Problemy z uchwaleniem nowelizacji Prawa Telekomunikacyjnego

Newsy
Żródło: PAP
Opinie: 20

Sejm ponownie przesłał we wtorek do Komisji Europejskiej nowelizację prawa telekomunikacyjnego, która zakłada m.in. że osoby, zmieniające operatora świadczącego usługi telefoniczne, będą mogły zachować dotychczasowe numery telefonów.

Projekt ustawy ostro skrytykował Tadeusz Jarmuziewicz (PO). Jego zdaniem, "prace nad nowelą obnażyły totalny brak strategii rządowej dla tego rynku" oraz chęć "zakonserwowania monopolu TP". Poseł Platformy skrytykował także zapis, że operatorzy będą mogli wyznaczyć ceny abonamentu według cen unijnych. "W wielu krajach Unii abonament jest znacznie wyższy. Łatwo sobie wyobrazić, że po wejściu w życie ustawy TP SA podniesie abonament np. do 60 zł" - powiedział Jarmuziewicz.

Według niego, nowela jest źle przygotowana, zwłaszcza, że Unia pracuje nad zmianami norm i dostosowując nasze Prawo telekomunikacyjne do obecnie obowiązującego ustawodawstwa unijnego narażamy się na konieczność kolejnej noweli w najbliższym czasie. Odpowiadając na zarzut, wiceminister infrastruktury Krzysztof Heller winę na spóźniony moment wprowadzenia nowelizacji zrzucił na poprzedni rząd. "Nowelizowane przepisy powinny zostać wprowadzone ustawowo już w roku 2000, kiedy Sejm uchwalał ustawę" - powiedział Heller.

"Poza tym nowy pakiet dyrektyw opiera się na dotychczas obowiązującym prawie unijnym, nie można od razu przeskakiwać o dwa stopnie" - dodał. Nowela przewiduje m.in. umożliwienie dostępu do abonentów danego operatora innym operatorom.

Sejmowa Komisja Europejska zmieniła natomiast zapis noweli, który zobowiązywał operatorów sieci komórkowych do rejestracji abonentów korzystających z usług tzw. pre-paid (aparatów komórkowych na karty telefoniczne). Komisja zapisała więc, że operator może uzależnić zawarcie umowy od przestawienia przez użytkownika dowodu tożsamości.

Rząd argumentował, że według danych policji, ok. 90 proc. przestępców korzysta z tego typu usług. Operatorzy sprzeciwiali się jednak takiemu zapisowi, bowiem - ich zdaniem - wprowadzenie takiego rejestru byłoby bardzo kosztowne i znacznie zmniejszyłoby sprzedaż telefonów w tym systemie.

Opinie:

Opinie archiwalne (20):

Komentuj

Komentarze / 20

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    KoziK pisze: 2002-12-17 17:25
    Popieram wiceministra! Jak to może byc żeby Polska wyprzedzała inne kraje !!?? To niedpuszczalne i łamie jedną z naszych narodowych tradycji! Polska musi i będzie wlokła się za innymi - tak łatwiej bez odpowiedzialności ministra za twórczość ustawodawcza... Latwiej przepisac czyjas prace niz stworzyc cos swojego i nowego... I PRZEDE WSZYSTKIM NIE WYCHYLAC SIE!!....
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-17 17:55
    TPSA zaplaci komu trzeba i legalnie podniesie cene abonamentu. Ci ludzie(rzad) mysla tylko o swoich portwelach, wiec nie ludzmy sie, ze zrobia cos dla nas, maluczkich - no chyba ze zlozymy sie na maly "datek";)
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-17 18:01
    TYtan:Racja :( NIestety pewnie bedzie tak jak napisales..
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-12-17 18:17
    ale to zachowanie numeru mogliby wprowadzic jak najszybciej
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-17 18:18
    A co bodopol: chcialoby sie skorzystac?
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-12-17 18:26
    bodpol - ale to nie realne i uciazliwe - dzwonisz na 601 a to idea :-) i skad wiadomo???
    0
  • Users Avatars Mini
    galeo pisze: 2002-12-17 19:15
    To z rejestracją prepaidów to już chyba jest. Przynajmniej niektóre sieci i tak spisują dane abonenta na prepaidzie... a reszta. Było by może ciekawie, ale można by się nieźle pogubić, bo ja mam taniej np do Plusa, i nie wiedziałbym czy do tego co dzwonię to Plusowiec czy może Ideowiec? Były by problemy. Chyba, że do tego czasu wszyscy wyrównają ceny połączeń... co raczej jest niemożliwe...
    0
  • Users Avatars Mini
    Karol_ pisze: 2002-12-17 20:51
    Dlaczego mnie ten cały bajzel nie dziwi aaaa tak przypomniałem sobie - mieszkam w Polsce...
    0
  • Users Avatars Mini
    louis pisze: 2002-12-17 23:02
    zachowanie numeru i przejscie do innej sieci to fajny pomysl zaostrzylo by to konkurencje! Wiele firm tylko fakt znajomosci numeru trzyma przy danym operatorze. A 2.na 3. z naszych operatorow ma minute rozmowy bez wzgledu na siec.Zreszta mozna byloby to rozwiazac w ten sposob,ze jesli bysmy wybierali numer ktory by prefiksem sugerowal co innego niz w rzeczywistosci np. 601 ale Idea, to pojawialby sie komunikat dzwonisz do sieci Idea itp. W niemczech to wlasnie wprowadzili i jest dobrze!Kiedy u nas?
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-17 23:49
    bodopl:JA tez mysle ze to jednak nie wejdzie...przciez to absurd!
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-12-18 00:11
    A czy w polsce nie ma problemu z uchwalenia czegokolwiek :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-18 08:56
    Moze kiedys bedziemy mogli zmieniac numery telefonow miedzy sieciami, ale jak narazie beda z tym problemy, zas co do naszego prawa to po wejsci do unii, co po niektorzy dostana troche kar ktore sa naprawde wieksze od tych przyznawanych przez nasz rzad, i dopiero wtedy zrozumieja ze nie am co wojowac!
    0
  • Users Avatars Mini
    pinkbird pisze: 2002-12-18 11:13
    a swoja droga to nie byloby takie glupie. troche wyzszy abonament i troche tansze rozmowy. np. abonament 60 pln bez minut, a wszystkie rozmowy po 75 groszy...
    0
  • Users Avatars Mini
    Spinner pisze: 2002-12-18 15:48
    poczytajcie sobie dokladnie nowelizacje prawa telekomunikacyjnego. mowa jest tylko i wylacznie o zachowaniu numeru tylko telefonow stacjonarnych!
    0
  • Users Avatars Mini
    drozda pisze: 2002-12-18 17:04
    Qba : jakie problemy ??? Wszyscy znaczący operatorzy zarówno stacjonarni jak i nie :) mają uruchomine platformy IN.Zmiana konfiguracji i wykorzystywanie wspólnego centrum translacji numerów to kilka miesięcy roboty i przeprogramowania central.Problemy to może stwarzać li tylko wyłącznie niechęć operatorów do wdrożenia takiej usługi.,Ale bat w postaci ustawy to dobra zacheta :)
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-18 18:41
    pinkbird:MAsz racje.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-18 21:37
    drozda i wlasnie tu chodzi o naklonienie, a nawet zmuszenie opow do wspolpracy miedzy soba, anie stwarzanie sobie na wzajem problemow! **** BOSS ty tez jak zwykle masz racje!
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-18 23:36
    Qba:Wiem Kubus..wiem.
    0
  • Users Avatars Mini
    ciekaw pisze: 2002-12-19 01:28
    zobaczymy jak to wyjdzie w praniu :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-22 01:47
    pewnie sie zmechaci
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: