9 lipca 2003 roku Prokom Software zawarł z IBM Polska umowę, której przedmiotem jest dostarczenie produktów oraz świadczenie usług w ramach wdrożenia systemu PeopleSoft CRM w Telekomunikacji Polskiej. Wartość umowy wynosi 4,23 mln EUR.
Umowa obejmuje prace rozwojowe nad przygotowaniem kolejnych wersji rozwiązania CRM dla Telekomunikacji Polskiej (pilotażowo wdrożonego w Poznaniu), prace nad rozszerzeniem tego systemu na cały kraj oraz serwis gwarancyjny. Usługi wykonywane przez Prokom będą koncentrowały się na integracji systemu CRM z pozostałymi eksploatowanymi w TP aplikacjami, migracji danych oraz szkoleniach. Prokom współuczestniczy także w zarządzaniu projektem.
Realizowany projekt implementacji rozwiązania CRM w TP SA jest aktualnie największym na świecie wdrożeniem produktu CRM firmy PeopleSoft przeznaczonym specjalnie dla branży telekomunikacyjnej. Nowe rozwiązanie będzie obejmowało pełen zakres procesów związanych z obsługą klienta, co pozwoli zapewnić sprawną i szybką obsługę prawie 11 mln abonentów Telekomunikacji Polskiej.
Część prac rozwojowych będzie prowadzona wspólnie przez konsultantów IBM oraz Prokomu. Obejmuje to szczególnie zadania realizowane w ramach wspólnego zespołu projektowego przygotowującego i prowadzącego migrację danych oraz zespołów wspierających infrastrukturę projektu.
Współpracujemy z najlepszymi konsultantami przy realizacji jednego z najbardziej znaczących projektów informatycznych w Polsce w ostatnich latach. Uczestniczymy w projekcie o jasno zdefiniowanym celu biznesowym i trafnie dobranych do jego realizacji rozwiązaniach technologicznych. Zdobyte przy tej okazji wiedza i doświadczenie to dodatkowy potencjał, z którego będziemy mogli korzystać realizując podobne kontrakty w przyszłości - powiedział Krzysztof Kardaś Członek Zarządu Prokom Software SA.