Prezes TP S.A. Maciej Witucki, tłumaczył dziś przyczyny dużego spadku przychodów swojej firmy w I kw. W całym bieżącym roku Grupa TP miała zanotować spadek przychodów o około 1%, a w I kw. spadek wyniósł 2.7%. TP być może zmieni swoje prognozy po I połowie roku.
Witucki winę za obecną sytuację zrzuca na działania regulatora, który blokuje nowe oferty TP i ustala bardzo lukratywne warunki współpracy z TP dla jej konkurentów. Witucki nie wytłumaczył dlaczego również Orange zanotował gorszy kwartał. Według Wituckiego, plany Orange w I kw. zostały zrealizowane.
Jeśli chodzi o duży CHURN w ofertach abonamentu stacjonarnego oraz w neostradzie, to według Wituckiego były to zdarzenia jednorazowe. Według niego WLR i BSA nie będą już tak gwałtownie wpływać na bazę klientów TP.
Witucki obawia się całkowitego zatrzymania rozbudowy infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce. Po lekturze strategii Dialogu oraz Netii prezes TP żartobliwie nazwał te firmy odpowiednio Tele3 i Tele4.
Witucki twierdzi, że obecne zmiany w Grupie TP będą do końca maja zakończone na poziomie TOP250. Może to prognozować, że II kw. również będzie dla firmy bardzo kiepski, bo zarządzający spółką są bardzo skupieni na wewnętrznych przetasowaniach, a nie na ofercie.
Witucki twierdził, że plany działań służących utrzymaniu przychodów zostaną przedstawione wraz z nową strategią Grupy. Prezes zdradził tylko, że neostrada będzie sprzedawana niebawem przez Wirtualną Polskę. Wcześniej było wiadomo, że Orange podpisze umowę BSA i zacznie sprzedawać własną ofertę ADSL. Nadal TP podtrzymuje także plany zawojowania rynku telewizji kablowej. IPTV z TP sprzedaje się na razie bardzo słabo i operator kolejny raz nie podał ilu klientów telewizji już zdobył. Takie dane mają być ujawnione pod koniec I połowy roku. TP chce do końca 2009 r. być największym operatorem kablowym w kraju. Problemem może być bardzo duże nasycenie tego rynku w dużych aglomeracjach, a w mniejszych miejscowościach TP będzie musiała walczyć z trzema platformami satelitarnymi, które już nadają część pakietu w wysokiej rozdzielczości.
W I kw. 2007 r. TP straciła 362 tys. własnych abonamentów stacjonarnych i pozyskała tylko 55 tys. łączy ADSL (netto). Orange pozyskał netto 260 tys. nowych klientów, a w sumie liczba klientów mobilnych w Polsce zwiększyła się przez kwartał o 1.06 mln. Orange zmniejszył swój udział w rynku z 34.1% na koniec 2006 r. do 33.6%.