Problemy z 0 20 21 22

Newsy
Żródło: Maciej Bębenek
Opinie: 44

Od Pana Macieja Bębenka otrzymaliśmy list z prośbą o nadsyłanie informacji o problemach z połączeniami z numerem dostępowym do internetu w sieci TP S.A. Oto jego treść:

 

Od dłuższego czasu przewija się dyskusja na temat zrywanych (nie dochodzących do skutku) połączeń z numerem dostępowym 0 20 21 22, pomimo zaliczenia ich jako połączenie telefoniczne. Jak wynika z dyskusji na grupie dyskusyjnej pl.misc.telefonia problem nie jest banalny, bo:

  • sytuacja taka jest nagminna,

  • problemy z połączeniem są rzadko reklamowane przez użytkowników,

  • reklamacje nie zawsze są uznawane, często dopiero po odwołaniu, a do tego przyjmowane są różne kryteria uznawania wadliwych połączeń (do 20 s, do 30 s, do 1 min.),

Prawdopodobne jest, że z tego tytułu TP S.A. osiąga znaczne nieuzasadnione przychody.

Doszliśmy do wniosku, że zainteresujemy tym faktem powołane do tego ustawowo organy. Aby sprawa była dobrze
udokumentowana konieczne jest zaopatrzenie tego wystąpienia w odpowiednie dowody. Stąd apel do wszystkich internautów, którzy reklamowali tego typu połączenia o nadsyłanie korespondencji w tej sprawie prowadzonej z TP S.A. (własne pisma i odpowiedzi TP S.A. na te reklamacje - uznające lub nie) w postaci:

  • skanów (wyłącznie dobrej jakości) na adres e-mailowy: Jerzy_K@poczta.portal.pl,

  • kopii ksero (preferowane) na adres: dr inż. Jerzy Kubasik, Politechnika Poznańska, Instytut Elektroniki i Telekomunikacji, ul. Piotrowo 3a, 60-965 Poznań.

Na przesyłki czekamy do 20 listopada 2001. Po tym terminie powstanie odpowiedni wniosek. Oczywiście nie omieszkamy informować zainteresowanych o postępach w prowadzonej akcji.

 

Podpisano:

 

Maciej Bębenek

Opinie:

Opinie archiwalne (44):

Komentuj

Komentarze / 44

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2001-11-02 13:45
    Czy ten M. Bebenek nie jest przypadkiem naczelnym w "Twojej Komorce"?
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2001-11-02 13:52
    w końcu ktoś się ze to wzioł tamiętam te czasy jok łąćzyłem się przez modem udręka (jeden z głównych powodów dla którego zdecydowałem się na SDI)
    1
  • Users Avatars Mini
    GoGo pisze: 2001-11-02 13:55
    A ja właśnie 10 minut temu zacząłem mieć 0202122 w d..... - od 10 minut mam stałe łącze. Ale co namęczyłem się z TP SA, to inna sprawa....
    1
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2001-11-02 13:56
    Tak nie powinno byc, choc operatorzy GSM tez nie akceptuja reklamacji za sms-y ktore nie doszly tlumaczac ze placi sie za przeslanie wiadomosci do SMSC....
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-11-02 13:58
    kiedys nagminnie laczylem sie z internetem przez nr dostepowy 0202122 (nie mialem innej mozliwosci). miesiecznie byl to 400-500 impulsow co daje 140-170 PLN. Czesto dochodzilo do zerwania polaczenia po okolo 30-60 sekundach. W jednym miesiacu zaczalem liczyc te polaczenia i okozalo sie, ze jest to prawie 100 impulsow. napisalem i zlozylem reklamacje do BOK TP SA. Dostalem przeprosiny i zwrot pieniedzy za takie nieprawidlowe naliczanie w wysokosci 15 PLn za trzy miesiace. Nie rozumie dlaczego dostalem zwrot 15 a nie 35 PLN i to na dodatek za trzy miesaice jak reklamowalem tylko jeden. gm
    1
  • Users Avatars Mini
    Greg pisze: 2001-11-02 14:21
    Podobną sytuację miałem z operatorem El-Net. Reklamacja nie została uznana, zarząd spółki podtrzymał decyzję. Sprawę przekazałem do UOKiK; niestety, również UOKiK nie stwierdził naruszenia przepisów prawa. W związku z czym zrezygnowałem z usług tego operatora i wróciłem do TPSA. Nie chcę bronić TPSA, ale u nich każdą reklamację (tego typu) miałem rozpatrzoną pozytywnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2001-11-02 14:35
    no i jak zwykle w szrego czlowieczka a on taki slaby i jak ma wygrac z telekomuna
    0
  • Users Avatars Mini
    matii pisze: 2001-11-02 14:41
    Ogólnie rzecz biorąc JEST to wina TPSA. W domciu mam telefon, który podłączony jest do centrali wojskowej. Jak wiadomo wojsko jest biedne i central nie modernizuje, ale gdy łączę się z wojskowym numerem dostępowym, NIGDY od ponad 3 lat nie nastąpiło rozłączenie krócej niż po 10 minutach ( no chyba że ja sam się rozłączyłem). Linie są stare, modemy po drugiej stronie też ( do serwera mam ok 20 km). Podobnie jest gdy wdzwaniam sie do mojego firmowego serwera 0-800. Tutaj też mnie nie rozłącza. Ostatnio testowałem 0-20-21-22 i niestety - co chwila mnie rozłączało. Podobny problem ma moja luba w domu.... Jaki z tego wniosek? TPSA poprostu kradnie impulsy, inaczej tego się nie da nazwać. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    telefonica pisze: 2001-11-02 14:41
    Nareście ktoś się za to bierze, pozdrowienia dla bardzo dobrego autora artykułów w TK i nietylko
    0
  • Users Avatars Mini
    bobopik pisze: 2001-11-02 14:45
    Dlatego jedynym rozsadnym rozwiazaniem jest SDI (na razie).
    0
  • Users Avatars Mini
    ^various^ pisze: 2001-11-02 14:46
    Z checia przekaze ksero mojego bilingu z zaznaczonymi wszystkimi zerwanymi polaczeniami z numerem dostepowym 0202122 za okres od stycznia do pazdziernika 2000 oraz calej korespondencji tego dotyczacej. Mimo zgloszenia do reklamacji blisko 300 zerwanych polaczen w reklamacji uwzgledniono TRZY!
    0
  • Users Avatars Mini
    ^various^ pisze: 2001-11-02 14:47
    No i wlasnie dlatego od pazdziernika 2000 mam SDI.
    0
  • Users Avatars Mini
    Pawel pisze: 2001-11-02 15:03
    Ja w Warszawie (Centrum) nie mam zadnych problemow z rozlaczaniem polaczen lub zajetoscia 0202122. Z powodu braku stalego lacza korzystam z dial-upu codziennie juz od kilku miesiecy i tylko raz po 10 min. polaczenie urwalo sie. ***** Krotka uwaga do kolegow z gsmonline.pl: jaki zwiazek ma ten post z tematyka wortala??? Chcecie byc wortalem o tematyce GSM to trzymajcie prosze profil, bo inaczej to miejsce stanie sie pewnego rodzaju misz-maszem. ***** Pozdrawiam wszystkich, P.W.
    0
  • Users Avatars Mini
    Amper pisze: 2001-11-02 15:20
    Kilka lat dłubiąc w komputerach zauważyłem, że częśc błędnie nawiązanych połączeń z netem, czy brak transferu mimo połączenia wynika ze słabej jakości modemów. Kedyś testowałem chyba z 10 modemów różnych firm i raczej im tańszy modem tym gorzej się łączył ( może dla tego np. juz Zoltrix nie robi phantomów...). Część winy leży po stronie Tepsy i łączy jakie nam dostarczaję do domu. Wielu nie wie, że na tych dwóch głupich drutach biegnących do naszego gniazdka z centrali może równoczesnie korzystać dwóch niezależnie użytkowników. To też ma wpływ na transmisję danych. Niekiedy trzeba zwrócić się do tepsy z informacją, że się chce korzystać z internetu i mogą oni wtedy tak przełączyć naszą linię, że polepszą jakość połączeń.
    0
  • Users Avatars Mini
    Amper pisze: 2001-11-02 15:23
    Paweł: owszem gsmonline.pl jest portalem o GSM, ale jakoś trzeba połąćzyc się z netem by zniego korzystać, więc temat jednak pośrednio dotyka portalu.
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-11-02 15:43
    ja reklamujac moje polaczenia (jak juz wczesniej wspomnialem) zaniechalem dochodzenia, bo akurat uzyskalem dostep do sztywnego lacza. zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. przeprowadzilem sie kilka domow dalej, ale modem mam dalej podpiety do tej samej centrali. dawniej uzyskiwalem polaczenie dosyc szybkie, bo bylo to 50 666 a teraz tylko 26 400, a w rzeczywistosci jest to 16 800. na szczescie z modemu korzystam tylko awaryjnie. moze ktos mi wytlumaczy to zjawisko. dziekuje! gm
    0
  • Users Avatars Mini
    ^various^ pisze: 2001-11-02 15:50
    Amper: Skoro modem posiada homologacje ministerstwa lacznosci to chyba znaczy ze jest przygotowany do wspolpracy? A taka homolagacje posiadaly rowniez wspomniane przez Ciebie Phantomy (przynajmniej taka adnotacja byla na opakowaniu). Poza tym modem tanszy czy drozszy powinien dzialac a nie zrywac polaczenie, inaczej nie bylby produkowany. A nie kazdego stan na Rockwella czy inna marke.
    0
  • Users Avatars Mini
    PlaYMode pisze: 2001-11-02 15:52
    Jaki op... takie usługi :-((( równanie jest proste, no nie...ale z drugiej strony ciekawi mnie ile tepsa zarobiła na takich "nieudanych" połączeniach. To na pewno musi być gruuuba kasa, może ktoś chociaż jest w stanie przypuścić ile to może być?? gm: taka przyczyna może np. leżeć po stronie kabla.... ale 50000 na modemie??? To tylko pogratulować :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin22 pisze: 2001-11-02 15:54
    TP S.A. to zlodzieje, kórzy nie szanują klienta, normalna sieć za dostęp podobny do 020 21 22 nie liczyła by pierwszej minuty wiedząc o tym, że ich modemy są do d... i nawet nie czasami, a często, nie można się połączyć, a wiadomo impulsiki lecą a TEPSA się cieszy. Powinni zmienic troche swoje haslo reklamowe: TP S.A. ŁĄCZY NAS ZA CORAZ WIĘCEJ ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    amiri pisze: 2001-11-02 15:56
    Maciej Bębenek BYŁ naczelnym Twojej Komórki.
    0
  • Users Avatars Mini
    PlaYMode pisze: 2001-11-02 16:08
    marcin=popieram, na szczęście mam teraz stałe łącze, więc temat osobiście mnie nie dotyczy. Powodzenia dla Wsystkich łącZocych się z ... tepsą...:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Amper pisze: 2001-11-02 17:44
    ^various^: owszem modemy sprzedawane w Polsce mają homologację MŁ, ale czy urządzenia w Tepsie mają homologację?
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-11-02 17:48
    mam modem montreoli a zmienilem jedynie zamieszkanie, centrala telefoniczna ta sama. proby robilem jeszcze na innym modemie, ale to samo. gm
    1
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-02 19:06
    Świetny pomysł - z monopolami chyba najlepiej walczyć właśnie w ten sposób - jednocząc się i występując wspólnie przeciw molochowi!
    0
  • Users Avatars Mini
    zonk pisze: 2001-11-02 21:06
    btheb test
    0
  • Users Avatars Mini
    dawwid pisze: 2001-11-02 22:10
    Używam internetu przez 3 lata przez 0202122 i rozłączał mi się może z 5 razy
    0
  • Users Avatars Mini
    sqter pisze: 2001-11-02 22:34
    hubert: teraz jest z-cą naczelnego w "mobile internet"...
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-02 22:48
    Co do połączenia z 0202122 - W momencie połączenia sie z modemem dostępowym następuje tak jak przy normalnym połaczeniu telefonicznym odwrócenie pętli i system bilingowy centrali rejestruje że połączenie doszło do skutku. A to że modem dostępowy i abonenta nie dogadały się co do parametrów transmisji i tak naprawdę z połączenia gówno wyszło to już inna sprawa. W wielu przypadkach jest to wina TPSA, chociaz pod tym względem bardzo dużo zrobiono np. Podwojono jakiś czas temu ilesc modemów dostepowych - inna sprawa to jakość kabli magistralnych i rozdzielczych czyli na odcinku przełącznica - szafka - abonent. Tylko jeżeli ktoś korzysta z modemu (z homologacją oczywiście) to powinien ten fakt zarejestrować w Tepsie - w tym przypadku pracownicy starają się w miarę możliwości wybrać parę z kabla magistralnego która spełnia najepsze parametry (pomiar rezystancji linii).....cdn
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-02 22:48
    2...Natomiast równie ważną sprawą związaną z problemami z 0202122 jest słaba znajomość samych użytkowników w tym temacie. Używanie jakiś soft modemów czy badziewia w stylu Zoltrix phantom ( które nagminie padały). Zwłasza pierwsze modemy na PCI kiepsko się sprawowały i nic nie pomagało tak jak zmiana na model ISA. W dawnych czasach DOSa to pracy z modemem używało się koment AT. Teraz niewielu użytkowników Windowsów zdaje sobie sprawę że za pomocą tych koment także pod windą moża usprawnić działnie modemu. Sam za czasów korzystania z 0202122 z tym walczyłem. Teraz sobie nie przypomnę bo już dawno to było, ale można ustawić za pomoca koment AT w modemie czas po którym nastąpi zerwanie połączenia w momencie braku napływu danych ( nie ma to nic wspólnego z czasem bezczynności ustawianym w windowsie). Z własnego doświadczenia wiem że bardzo to pomaga. Inna sprawa to ustawienia MTU, TTL, RWIN ale trzeba nad tym trochę posiedzieć a nie narzekać że mnie rozłącza.....
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-02 22:49
    3...AMPER to o czym piszesz jest zwielokrotnieniem nazywa się to PCM-ka i jest normalną praktyką stosowaną nie tylko w TPSA ale w każdej firmie telekomunikacyjnej w przypadku gdy do danego terenu idzie jakaś określona ilość kabli, par a chętnych na telefon jest więcej. Pasmo jest rodzielane i dla normalnej rozmowy wystarczy ale dla transmisji modemowej przeważnie już nie - ale jeżeli istnieje tylko możliwość techniczna na wniosek aboneta (chęć korzystania z modemu) firma przełaczy abonenta na samodzielną linię. A swoją drogą nie przypominam sobie aby w standardowej umowie o świadczenie usług tel przez TPSA było coś o świadczeniu usług teleinformatycznych ale może się mylę trochę dawno ją podpisywałem.
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-11-02 23:13
    Najwazniejsze, zeby nie zapomniec wyslac dokumentacji do dr inż. Jerzego Kubasika do 20 listopada. gm
    0
  • Users Avatars Mini
    Rak pisze: 2001-11-03 00:48
    Wreszcie ktos sie zajal ta sprawa. Juz mnie normalnie szlal trafia jak chce wejsc do internetu bo zawsze cos sie musi spiepszyc. Mam w domu dwie linie, na jednej ciagle sie cos psuje, a na drugie polonczenie z inetem jest poprostu niemozliwe. Tp sa sama zniecheca zeby dac jej uczciwie zarobic. Po srednio 5 probach polonczenie zucam myszka i rezygnuje. Chce sie JAKNAJSZYBCIEJ UWOLNIC OD TPSA, mam ich gdzies, razem z ich nowymi tryfami i 30h inetu za 60zl. To jest robienie z ludzi debili. Mysla ze maja do czynienia z nieswiadoma spoleczniscia z lat komunizmu. Myslalem nad SDI ale to tez tpsa. W moim regionie nie ma innego operatora ktory swiadczylby takie uslugi, ale jak tylko sie pokaze to tpsa odleci z mojego domu.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-03 04:09
    Kurcze, jednak szczęśliwy jestem, że już mnie nie dotyczy walka z modemami! :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    ^various^ pisze: 2001-11-03 13:07
    To ludzka rzecz.. okradac!
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-11-03 16:02
    mcbrain: to szczesciarz z ciebie. ja na codzien korzystam ze sztywnego lacza, ale musze sie laczyc z serwerem firmy w ktorej pracuje przez modem. poza tym dawniej korzystalem z modemu. modem jest dla ludzi bogatych i cierpliwych. gm
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2001-11-03 16:11
    Kolejne posuniecie TPsa ponizej pasa, ale w Polsce jest to naturalne i jeszcze ze strony najlepszej firmy w Polsce! Nara!
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobek pisze: 2001-11-03 16:37
    dobrze ze ktos sie zajal okradaniem przez tepse, w ilosci sila
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2001-11-03 18:16
    Maras jestes jedna z niewielu osob ktore naprawde pisza konkretnie i cos na ten temat wiedza a nie tylko pisza glupie komentarze nie majac tak naprawde zielonego pojecia. Wile osob narzeka na windowsa bo wolno chodzi, a jak startuje system to laduje sie 10 programow. To taki przyklad dla malego porownania. Trzeba czasem troche popatrzec na swoim "podworku" nie twierdze ze 0202122 jest dobra usluga. Ja kiedys sie lazylem i nie mialem zadnych problemow.
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2001-11-03 21:13
    Amper: na tzw PCMach starego typu moze być powieszonych i czterech abonentów na jednej linii. I wiem co instalatorzy TP mają przykazane mówić w takich sytuacjach...... Maras: według usługi "prawo telekomunikacyjne" usługa dostępowa jest usługą powszechną - a umowe z tepsą podpisujesz na "świadczenie powszechnych usług telekomunikacyjnych" - czyli umowa przewiduje taka ewentualność. Teraz łącze sie prze zTP, normalna prędkośc to 45333 bps (Pentagram Shadow, ext.) i problemy mam gdzieś raz -dwa razy na miesiąc. Korzystam z licznika rozmów i zerwanych połaczeń jest niewiele.. Co by nie powiedzieć o TP, jestesmy jednym z nie tak licznych krajów gdzie usługa ta jest dostępna bez abo i po cenie połaczenia lokalnego. Cena jest obłędna -to druga sprawa. Co do pramatrów modemu (Maras) , ja dostałem z płytą głowna MSi (tak, nie z modemem) programik, który te parametry ustawia.
    0
  • Users Avatars Mini
    Arko pisze: 2001-11-04 15:49
    Witam. Chciałbym potwierdzić tylko, że numer dostępowy 0202122 to wielk szajs, gdyż do niedawna byłem z tego numeru korzystać i miałem te same problemy, tzn. graniczyło z cudem aby chociaż raz nie zerwało połączenia po 1,2 min. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2001-11-04 17:30
    miało hyć "według ustawy prawo telekomunikacyjne" a nie według usługi. Pozdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    ^various^ pisze: 2001-11-04 17:52
    marcinek: masz isdn i sdi? jak to zrobiles, bo mi powiedzieli ze to technicznie nie mozliwe...
    0
  • Users Avatars Mini
    Ewandy pisze: 2001-11-07 16:26
    Jak uzytkowalem modem mialem podone cyrki.
    0
  • Users Avatars Mini
    zajcol pisze: 2001-11-07 17:18
    Uzywalem modem przez okolo 2 lata. na poczatku problem byl z dodzwonieniem (notorycznie zajete) po uzyskaniu polaczenia za 200 proba problemem byly niskie transfery, ale to raczej wina kiepskiego modemu. Po jakims czasie TPSA zwiekszyla liczbe modemow dostepowych i problem zajetosci znikl, ale za to zaczely sie pojawiac zerwane polaczenia. Jakies 1/2 roku temu gdy rezygnowalem z modemu srednio coi 10 - 20 minut nastepowalo zerwanie polaczenia. Na szczescie w pracy mam lacze 155 Mbit i modem moglem sprzedac.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: