Problemy z neostradą - wyjaśnienia TP dla UKE

Newsy
Żródło: UKE
Opinie: 15
Opinie: 15

Wyjaśnienia Telekomunikacji Polskiej na skargi użytkowników neostrady tp związane ze spadkami prędkości transmisji danych.

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej w związku z licznymi skargami otrzymanymi w lutym 2007 r. od użytkowników usługi neostrada tp dotyczącymi niskiej prędkości transmisji danych występujących przy korzystaniu z usługi m.in. w strefach numeracyjnych SN 62 i 65, po zakończeniu interwencji w Telekomunikacji Polskiej informuje:

1. Problemy z korzystaniem z usługi neostrada tp w początkowych dniach lutego 2007 r. są w TP S.A. przedmiotem analizy ruchu związanego ze świadczeniem usług opartych na sieci IP/ATM. TP S.A. odnosząc się do konkretnych przypadków dotychczasowych użytkowników usługi neostrada tp (wykorzystując wiedzę pochodzącą z ww. analizy) stwierdziła, iż w strefach numeracyjnych 62 i 65 użytkownicy usługi Neostrada tp korzystają z jednego z traktów ATM (Asynchronous Transfer Mode), które zostały zdefiniowane jako tzw. „wąskie gardło”. Do takiego traktu, jak i dla wszystkich pozostałych łączy, prowadzone są inwestycje, których efektem będzie zwiększenie ich przepustowości.

Planowane zakończenie większości z tych inwestycji to koniec pierwszego kwartału 2007 r. i początek drugiego kwartału 2007 r. Inwestycje te powinny w wystarczającym stopniu zapewnić przepustowość sieci dla klientów neostrady tp. Ponadto prowadzone są działania, mające na celu poprawienie jakości usług w zagrożonych regionach. Działania te polegają na „przepinaniu” klientów na mniej obciążone trakty.

2. Na bazie m.in. wyników z analizy ruchu w sieci POLPAK TP stwierdzono znaczny wzrost ruchu w sieci IP – od momentu uwolnienia limitu transferów dla usługi neostrada tp. TP S.A. zaobserwowała 70-procentowy wzrost ruchu peer-to-peer (pobieranie dużych plików z sieci: pobieranie filmów - w jakości DVD, plików muzycznych) w sieci szkieletowej, co w efekcie wywołało przeciążenie sieci. Wzrostowi ruchu w sieci towarzyszył wzrost, pomiędzy 9 a 12 lutego 2007 r. ilości zgłoszeń na infolinię 800-102-102 (obsługa klientów usługi neostrada tp), dotyczących problemów z transferem/limitem transferu, lub awarią sieci. Według oświadczeń TP S.A. obecnie sytuacja stabilizuje się, natężenie ruchu w sieci maleje. Ma to niewątpliwie związek z przeminięciem boom’u zainteresowania użytkowników Internetu, po zniesieniu limitu transferu danych w sieci.

Jednocześnie TP poinformowała Prezesa UKE o polityce rozpatrywania reklamacji dotyczących problemów z neostradą tp. Wynika z niej, że w przypadku niemożności zapewnienia (w aktualnych warunkach technicznych) świadczenia usługi na satysfakcjonującym klienta poziomie – proponowana jest klientowi migracja ‘w dół”, czyli zmiana opcji usługi na niższą, bez ponoszenia konsekwencji finansowych.

Opinie:

Opinie archiwalne (15):

Komentuj

Komentarze / 15

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    ADii pisze: 2007-03-01 18:40
    tiaa, a kiedy planowane podniesienie szybkości z 128 na 256. A świstak siedzi i zawija w te sreberka
    0
  • Users Avatars Mini
    mooby pisze: 2007-03-01 19:07
    no ja tak samo czekam...wyslalem nawet do nich email i w odpowiedzi dostalem tylko ze do 15 marca "powinni" mi podniesc....
    0
  • Users Avatars Mini
    mooby pisze: 2007-03-01 19:16
    no ja tak samo czekam...wyslalem nawet do nich email i w odpowiedzi dostalem tylko ze do 15 marca "powinni" mi podniesc....
    0
  • Users Avatars Mini
    ahan pisze: 2007-03-01 22:50
    a ja sobie czekam od 8 sty aż mi podłączy TP linię ;/. Napiszcie mi, jaki termin ma TP na podłączenie linii i czego mogę żądać po przekroczeniu czasu na instalację?
    0
  • Users Avatars Mini
    Dymek pisze: 2007-03-01 23:06
    W strefie numeracyjnej 074 to samo! Zgłosiłem awarie 28/02 i nic ! Mówią , że przyjeli zgłoszenie i 7 dni na rozpatrzenie.Moja firma bazuje na dostępie do netu. Nie ściągam filmów . Korzystam tylko z poczty i dostępu do systemów. Mam salon Plusa. No kurcze musze odsyłać klientów bo nic nie mogę otworzyć. Poradzcie co zrobić? Po prostu tragedia. Głupi Onet otwiera mi 5 minut!!! A odebrać 1 MB poczty to 30 minut albo więcej. Rozmawiałem dzisiaj pod 0800102102 i co...i nic. UKE pomóż!!!!!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    zygmunt pisze: 2007-03-01 23:32
    Ktoś jeszcze używa neostrady 128? Przecież to strasznie drogie!! 60pln/miesiąc!! Ja mam net24 na linii tp i prędkość 1024 - płacę 64pln/miesiąc;) Ludzie, uciekajcie z TPsa!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    baca pisze: 2007-03-01 23:32
    ahan: zadac mozesz g..ó..w..n..a ! Sami podniesli predkosci a klient nic nie podpisywal, wiec nie spuszczaj sie co bedzie jak nie dadza. Traktuj to jako bonus.. Inna sprawa jest, ze konkurencja ma lepsze lub gorsze oferty. Ale to juz Twoj wybor.. Mnie zdenerwowal ten komunikat poniewaz od jakiegos czasu trabia o podniesieniu predkosci a tymczasem obnizyli mi ze 160 na 128 - strefa 68 czyli poza planowanymi obnizkami predkosci! Wiem, nie moge nic zrobic bo na umowie mialem na 128..
    0
  • Users Avatars Mini
    trzarny pisze: 2007-03-02 00:45
    Dymek. iPLUS booster! ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobak pisze: 2007-03-02 01:32
    Jak się mieszka na zadupiach to jest takich efekt. Ja tam nie zauwazylem spadków transferów.
    0
  • Users Avatars Mini
    Zakladnik pisze: 2007-03-02 07:34
    TP S.A. forever
    0
  • Users Avatars Mini
    iliw pisze: 2007-03-02 16:34
    i bardzo dobrze, niech jeszcze wicej pasożytów (operatorów alternatywnych) korzysta z sieci TP. Ja na ich miejscu nie inwestowałbym nic. Może niech UKE, Netia i inni się złożą na jakąś inwestycje.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ray pisze: 2007-03-02 16:34
    max dl speed 1kbps, średni packet lost - 50 %, otwieranie wp.pl - 5minut. średnio 2h na 24 h neo chodzi dobrze ale po max 2h znowu to samo na kolejne 12-18 h... pani z BOK powiedziała żebym sie uzbroił w cierpliwość bo tak bedzie do 15 marca ... trzeba chyba zmienić providera... Dodam że mieszka w Bielawa woj. Dolnośląskie
    0
  • Users Avatars Mini
    iliw pisze: 2007-03-02 16:37
    i bardzo dobrze, niech jeszcze wicej pasożytów (operatorów alternatywnych) korzysta z sieci TP. Ja na ich miejscu nie inwestowałbym nic. Może niech UKE, Netia i inni się złożą na jakąś inwestycje.
    0
  • Users Avatars Mini
    rudy pisze: 2007-03-03 18:14
    eeheheh czytam i sie smieje ja mam 1024 i co z tego bo to jest tylko na umowie faktycznie jest jakies 280 skoki do 350 neostrada to jedno wieklie g ówno jak ktos wczesniej napisał czekam na koniec umowy i spadam do innego proidera bo ta tp i jej neostrada jest załosna firma majaca klijentów głeboko w dup.... LUDZIE UCIEKAJCIE JAK NAJDALEJ OD TEGO MONOPOLISTY
    0
  • Users Avatars Mini
    Thomas pisze: 2007-03-03 23:34
    a ja tam nie narzekam, mimo zadupia (12 km od miasta) mam 600-620 transferu przychodzacego i 128-140 wychodzącego przy opcji 512
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: