Nie wiadomo, kiedy i w jakiej formie klienci, którzy skorzystali z usług Niezależnego Operatora Międzystrefowego, otrzymają wykazy połączeń realizowanych za pośrednictwem NOM.
"Każdy klient ma prawo do otrzymania billingu szczegółowego. Musimy tylko ten proces uzgodnić w TP SA, która dysponuje bazą danych konieczną do wystawienia druków. Bez współpracy ze strony tego operatora operacja nie będzie możliwa" - tłumaczy Marcin Gruszka, rzecznik prasowy NOM.
UOKiK nie widzi na razie możliwości interwencji w tej sprawie odsyłając zainteresowanych do URTiP. Zdaniem URTiP działania NOM są sprzeczne z obowiązującymi przepisami. - Wydawanie billingów jest usługą powszechną. Operator miał dość czasu, by przygotować się do jej świadczenia. URTiP po otrzymaniu pierwszej oficjalnej skargi jest gotowy do przeprowadzenia odpowiedniej kontroli i ewentualnego nałożenia kary finansowej na operatora.
Pełna treść artykułu z dziennik "Rzeczpospolita" znajduje się tutaj