07 16:22
    luk23, na samym początku działalności naszych sieci jeździłem do Anglii po telefony i rozmowa z Polską była tańsza za minutę niż rozmowa wew. sieci u nas. Biorąc pod uwagę jeszcze zarobki chyba bym się powiesił patrząc na różnicę.
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2001-11-07 16:31
    Althon, strasznie się mylisz stary. Plus ma doskonałych klientów (np. we Wrocławiu obejmuje ponad 70% klientów biznesowych). Natomiast Mroczkowski ma słuszne obawy. TP S.A. już wprowadza (właściwie to Idea wprowadza), wspólne pakiety taryfowe. To jest bardzo ciekawa rzecz. Bo np. w firmie płacisz stałą stawkę za połączenia ze wszystkimi numerami słuzbowymi (czy dzwonisz z komórki, czy ze stacjonarnego płacisz coś zdaje się 35 gr.) i nie ważne, czy dzwonisz z komórki na komórkę, stacjonarny, czy ze stacjonarnego na stacjonarny, czy komórkę. Ważne, że są to numery zarejestrowane na jedną firmę. Niezły bajer nie? I powiedzcie mi jak ma się w takiej sytuacji odnaleźć Plus, czy Era, kiedy nie ma szans na to, żeby oni chociaż o tym pomyśleli. Czas pokaże.
    0
  • Users Avatars Mini
    GoGo pisze: 2001-11-07 16:34
    Z ostatniej chwili: właśnie byłem dwa dni w Reichu, miałem ze sobą tradycyjnie dwa telefony: Plusa i Iddę. Z Plusa udało mi się wysłać JEDYNIE 2 SMSy (na mniej więcej 30 prób !!!), z Idei poszło wszystko. Telefon plusowy próbowałem logować we wszystkich tamtejszych sieciach i nie dało się wysłać z żadnej. Ot i wszpaniała jakość plusa. Nie wspomnę już o jakości rozmów w plusie - większą przyjemność daje mi rozmowa na CB radio.
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2001-11-07 16:51
    GoGo w sumie masz rację. Poprawa jakości świadczonych usług przez Ideę jest bardzo widoczna. Choć jeszcze w te wakacje jadąc ze Słupska do Wrocławia, znajomek musiał dzwonić na mój telefon (Plus), żeby porozmawiać z typkiem, który jechał razem ze mną w samochodzie (typek ma Ideę). To jest fakt. Faktem jest takze to, że będąc na Mazurach, bujając się łódką po tamtejszych jeziorkach lepszy zasięg mieli kolesie, którzy płynęli ze mną w łódce, a posiadający telefony w Idei, niż ja. Zdziwiłeś mnie tym niskim poziomem Plusa w Reichu, ale nie będę tego kwestionował, bo nie bywam od lat za granicą i nie wiem jak tam działają telefony naszych operatorów. Wiem natomiast, że w naszym kraju pięknym jakość rozmów prowadzonych w Plusie jest lepsza niż tych prowadzonych w Idei... I tyle na razie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Amper pisze: 2001-11-07 16:54
    Wreszcie któryś z opów wypowiedział się uczciwie co myśli. Łapiąc dużą ilość abonentów muszą liczyć na równoległy wzrost nieuczciwych kontraktów (fraudów). Byłem na stronach kilku niemieckich operatorów i jakoś też dopłacają do słuchawek. Nasi możlwe, że się dogadają co do podwyższenia cen ( np. cena minimalna 100 zł ), ale musi to się wiązać z obniżeniem opłat albo abonamentowych, albo za połączenia i skrócenia umowy np. do roku. Dla mnie optymalnym rozwiązaniem byłaby cena za telefon 100 zł, umowa na rok ( tak jak gwarancja na tel.) i 1 zł brutto za min w godz. szczytu. 100 za telefon wyeliminowała by dalszych lewusów, potrzebujących parę złotych na wino... Ale to tylko marzenie...
    0
  • Users Avatars Mini
    Athlon pisze: 2001-11-07 16:57
    Rhat. sądzę że pięć, dziesięć czy nawet 20 najwiekszych firm w Polsce nie wygeneruje tyle rozmów telefonicznych ile 3 czy 4 miliony nowych abonentów - to chyba jasne prawda i tylko o to mi chodzi - o skalę - nie setki czy tysiące ale miliony nowychabonentów
    0
  • Users Avatars Mini
    camel1999 pisze: 2001-11-07 17:21
    do GoGo ja bywam w niemczech czesto i korzystam z plusa i nigdy nie mialem problemu z wyslaniem sms czy zalogowaniem sie do sieci ani z rozmowa. a jezdze od berlina do monachium i frankfurtu/odra do hanoweru i kolonii. moze miales pecha? a ja uwazam ze strategia plusa jest dobra. lepiej miec mniej klientow ale lepszych niz wiecej gorszych. to tak jak z pilkarzami w czechach jest ich mniej ale sa o dwie klasy lepsi niz nasi i dlatego kosztuja duzo, duzo wiecej.
    0
  • Users Avatars Mini
    EM pisze: 2001-11-07 17:24
    Athlon ty chyba nie wiesz ile potrafi wygadac kluczowa firma np. dla Plusa.Wiem cos o tym bo znam taka firme osobiście.Ile klientów potrzeba takich zwyklych zeby wykrecic rachunek laczny na kwote okolo 800000 zł.?Na dodatek wiadomo ze firmie tej mozna dac np.6210 za darmo bo w ciagu tygodnia koszt aparatu sie zwraca a jakby tak za darmo dac 6210 klientowi prywatnemu to kiedy ten aparat by sie zwrocil skoro srednia rachunków osób prywatnych wynosi okolo 130 zł.
    0
  • Users Avatars Mini
    RODOK pisze: 2001-11-07 17:25
    Do GoGo: mam pytanie a jaki tel.model miales z Plusa w Niemczech?
    0
  • Users Avatars Mini
    zajcol pisze: 2001-11-07 17:31
    Athlon:" a skad chcesz wziac te 3 czy 4 miliony NOWYCH abonentow? Zauwazcie takze, iz nowi abonenci sa coraz "gorsi". Chodzi mi o to, ze osoby zdecydowanie potrzebujace komorki nabyly juz ja - teraz kupuja pozostali, czyli tacy ktorzy maja ja dla samego "mania". Oczywiscie pewna grupe stanowia takze ludzie ktorzy rozpoczeli prace i moga kupic abonament, ale o nowych "powaznych" klientow bedzie coraz trudniej. Brak mi dokladnych badan, ale zwroccie uwage na ilosc komentarzy przy poszczegolnych taryfach na gsm.online.pl. to daje pojecie jakich taryf uzywa ogromna wiekszos abonentow.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-07 17:33
    Zajcol, wiem co jest napisane, problem tylko czemu jest to napisane 2 dni po wejściu nowych taryf? Choć nie kwestionuję oczywiście, że połączenie usług centka i tepsy mogłoby być dla pozostałych opów zabójcze
    0
  • Users Avatars Mini
    zajcol pisze: 2001-11-07 17:35
    Athlon: co do tych 20 najwiekszych firm to masz racje - na pewno nie wygenruja tyle rozmow, ale wygeneruja proporcjonalnie do liczby telefonow przygniatajaco wiekszy przychod. Jak korzystasz z telefonu prywatnego, a jak z sluzbowego???
    0
  • Users Avatars Mini
    zajcol pisze: 2001-11-07 17:38
    Graffi nie sadze aby ten wywiad byl umowiony w ciagu dwoch dni :). Mroczkowskiemu chodzi raczej o to, o czym pisze rhat. Swoja droga to niesadze, aby NIO wiele zmienila na naszym rynku - rewolucji jak zwykle niet!
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2001-11-07 17:40
    niedobrze to znaczy podniosa ceny aparatow, nie obniza cen polaczen i nie zrobia lepszych promocji, czyli nic ciekawego
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2001-11-07 17:44
    wypowiedzi prezesa plusa, ze woli miec mniej abonentów płacących lepiej jest chyba troche robieniem dobrej miny do złej sytuacji, Jak ja zostawałem abonentem plusa to miał o kilkaset tysiecy /100-300/ abonentów więcej niz era. Jak z niego rezygnowałem to miał prawie o tyle samo mniej. Wtedy ideii jeszcze nie było na rybku - jak sie pojawiła to nie stanowiła zagrożenie dla 2 operatorów. Za ideą stoji tpsa i zapowiedzi tej sieci o wzroście liczby abonentów sa realne. Jak jeszcze dojdzie do zintegrowania oferty ideii z tpsa bedzie cięzko dla ery i plusa. /nie wiem co na temat tego zintegrowania ma do powiedzenia urząd antymonopolowy/ Co sie wtedy stanie jak ludzie beda odchodzic z plusa i ery i kupowac telefony w idei?
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2001-11-07 17:45
    Operatprzy ci beda w jeszcze wiekszym stopniu musieli dotowac telefony i obnizyc koszty połączeń by byli konkurencyjni w stosunku do idei. Ta wypowiedź prezesa plusa swiadczy o tym, że juz o tym mysla co bedzie za rok, dwa lata, jak wtedy będzie sie kształtował rynek telefonii gsm w Polsce. I to mi się w plusie podoba - myślenie o przyszłości swojej firmy! Jeszcze jak pomyslą o abonentach - wszystko bedzie ok. Plus wprowadzajac promocje jubileuszowa troche odskoczył od ideii w ilości abonentów. Ale i tak czuje oddech ideii za plecami. Juz całkiem niedługo - wiosna 2002 idea, może wyprzedzić plusa w ilości abonentów.
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2001-11-07 17:45
    Co do wysyłania smsów w niemczech z telefonu plusa - nigdy nie miałem z tym problemu i mysle, ze to była jakaś szczególna sytuacja /np brak +48 przed numerem gdyz w plusie bedąc w Polsce smsy wysyłane bez prefiksu +48 dochodza bez problemu, zawsze w erze nie - tu sytuacja mogła być podobna/. Na przykład jako ciekawostkę mogę podać, że bedąc na terenach przygranicznych /Świnoujście/ opłaca sie w plusie wysyłac smsy z D1 gdyz są po 30 groszy w roamingu i nie podlegaja vatowi. Jak sie ma starą taryfe z smsami po 60 netto to sie opłaca wysyłac przez niemcy bo jest taniej!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-07 17:56
    Zajcol, toteż piszę o tym ,że konkurencja ma się czego bać :) Jedyna odpowiedź na takie "zagrywki" jaka przychodzi mi do głowy to wspominane tu kiedyś taryfy związane z 1 bts'em - wtedy w obrębie tego bts'a wprowadza się np. stawkę jak za lokalne połączenia i klient może zrezygnować ze stacjonarnego telefonu
    0
  • Users Avatars Mini
    rado pisze: 2001-11-07 17:57
    no wlasnie-zanim sie powie o zlej jakosci sieci to trzeba sprawdzic telefon! ja na Siemensy w Plusie nie narzekam, za to narzekalem wczesniej na Nokie. Poza tym za granica jakosc dzwieku zalezy od sieci w ktorej jest sie zalogowanym a nie sieci macierzystej!!! z smsami to dziwna sprawa, nie mialem nigdy klopotu ani za granica ani w Polsce.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ewandy pisze: 2001-11-07 18:03
    TPSA i jej plany.
    0
  • Users Avatars Mini
    GoGo pisze: 2001-11-07 18:29
    RODOK: Idea: Panasonic GD50, Plus: Nokia 3310. Wracając po zalogowaniu się do Plusa problemów już nie było, wyłącznie na roamingu.
    0
  • Users Avatars Mini
    GoGo pisze: 2001-11-07 18:37
    Jeszcze mi się coś przypomniało a`propos plusa zacnego (hehe): kumpela ma telefonik w plusie, a ponieważ nie ma stałego zatrudnienia. musiała kupić telefon na matkę. O tym, że fon jest na matkę, wiedziały w sumie 4 osoby (w tym ja). Miesiąc temu zadzwonił na jej numer gość z COMMERCIAL UNION, zapytał, czy rozmawia z p. Haliną W..... i kontynuował swoje opowieści o korzyściach wypływających z oferty CU. Mija miesiąc, koleś dzwoni co dwa dni, chociaż kumpela nie jest zainteresowanach usługami CU. I do czego dążę: skąd agent CU wziął numer, i powołał się na imię matki mojej kumpeli? Przecież poza mną wiedziały tylko 3 osoby, że fon jest na matkę. Wyjście jest jedno: Plus MUSIAŁ UDOSTĘPNIĆ DANE OSOBOWE, co jak zapewne wszyscy wiedzą JEST KARALNE.
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2001-11-07 20:13
    może dlatego, że plus handluje danymi tak dobrze stoi? ;-) Ci agenci to dzwonia albo losowo albo jak np kiedys ja wypełniłem ankiete w necie nie do końca a mimo to miałem telefony z inteligo zachęcajace do skorzystania z ich usług. Skad mieli numer. Za kazdym z nas ciagnie się ogon danych, które zostawiamy to tu to tam i o nich zapominami. Niektórzy ludzie z tego korzystaja. Z tym plusem to niech ce mi sie wierzyć, ze nie chciał chodzic w roamingu. Zgłoś problem do boku.
    0
  • Users Avatars Mini
    GoGo pisze: 2001-11-07 20:41
    hansen: wiesz, gdyby gość zadzwonił i zapytał, czy rozmawia z Agnieszką W...., czyli moją kumpelą, to bym się nie zdziwił, przecież ona korzysta z tego numeru, ale gość zapytał o jej matkę, czyli o osobę, która widnieje w ewidencji plusa jako właścicielka tego numeru, ale z niego nie korzysta i prawie nikt nie wie że numer należy do niej. Dla mnie sprawa jest ewidentna.
    0
  • Users Avatars Mini
    sandrzej pisze: 2001-11-07 21:05
    W tym wyscigu wygra ten kto wprowadzi pierwszy roaming dla preaid'ow.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-08 00:11
    Plus w swojej strategii popełnił wiele błędów, a najwiekszym z nich jest fakt że nie wydzielił usług dla grup biznesowych jak zrobiła to konkurencja (IDEA Profit, ERA biznes), można o tym przeczytać we wrześniowyn wydaniu miesięcznika Profit - polecam. Z drugiej strony Mroczkowski powiedział prawdę - żadana firma nie jest instytucją harytatywną - liczy się TYLKO ZYSK !!! Niestety mniejsze dofinansowanie telefonów (chociaż jestem za) nie wpłynie jeszcze długo na obniżenie cen połaczeń - z powodu pazerności polskich operatórów oczywiście,
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2001-11-08 00:31
    Juz dawno TPsa i Idea polaczyly oferty! Jezeli firma posiada duza ilosc aparatow stacjonarnych i ma rachunki powyzej chyba 3500 za sztyke to moze kupic tyle samo aparatow w Idei z Optima 480! Jest to specjalna oferta dla duzych firm, ale to nie wszystko! jezeli firma kupi okreslona ilosc aparatow to za kazdy stacjonarny zaplaci tylko 50% rachunku! Tak wiec jezeli ma 5000 rachunku to zaplaci ok. 2500! Na marginesie RMF-FM za miesieczne rachunki tylko w Warszawie placi ponad 100.00 zl razem z komorkami! Nara!
    0
  • Users Avatars Mini
    PlaYMode pisze: 2001-11-08 00:57
    tak i do tego słynna poczta głosowa w tpsa. z powiadomieniem na komórkę TYLKO i wyłącznie w sieci IDEA. Czy to nie jest połaćzenie i integracja dwóch operatorów??? Bo mi się wydaje, że ten drobny szczegół już o tym mówi.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-08 02:50
    Pewnie jakaś integracja to to jest, ale jeszcze nie duża. A i z tym można walczyć środkami prawnymi tyle, że zjawisko jest jeszcze marginalne i nikomu się nie opłąca wchodzić w dłuuugi proces
    0
  • Users Avatars Mini
    GoGo pisze: 2001-11-08 06:17
    graffi: to nie tak, operator ma prawo zrobić co mu się podoba. To jest na tej samej zasadzie, jak np. w plusie - rozmowy wewnątrz sieci są tańsze. I co? Mógłby ktoś powiedzieć - to niesprawiedliwe, trzeba ich pod sąd. A to ich święte prawo. Tak samo TEPSA, przecież IDEA to ich "dziecko" i mają prawo integrować usługi, wprowadzać zniżki połączeń z TPSA na IDEE itd.
    0
  • Users Avatars Mini
    Athlon pisze: 2001-11-08 11:04
    EM, przychody w wysokości 800000 zł - przy załozeniu że jeden klient to przecietnie 130 zł - jest generowany jak łatwo obliczyc przez niecałe 6200 klientów, lub oczywiscie jak wspomniałeś kilka duzych firm (nie wiem może nawet jedna !!!), ale jaki przychód wygeneruje 3 mln klientów - to łatwo sobie też policzyć. Tym bardziej że przecietny klient kupuje dla potrzeb własnych gorszy telefon niz firmowy w zwiazku z tym operator mniej musi go dotować niż firmowego. Zajcol, skad wziąć tych nowych klientów, mysle ze w ciągu 4-5 lat nastąpi nasycenie 40-50% rynku tel. komórkowej w Polsce (podobnie jak obecnie w Czechach, a to kraj z którym gospodarczo możemy się porównywać). Dlatego takie oswiadczenie szefów Plusa zę nie zależy im na duzej ilosci abonentów jest co najmnie dziwine tym bardziej ze potencjalnie rynek polski jest w stanie wchłonac taka liczbe abonentów.
    0
  • Users Avatars Mini
    Misio_Dziuni pisze: 2001-11-08 11:47
    "Plusowi nie zależy na dużej liczbie abonentów a jedynie na dobrym wyniku finansowym". To trochę tak, jakby po przedwczesnym wytrysku powiedzieć, że nie zależało mi na stosunku, tylko na wykrochmalonych spodniach.
    0
  • Users Avatars Mini
    tomko pisze: 2001-11-08 12:14
    Biznes to biznes, liczy się efekt końcowy w postaci wyników finansowych. A jak każdy to robi to juz jego sprawa, my natomiast możemy wybierać czy metoda (czytaj: oferta) osiągania tych wyników zaproponowana przez tego lub innego Opa nam odpowiada. Kapitalizm !
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-08 16:44
    GoGo, w zasadzie masz rację, tyle, że tepsa jako podmiot dominujący na rynku podlega szczególnym rygorom. Inny przykład - słynny microsoft :)
    0
  • Users Avatars Mini
    rokko pisze: 2001-11-08 17:42
    IMO rynek "poważnych" klientów, (czyli płacących rachunki i to wysokie) się nasycił... Operatorzy walczą o niedobitki: ludzi, którzy kupują komórkę by ją mieć oraz ludzi, którzy zmieniają sieć z jakichś tam powodów... Dlatego niezbyt opłaca sie takich "nowych" klientów subsydiować - najpewniej ci z pierwszej grupy będą generować rachunki na poziomie abonamentu (no, chyba, że się "zapomną"), ci z drugiej grupy za rok lub dwa zmienią sieć i dopłata ledwo się zwróci...
    0
  • Users Avatars Mini
    elemel pisze: 2001-11-08 17:55
    No Grupa TP SA ma niezłe mozliwości, ale ich nie wykorzystuje. A co do oferowania wspólnej oferty - może to byc groźne dla Ery i Plusa - bo nie są w stanie zaoferować usług stacjonarnych, a klient biznesowych oczekuje kompleksowych usług.
    0
  • Users Avatars Mini
    PlaYMode pisze: 2001-11-08 23:06
    mcbrain: ja pisłaem w poście o Proficie Idei. No bo tepsa jest przeciez matką idei, no i stąd jak powszechnie wiadomo taka integracja. Ciekawe czy tepsa jest w stanie "dogadać się " z innymi opami?
    0
  • Users Avatars Mini
    bolo pisze: 2001-11-09 00:52
    czym wy się jaracie. Oferta Idae nowa jest beznadziejna 1 min = 4 sms czyli 1.65 / 4 czyli 0,41 za sms czyli drożej niż wczesnie i brak godzin poza szczytem a to 70 % całego tygodniowego czasu gdy poza po 18 i w sob i niedziele. co za badziewie
    0
  • Users Avatars Mini
    bratt pisze: 2001-11-09 13:12
    Liczba klientów? Weźmy Idee ze zniżką 50 % dla wszystkich !!!! rencistów I grupy. Do tej pory abonament 20 zł, umowa na rok. Przychód miesięczny 20 zł netto*12 miesięcy = 240 zł. W tym czasie koszt obsługi klienta (samo wystawienie rachunków, ich wysyłka) około 50 zł. Dodatkowo subsydiowanie aparatu oraz inne koszty. BILANS UJEMNY. Czemu ktoś się dziwi, że nie zależy Plusowi na liczbie klientów. Każdy klient jest ważny i należy go szanować, ale nie można dopłacać do niego, tylko po to, aby powiedzieć "mamy najwięcej klientów". A Plus szanuje klientów, bo ma dobre programy lojalnościowe, przy najniższych u wszystkich operatorów wysokościach abonamentu umożliwia wymianę aparatu wraz z dostaniem dodatkowych bezpłatnych minut.
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2001-11-09 16:15
    Shit, to wyglądać może tak: teraz najważniejsze jest utrzymanie klientów. Zauważcie, że pozyskanie nowego klienta jest 4 razy droższe, niż utrzymanie aktualnego. Nie ulega kwestii, że Plus ma najbardziej lojalnych klientów (a moze ulega kwestii, bo nie opieram się na żadnych badaniach). Plus, generalnie, jeżeli nie popełni jakichś ewidentnych błędów, to już jest ustawiony. Może spokojnie szukać z głową nowych klientów (z głową, bo opłaca się pozyskiwać tylko opłacalnych klentów). A o Idei mogę napisać tylko małą uwagę. Ja wam powiem, że oni nieźle zapinają (mądrze), ale ja nigdy nie będę o nich myślał pozytywnie, bo są obciążeni cieniem TP S.A. A tak poza tym, to jest niezły ewenement. Wprowadzać nową markę, za pośrednictwem marki, która ma totalnie zły wizerunek. Czy ktoś zanim to zrobił, pomyśał o tym ile wyniesie w tym przypadku dodatkowy koszt? W sumie pewnie tak... TP S.A. stać na to. Wydaje pieniądze podatników....
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: