Promocja "Łącz się - nowy WAP i Internet w sieci Era (4)"

Newsy
Żródło: Era
Opinie: 59

Warunki oferty promocyjnej "Łącz się - nowy WAP i Internet w sieci Era (4)":

Czas trwania promocji: Od 01.07.2005 r. do 31.12.2005 r. (włącznie)
Promocja dotyczy: Abonenci sieci Era korzystający z taryf: Nowa Era Moja, TAKAjakTY, Nowa Era Biznes, Era Transmisja oraz z taryf promocyjnych opartych na wyżej wymienionych taryfach. 
Warunkiem uczestnictwa w promocji jest: Aktywacja co najmniej jednej usługi wymienionej w Warunkach oferty promocyjnej. 

1. Przedmiot promocji

1.1 Promocja dotyczy usług: WAP (APN:erawap) i Internet (APN:erainternet) świadczonych w oparciu o technologię pakietowej transmisji danych (GPRS).
1.2 W ramach promocji Abonent ma możliwość uruchomienia, na warunkach niniejszej oferty promocyjnej, następujących usług:
1.2.1 Pakiet 3MB WAP (APN:erawap), czyli możliwość zrealizowania w każdym cyklu rozliczeniowym pakietowej transmisji danych do 3 megabajtów, w ramach zryczałtowanej opłaty miesięcznej.
1.2.2 Promocyjna taryfikacja danych, czyli możliwość wyboru promocyjnego sposobu naliczania opłaty za każde 500kB przesyłanych danych w usługach WAP (APN:erawap) i Internet (APN:erainternet).
1.2.3 Nowy Pakiet 20MB i Nowy Pakiet 60MB, czyli możliwość realizowania w każdym cyklu rozliczeniowym pakietowej transmisji danych w usługach WAP (APN:erawap) i Internet (APN:erainternet) o wolumenie do 20 megabajtów - w przypadku Nowego Pakietu 20MB, lub do 60 megabajtów - w przypadku Nowego Pakietu 60MB, w ramach zryczałtowanej opłaty miesięcznej. 
1.3 Usługi objęte niniejszą Promocją mogą być wykorzystane jedynie na terenie Polski.
1.4 Usługi świadczone w oparciu o technologię pakietowej transmisji danych (GPRS) dostępne są z telefonów i urządzeń z funkcją pakietowej transmisji danych GPRS.

2. Czas trwania promocji

2.1 Promocja obowiązuje od dnia 1 lipca do dnia 31 grudnia 2005 roku (włącznie).
2.2 Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. zastrzega sobie możliwość zarówno przedłużenia czasu trwania promocji, jak i wcześniejszego jej zakończenia.
2.3 Przedłużenie czasu promocji zostanie zakomunikowane uczestnikom promocji najpóźniej w dniu kończącym okres promocji poprzez zamieszczenie komunikatu w magazynie abonenckim "Twoja Era" lub przesłanie komunikatu SMS o przedłużeniu promocji, lub w inny dostępny sposób.
2.4 Wcześniejsze zakończenie promocji zostanie zakomunikowane uczestnikom promocji najpóźniej na miesiąc przed planowanym zakończeniem promocji poprzez zamieszczenie komunikatu w magazynie abonenckim "Twoja Era" oraz przesłanie komunikatu SMS o zakończeniu promocji, lub w inny dostępny sposób.

3. Uprawnieni użytkownicy

3.1 Do udziału w promocji uprawniony jest każdy Abonent sieci Era posiadający jedną z poniższych taryf: Nowa Era Moja, TAKAjakTY, Nowa Era Biznes, Era Transmisja (z zastrzeżeniem pkt 3.2) albo taryfę promocyjną opartą na wyżej wymienionych taryfach, który w okresie obowiązywania oferty promocyjnej złoży dyspozycję aktywacji wybranych usług przez kontakt z Biurem Obsługi Abonenta w sieci Era (602 900), albo weźmie udział w aktualnej promocji aktywacyjnej w sieci Era, dopuszczającej udział nowego Abonenta w niniejszej Promocji.
3.2 Abonenci taryfy Era Transmisja nie są uprawnieni do udziału w promocji w zakresie uruchomienia usług: Pakiet 3MB WAP oraz Promocyjna taryfikacja danych.

4. Opłaty za korzystanie z usługi

4.1 Abonament za usługi Pakiet 3MB WAP, Nowy Pakiet 20MB i Nowy Pakiet 60MB będzie naliczany z góry, proporcjonalnie do liczby dni obowiązywania usługi w danym Cyklu rozliczeniowym, i wyszczególniony na fakturze za usługi telekomunikacyjne.
4.2 Opłaty w ramach Promocyjnej taryfikacji danych będą naliczane z dołu i wyszczególnione na fakturze za usługi telekomunikacyjne.
4.3 Ceny netto zwiększane są o podatek VAT. Podatek VAT od usług telekomunikacyjnych wynosi 22%.
Pakiet 3MB WAP
4.4 Abonent za możliwość wykorzystania pakietu danych o wielkości 3MB w ramach pakietowej transmisji danych GPRS w usłudze WAP (APN:erawap) zapłaci w okresie trwania promocji opłatę miesięczną w wysokości 7,32 PLN z VAT (6 PLN netto).
4.5 Aktywacja Pakietu 3MB WAP jest bezpłatna. Abonent aktywuje usługę poprzez złożenie dyspozycji aktywacji kontaktując się z Biurem Obsługi Abonenta w sieci Era (602 900). Usługa będzie udostępniona w ciągu 24 godzin od złożenia dyspozycji aktywacji.
4.6 Po aktywacji, Pakiet 3MB WAP jest udostępniany Abonentowi proporcjonalnie do liczby dni obowiązywania usługi w danym Cyklu rozliczeniowym, a w pełnym wolumenie danych z początkiem każdego cyklu rozliczeniowego, przez cały czas trwania promocji.
4.7 W cyklu rozliczeniowym można aktywować tylko jeden Pakiet 3MB WAP. 
4.8 Abonent, który aktywował Pakiet 3MB WAP, nie ma możliwości aktywacji innych pakietów danych do wykorzystania w usłudze GPRS.
4.9 W przypadku, gdy Abonent posiada aktywowany inny pakiet danych do wykorzystania w usłudze GPRS, aktywacja Pakietu 3MB WAP oznacza zgodę na dezaktywację dotychczasowego pakietu oraz jego rozliczenie, proporcjonalnie do liczby dni obowiązywania usługi w danym Cyklu rozliczeniowym.
4.10 W ramach Pakietu 3MB WAP dane naliczane są za każde rozpoczęte 50kB, oddzielnie za dane wysyłane i odebrane na poziomie protokołu internetowego (IP); 1kB=1024B. Po zakończeniu sesji lub o godz. 24:00 dane są zaokrąglane w górę, do pełnej jednostki taryfikacyjnej 50kB.
4.11 Po wyczerpaniu Pakietu 3MB WAP w danym cyklu rozliczeniowym, Abonent ponosi opłatę 0,60 PLN z VAT (0,49 PLN netto) za każde rozpoczęte 50kB, oddzielnie za dane wysyłane i odebrane na poziomie protokołu internetowego (IP); 1kB=1024B.
4.12 Niewykorzystane w danym okresie rozliczeniowym dane Abonent ma prawo wykorzystać w Cyklu rozliczeniowym następującym bezpośrednio po nim, po uprzednim wykorzystaniu danych z Pakietu 3MB WAP z bieżącego Cyklu rozliczeniowego. Usługa Przechodzenie niewykorzystanych danych nie wymaga samodzielnej aktywacji.
4.13 Aktywacja i abonament za Przechodzenie niewykorzystanych danych są bezpłatne.
4.14 Pakiet 3MB WAP może być aktywowany w dowolnym momencie cyklu rozliczeniowego. Aktywacja Pakietu 3MB WAP powoduje równocześnie przejście na Promocyjną taryfikację danych w usłudze Internet (APN:erainternet).
4.15 Dezaktywacja pakietu skutkuje rozliczeniem opłaty za usługę proporcjonalnie do liczby dni obowiązywania usługi w danym Cyklu rozliczeniowym.
Promocyjna taryfikacja danych
4.16 Abonent za przesyłanie danych w usługach WAP (APN:erawap) i Internet (APN:erainternet) ponosi opłatę 0,72 PLN z VAT (0,59 PLN netto) za każde rozpoczęte 500kB, oddzielnie za dane wysyłane i odebrane na poziomie protokołu internetowego (IP); 1kB=1024B.
4.17 4.17 W okresie trwania Promocji Abonent nie ma możliwości rezygnacji z wyboru nowego sposobu naliczania opłaty za przesyłane dane w usługach WAP (APN:erawap) i Internet (APN:erainternet) i powrotu do standardowego sposobu naliczania i opłat, zgodnego z aktualnym planem taryfowym Abonenta.
Nowy Pakiet 20MB i Nowy Pakiet 60MB
4.18 Abonent za możliwość wykorzystania w trakcie całego Cyklu rozliczeniowego Nowego Pakietu danych o wielkości 20MB w ramach pakietowej transmisji danych GPRS w usługach Internet (APN:erainternet) i WAP (APN:erawap) zapłaci w okresie trwania promocji opłatę miesięczną w wysokości 23,18 PLN z VAT (19 PLN netto).
4.19 Abonent za możliwość wykorzystania w trakcie całego Cyklu rozliczeniowego Nowego Pakietu danych o wielkości 60MB w ramach pakietowej transmisji danych GPRS w usługach Internet (APN:erainternet) i WAP (APN:erawap) zapłaci w okresie trwania promocji opłatę miesięczną w wysokości 59,78 PLN z VAT (49 PLN netto).
4.20 W ramach Nowego Pakietu dane naliczane są za każde rozpoczęte 500kB, oddzielnie za dane wysyłane i odebrane na poziomie protokołu internetowego (IP); 1kB=1024B. Po zakończeniu sesji lub o godz. 24:00 dane są zaokrąglane w górę, do pełnej jednostki taryfikacyjnej 500kB.
4.21 Po wyczerpaniu Nowego Pakietu w danym cyklu rozliczeniowym, Abonent ponosi opłatę 0,60 PLN z VAT (0,49 PLN netto) za każde rozpoczęte 500kB, oddzielnie za dane wysyłane i odebrane na poziomie protokołu internetowego (IP); 1kB=1024B.
4.22 Aktywacja Nowego Pakietu jest bezpłatna. Abonent aktywuje usługę kontaktując się z Biurem Obsługi Abonenta w sieci Era (602 900). Usługa będzie udostępniona w ciągu 24 godzin od złożenia dyspozycji aktywacji.
4.23 W Cyklu rozliczeniowym można aktywować tylko jeden Nowy Pakiet.
4.24 Abonent, który aktywował Nowy Pakiet, nie ma możliwości aktywacji innych pakietów danych do wykorzystania w usłudze GPRS.
4.25 W przypadku, gdy Abonent posiada aktywowany pakiet danych w usłudze GPRS, aktywacja Nowego Pakietu 20MB lub Nowego Pakietu 60MB powoduje zgodę na dezaktywację dotychczasowego pakietu oraz jego rozliczenie, proporcjonalnie do liczby dni obowiązywania usługi w danym Cyklu rozliczeniowym.
4.26 Po aktywacji, Nowy Pakiet jest udostępniany Abonentowi proporcjonalnie do liczby dni obowiązywania usługi w danym Cyklu rozliczeniowym, a w pełnym wolumenie danych z początkiem każdego cyklu rozliczeniowego, przez cały czas trwania promocji.
4.27 Niewykorzystane w danym okresie rozliczeniowym dane Abonent ma prawo wykorzystać w Cyklu rozliczeniowym następującym bezpośrednio po nim, po uprzednim wykorzystaniu danych z Nowego Pakietu z bieżącego Cyklu rozliczeniowego. Usługa Przechodzenie niewykorzystanych danych nie wymaga samodzielnej aktywacji.
4.28 Aktywacja i abonament za Przechodzenie niewykorzystanych danych są bezpłatne.
4.29 Dezaktywacja Nowego Pakietu oznacza przejście na naliczanie opłat zgodnie z Promocyjną taryfikacją danych oraz rozliczenie opłaty za usługę proporcjonalnie do liczby dni obowiązywania usługi w danym Cyklu rozliczeniowym.

5 Inne postanowienia

5.1 Po zakończeniu okresu promocyjnego świadczenia usług, pozostają one aktywne na kontach uczestników Promocji aż do czasu dezaktywacji. W takim przypadku dezaktywacja usługi oznaczać będzie powrót do standardowego sposobu naliczania i opłat za wykorzystanie usługi WAP (APN:erawap) i Internet (APN:erainternet), zgodnego z aktualnym planem taryfowym Abonenta.
5.2 Klienci korzystający z usługi Transfera mogą skorzystać z Oferty Promocyjnej "Łącz się-nowy WAP i Internet w sieci Era (4)". W takim przypadku zmianie ulegną:
5.2.1 jednostka taryfikacyjna w usłudze Transfera na jednostkę o wielkości 500kB,
5.2.2 ewentualnie użytkowane przez Klienta pakiety GPRS Transfera na pakiety dostępne w Ofercie Promocyjnej "Łącz się-nowy WAP i Internet w sieci Era (4)". Jedyne pakiety Transfera dostępne w Ofercie Promocyjnej to 20MB i 60 MB.
5.3 W związku z niniejszą ofertą Abonent nie ma prawa świadczyć usług będących przedmiotem niniejszej promocji bezpośrednio lub pośrednio osobom trzecim.
5.4 W zakresie nieuregulowanym niniejszymi Warunkami zastosowanie mają postanowienia Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych przez Polską Telefonię Cyfrową Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ważnego od dnia 1 października 2003 roku, oraz obowiązującego Cennika Usług.

Opinie:

Opinie archiwalne (59):

Komentuj

Komentarze / 59

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    14-59 pisze: 2005-07-01 16:59
    ile jeszcze edycji???
    0
  • Users Avatars Mini
    tele-ekspert pisze: 2005-07-01 17:03
    porażka...
    0
  • Users Avatars Mini
    tequilla pisze: 2005-07-01 17:07
    syf
    0
  • Users Avatars Mini
    agahola pisze: 2005-07-01 17:08
    Na zaden abonamencik czy pakieciki ERA mnie nie namowi, bede korzystal z prepaida Simdata, tylko dorwe SE GC85, milego weekendu,narka.
    0
  • Users Avatars Mini
    birbant pisze: 2005-07-01 17:23
    oferta w porzadku, akurat w przypadku danych pakiety sa calkiem rozsadna opcja
    0
  • Users Avatars Mini
    Q! pisze: 2005-07-01 17:24
    promocyjne naliczanie danych na wap i internet co 500 kB -- LOL! buahaha! co jak co, ale watpie aby ktos sie na to nadzial.. no i te rewelacyjne pakiety 3/20/60 mb! ROTFL! brawo era! 1/10!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-07-01 17:28
    mao - dokładnie. 1 MB za 1 złoty...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-07-01 17:33
    chociaż nie - dla WAP to się mniej opłaca - raczej do "normalnego" internetu ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Szalony pisze: 2005-07-01 17:39
    Era jest śmieszna z oferta gprs w taryfach jako dodatek. Nie licze blue connect :-) Ten takt 500kb to rozbój w biały dzień . ps właśnie sobie włączyłem pakiet 1000mb za 180zł na sześć miesiący z taktem do wap co 1kb a www co 10kb :-) I niech era się w końcu schowa z tą promocja bo już mi żal abonentów ery którzy z tego korzystają a nie wiedząc że plus i idea ma o wiele lepszą ofertę gprs .
    0
  • Users Avatars Mini
    Szalony pisze: 2005-07-01 17:47
    @ Wlo sim data w simplus może do wap także spokojnie być wykorzystana po apn www wystarczy mieć tylko nokie tcp/ip lu se seri K i już po wap latać . Coraz więcej telefonów na rynku już pozwala wapowac po apn www i jaka wtedy jest piękna sprawa jak sesji nie rwie :-) Ja mam jedną sesję na 6670 w ciągu dnia trwająca około 10h i na bilingu wszystko się zgadza :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Szalony pisze: 2005-07-01 18:14
    @ Birbant- ty chyba nie wiesz co piszesz :-) Jak ta oferta ery jest ok to ty jesteś sorry jakiś zaślepiony albo nie widzisz co ma konkurencja :-) A 3mb na wap z taktem 50kb w dobie kolorowych wyświetlaczy mp3 itp to jest wręcz śmieszna oferta .
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-01 18:44
    To jest żałosne
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-07-01 18:45
    Szalony - problem w tym, że nie wszystkie Nokie łączą WAP via TCP/IP ;-) 6230 nie, chociaż 6230i już tak ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2005-07-01 19:52
    No ja tam sobie chwale Pakiet 10 MB Biznes w Plusie. Mam 6 MB jeszcze do 8 lipca. Starczy na pobyt nad morzem na wap, poczte i GG :-) Jakoś wytrzymam bez komputera, ale GOL-a i komenatarzy kilku osób będzie mi brakować... :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wieszak pisze: 2005-07-01 20:25
    ale fakt, że z tym taktowaniem co 500kb w erze to jest kaka a nie oferta.
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2005-07-02 12:29
    ja korzystam nadal z tych nieoficjalnych pakietów plusa i jest mi dobrze :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2005-07-02 13:07
    a gdzie te marudy, którym tak nie podobają sie cyferki przy nowych wersjach promocji plusa? Co sądzicie o tych cyferkach w nawiasach w erze???
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-02 16:25
    ~~~mardall - jak dla mnie to nadużycie słowa promocja w odniesieniu do propozycji Ery , czyli dno kompletne. Plusowe cyferki w przedłużanych czy odgrzewanych promocjach to przymajmniej jakieś sensowne warunki..
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2005-07-02 18:59
    Alexander25 - no właśnie...
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-03 12:44
    ~~~mardall Coż , dzięki Erze mamy się z czego ponabijać .. Swoją drogą zastanawiam się czym Era natrzaskała sobie ilość abonentów. Ani cena, ani jakość, ani usługi i wszelkie funkcjonalności dodane - żadna rewelacja. Zawsze to było drogie i przeciętne, a korzyści z ich promocji wątpilwe ( inni dawali więcej i na lepszych warunkach) . Chyba nie sitnieje taki argument, który przekonałby mnie do tej sieci.
    0
  • Users Avatars Mini
    pioter pisze: 2005-07-03 13:29
    bo era to era...
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2005-07-03 17:27
    Alexander25 - ja mało obiektywny jestem jeśli chodzi o erę, wiec trudno mi się w tej materii wypowiadać, nie znoszę ery i co najciekawsze sam do końca nie wiem dlaczego...
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-04 01:52
    ~~ mardall , a mnie się wydaje, że Twoja niechęć wynika z kilku faktów oczywistych. Pierwsze to promocje dość wątpliwych dla klienta korzyści. Drugie to kuriozalne oferty ( Komfort 80) , w których mało tego ,że okres rabatu ulega skróceniu wraz z kolejną edycją promocji, to oferowane pakieciki są obwarowane tak beznadziejnymi ograniczeniami - wieczór od 21-ej ( odrębnie), weekend odrębnie. Poza tym same pakieciki są skrojone niczym majtki xxxl na tyłek rozmoaru co najwyżej xl.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-04 01:52
    Dodajmy do tego dziwaczną bramkę sms - wynalazek logowania tylko po to by wysłać 10 razy po 120 znaków upstrzonych reklamą w ciagu doby. Dodajmy brak mms-ów z internetu ( Plus gratis do swojej sieci, Idea 5 gratis do wszystkich). Dodajmy do tego konto mail mające z zasady przypominać plusnet , tylko że nawet w najniższej wersji płatne ( plusnet zielony bez opłat). Dodaj do tego tenże pakiecik gprs.... mamy czarno na białym powody braku sympatii, które jak najbardziej podzielam.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-04 01:55
    Dlatego dziwi mnie niepomiernie liczba abonentów, którą chwali się Era. Skąd ich wzięli? Czym przyciągnęli? Na pewno nie ofertą , to chyba zasługa świetnych marketingowców i speców od reklamy.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-07-04 10:57
    Alexander25 - mnie nie dziwi... Znasz powiedzenie, że miliony much nie mogą się mylić? Ilość klientów i chwalenie się tym jest podstawowym wykładnikiem "pierwszeństwa" sieci. Zauważ - w gazeci pisze się "największy operator" mając na myśli ilość klientów. Zatem tak sa zasady liczenia użytkowników/abonentów robione, żeby ten wskaźnik był możliwie najwyższy. Przenoszenie numrów do prepaida, tylko po to, żeby jeszcze przez rok były aktywne (promocji dla starych użytkowników akurat krytykować nie będę - to jak najbardziej pozytywna sprawa, że poprzez obniżkę stawek promują stałych użytkowników) itd. Przecież Odgrażanie się Plusa, że nie ważna jest ilość klientów a ich jakość z biznesowego punktu widzenia było bez znaczenia - wystarczy porównać przychody i dochody z mniejszej o ponad milion ilości klientów - ale z marketingowego punktu widzenia to byłl błąd. Na trzech być trzecim... Szczególnie, że ludzie kupują to co popularne (te muchy ;-)).
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-07-04 10:58
    To co używają telewizyjne "autorytety" Wojewódzki i ten drugi (oraz trzeci - bujający się na linie Tarzan...) ;-D
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2005-07-04 11:18
    **wlo: nie przesadzaj z ta iloscia uzytkownikow. Prawda jest taka, ze plus jeszcze jakis czas temu (pare miesiecy, pol roku temu) mial słabą oferte nie oszukujmy sie. Ktos kto wybieral siec poszedl gdzie taniej i plus potracil w ten sposob mase potencjalnych klientow. Teraz to chce nadrobic, ale jeszcze w tamtym okresie byl bardzo ospaly na to, co robi konkurencja, a robila duzo. Wprowadzono Heyah, POP diametralnie obnizyl stawki, a potem po paru miesiacach sim+ tez laskawie obnizyl, tylko ze wiele z kart sim+ wyladowala w koszu. To, ze era pozwala przenosic nr do prepaida uwazam za super sprawe i zyczylbym sobie czegos takiego w plusie, szczegolnie jak ktos duzo przebywa za granica np. na studiach ;) Obecnie prepaid ery jest uwazam wrecz "wzorcowym". Zero problemow z pakietami, platforma, mozliwosc doladowania z telefonu abonamentowego ery, dla starych uzytkownikow mniejsze stawki do wszystkich na zawsze
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2005-07-04 11:21
    Widzisz sam. era moze w tej chwili ma gorsza oferte abonamentowa, ale jeszcze rok czy pol roku temu byla liderem w szczegolnosci gdy chodzi o ceny porzadnych sluchawek. nie wiem czy sobie przypominasz promocje z 7650 za 244zl w Mojej40 :) To bylo troche dawno, ale wiesz jakie byly wtedy kolejki w ich salonach po ten telefon??? swego czasu promocja bez telefonu na 12 miesiecy abonament i przez 6 miesiecy za 1zl ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-07-04 11:47
    tkubon - no tak - zapomniałem, że ludziom ciągle jednak na słuchawkach zależy (w piątek sobie obserwowałem fajną scenkę, jak 6-osobowa rodzina pół godziny chodziła od sklepu do sklepu (na odcinku 30 w tym samym szeregu są punkty wszystkich 3. operatorów) szukając, jak się później okazało, oferty z najtańszym telefonem dla jednego z czwórki dzieci, które wyjeżdżało na wakacje. Nie kupili nigdzie - poszli przejść się do innych punktów - pewnie z nadzieją (a może przekonaniem że jest konkurencja między punktami tej samej sieci), że kupią taniej ;-) Zgadzam się - po wprowadzeniu Heyah trochę ich przytkało - tutaj Era odskoczyła, ale też nie przesadzajmy, że abonamentowa oferta była gorsza. Tak - znowu - później wprowadzili standardowe taktowanie sekundowe, ale przecież wiesz, ze ważniejsze od tego jest ile minut za najniższy abonament i jak tani telefon. Ja tam powtórzę - chciałbym poznać wyniki Ery za 1 i 2 kwartał br.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2005-07-04 12:13
    **wlo: No na sluchawkach i tak i nie. Nie mozesz niczego generalizowac. Bo jesli nie mam telefonu, a chce nowy z gwarancja za rozsadne pieniadze to wybieram oferte z telefonem. Tak - to jest wazne ile minut w najnizszym abonamencie oraz sposob ich rozliczania. Mowisz o ofercie abonamentowej plusa czy ery bo juz sam nie wiem? Plus w czasie kiedy heyah zbierala najlepsze zniwo oferowal archaiczne z dzisiejszego i tamtego punktu widzenia taryfy PLUS. Obecnie dla mnie jedynie TT jest ciekawa propozycja w erze nic wiecej, ale fakt jest fakt, ze maja w tej chwili 9 mln userow, do czego plus dopiero ambitnie tez dąży. Nam to tylko wyjdzie na dobre, bo konkurencja to bój o klienta. Dlatego tez "pierwszenstwo" (umowne) wyboru wlasnie ery jest takie a nie inne, bo maja duzo ludzi, wiec wiele osob posiada tam znajomych wiec u jednego operatora w ramach sieci taniej. Nieprawdaz?
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2005-07-04 12:17
    Musisz rowniez wziac pod uwage to, ze "sukces" ilosci klientow era na czyms zbudowala? Na czym? Byc moze mieli kiedys tam najciekawsza oferte dla nowych i utrzymuja starych, tych ktorzy dobrze placa. Jak juz kiedys pisalem kolo mnie jest duze przedsiebiorstwo, ktore ma ponad 200 SIMow w erze (wlaczajac w to oddzialy tej firmy w innych miejscach Polski oczywiscie) i nie zmieniaja sieci od ponad 4 lat!!! Zatem na pewno proponuja im dobre warunki. Plus postawil tez na biznes, dobrze ze 50% polskich duzych przedsiebiorstw jest w +), co nie zmienia faktu, ze jak gadam ze znajomymi, ktorzy chca kupic aktywacje to plus jest brany na 2 miejscu. Na pierwszym ERA czasami IDEA, dopiero kiedy dowiedza sie dokladnie o ofercie plusa, biora wybor tej sieci pod uwage i czesto sa nawet zadowoleni. Szczerze mowiac nie wiem z czego wynika taki stan rzeczy...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-07-04 12:35
    tkubon - nie - nie utrzymują starych... Starzy niestety z Ery odchodzą - ilośc aktywacji abonamentowych netto na poziomie 70 tysięcy (przy jednym kwartalae ujemnym nawet) świadczy o tym dobitnie. Łapią jeszcze trochę nowych klentów - właśnie na atrakcyjną ofertę Komfort 80 za póceny z telefonami po złotówce. Starzy, ktorym bardziej na czym innym zależy - jednak po pewnym okresie zmieniają się priorytety - rezygnują. Owszem - duże przedsiębiorstwa, mające przecież inne niż wszyscy oferty jeszcze utrzymują. Ale jeśli ma sie prawie darmo połączenia wewnątrz firmy (a nie wiem czy nie jest to zrealizowne na wet tak, że na terenie firmy jest za darmo - jeden z moich klientów zrezygnował z przenośnych telefonów na rzecz komórek właśnie) to ja się nie dziwię. Sam mówisz - Plus jest brany pod uwagę później - może właśnie stereotypy? Albo mrka - Era Bizbes? Przecież sponsorują co się da... Programy biznesowe w komercyjnych telewizjach itp. To widać.
    0
  • Users Avatars Mini
    MaViS pisze: 2005-07-04 12:59
    hmm w tym widać jaka powinna być strategi ery na najbliższe lata - i jest to na pewno droga która zapewni silną pozcję na rynku a nawet ją bardzo wzmocni
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2005-07-04 13:18
    ***wlo: Odchodza jak w kazdej sieci, z plusa tez odchodzili o czym dobrze wiesz. Starym klientom indywidualnym era oferuje najczesciej zamiast telefony 50% wiecej minut do wszystkich czyli wychodzi cos takiego jak plusowa superkarta i do tego po 1gr z wybranym numerem. Fakt, zachowuja sie chamsko bo kumpel musi do wrzesnia tkwic w mojej40,zeby nie przedluzac o 6 miesiecy umowy i nie placic 30zl za zmiane. Fakt jest faktem, ze na czyms zbudowali te 9mln ponad juz w tej chwili abonentow. Czyms musieli ich zachecic
    0
  • Users Avatars Mini
    sleza pisze: 2005-07-04 13:26
    Totalne zdzierstwo,podam przykład:odebrane maila w komurce to minimum 500kb wysłane +500kb odebrane,daje nam to 1Mb.Powinno być naliczanie co 1kb co by było odpowiednikiem naliczania sekundowego.
    0
  • Users Avatars Mini
    sleza pisze: 2005-07-04 13:28
    Sory za "komurke"
    0
  • Users Avatars Mini
    Kraszan pisze: 2005-07-04 13:53
    Sleza , zgadzam sie w 100% nie dość że ździerają żywcem za GPRS w Erze to nie są wstanie zaoferować rozsądnej taryfy . Powiedzmy sobie szczerze że w Polsce wytworzyła sie tzw grupa trzymająca władze Plus , Era , Idea , niestety marzenia o 4 operatorze poszły się grzebać :( co za tym idzie także i niskie ceny :( .
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-07-04 13:59
    tkubon - w superkarcie masz 100% więcej ;-) Kraszan - o 4. operatorze w GSM to przecież od zawsze można było zapomnieć. Dywagacje na temat 4. operatora GSM zawsze wg mnie były bez sensu ;-) Co innego jeśli chodzi o UMTS. Ale GSM? Kto przy takim rynku się odważy zainwestować? Ja takiego głupiego nie widzę... Zresztą, podaj mi kraje gdzie operatorów MNO jest więcej niż trzech? Pomijam rynek amerykański - tam jest ich 10 razy więcej niż nas i terytorium mają "nieco" większe ;-) No więc?
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-04 14:22
    Absolutnie nie zgadzam się z tym,że Era miała przedtem lepsze promocje.Raz czy dwa zeszła z cenami słuchawek poniżej Plusa i to wszystko. Ceny za połączenia identyczne - okolice 2 zł za minutę... W Plusie przynajmniej zawsze były połowki. Poza tym paleta usług i funkcjonalności dodatkowych- do niedawna świetne Miasto Plusa, ciągle plusnet i jego funkcjonalności, darmowe mail2sms - Era nigdy nic za darmo nie dała. Nawet marnego sms-a poza własną sieć. Starych abonentów zgodnie wszyscy 3 traktują jak skończonych idiotów cierpiących na dyskalkulię. Z trojga złego najsensowniej wypada jeszcze Plus, zresztą dzięki darmowym dodatkom zawsze wypadał oczko lepiej.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-07-04 14:31
    Przesadzacie wszyscy z tym traktowaniem stałych klientów... Ja nie oczekuję jakiegoś innego traktowania niż każdego. Że są promocje to sprawa oczywista, każdy stosuje promocje, tylko kto stosuje przy sprzedaży "powszechnej" jakieś stałe ulgi? Która firma? Poza tym chcę żebym mógł korzystać z cennika - uczciwego i zdodnego z przepisami - czyli żeby ceny były ustalane na uczciwym poziomie. Tylko tego jako stary abonent oczekuję. A że śa inne możliwości, jak PWA, z którego zawsze regularnie korzystam - to tylko plus tego wszystkiego. Ja co prawda nigdy nie zapłaciłem więcej za telefon niż nowy klient, ale jeśli miałbym półacuć tyle co nowy a nawet więcej, jednak mniej niż rynkowa cena telefonu - też bym był zadowolony. Wiem - to nie jest po myśli większości podejście. Ale cóż - nie każdy jest jak wszyscy ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2005-07-04 14:33
    **wlo: Chodzi mi o to, ze minuta wychodzi cenowo podobnie jak w superkarcie, jak zwal tak zwal. A gdy chodzi o wiecej niz 4 operatorow to prosze bardzo: Niemcy (o2, T-Mobile, Vodafone, E-Plus) i do tego 3 MVNO, Austria (kraj kilka razy od nas mniejszy) A1, a one, T-Mobile, Tele.Ring, Włochy (swego czasu bylo ich az 5 teraz dokladnie nie wiem), Anglia. Pomijam juz MVNO. Wiec wyciagasz nieprawdziwe wnioski. Operatorow wiecej niz 3 jest - W CYWILIZOWANYM SWIECIE!
    0
  • Users Avatars Mini
    Kraszan pisze: 2005-07-04 14:51
    wlo sprawdź prosze Holandie :) , wlo jaką masz opcje neostrady pytanie z czystej ciekawości :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Kraszan pisze: 2005-07-04 15:13
    Rynek telefonii mobilnej charakteryzuje się niskim poziomem konkurencji i wysokimi cenami usług dla konsumentów. Analiza taryf trzech polskich operatorów telefonii komórkowej wskazuje, że należą one – przy uwzględnieniu wskaźnika siły nabywczej – do najdroższych w Europie. Jednocześnie polski rynek telefonii komórkowej %#$@$%# niski – jak na kraje Unii Europejskiej – poziom penetracji usług telefonii ruchomej. Pozwala to na stwierdzenie, że wprowadzenie nowych graczy na polski rynek telefonii komórkowej może pozwolić usunąć powyższe dolegliwości, powiększając dostępną na rynku ofertę usługową i wymuszając obniżkę cen wskutek walki konkurencyjnej pomiędzy nowym (nowymi) operatorami a operatorami działającymi już na polskim rynku.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kraszan pisze: 2005-07-04 16:16
    :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-04 17:32
    ~~~wlo - nikt nie przesadza. Owszem , własnie wymagam normalnego traktowania , a nie gorszego niż pierwszego lepszego z ulicy. Ty ciągle się upierasz jak to wspaniale Cię Polkomtel traktuje. Ok, ale miej świadomość,że zaliczasz się do wyjątków - nie znam nikogo , dosłownie nikogo , a ofert przedłuzeniowych widziałem bardzo dużo ( tych na papierze nie na gębę) i nikt, ale to dosłownie nikt nie miał tak dobrych warunków jak nowicjusz. Na pewno nie były to oferty z tej samej półki , a a wielu przypadkach to dosłownie przepaść . Wlo i nie opowiadaj ,że byłbys zadowolony gdybyś musiał przepłacić 500 zł za telefon w pwa względem tego ile kosztuje dokładnie ten sam model, dokładnie z tymi samymi warunkami dla nowego.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2005-07-04 17:43
    **Alexander25: Wlo ciągle powtarza te teksty, z ktorych wynika, ze obojetnie co mu plus zaproponuje to i tak skorzysta. 4 operator nam nie potrzebny, bo przeciez jest plus. Cokolwiek zrobi plus jest genialne. Oczywiscie zaraz mi wytknie, ze przeciez nigdzie tego nie napisal, ale czytam juz dosyc dlugo jego komentarze i jakos tylko takie wnioski mi sie nasuwaja. Sam mam plusa i jestem nawet bardzo zadowolony, ale nie pisze tego, ze jesli np. konkurencja wprowadzi smsy po 1gr to, ze mi to nie potrzbne, ze to oferta niepowazna, dla dzieci itd. Jak mial taryfe PLUS200 gdzie bylo 100smsow to bylo swietnie, wtedy wysylal, a teraz gdyby wprowadzil to plus w najlepiej max profitach to byloby swietnie. Coz kazdy moze miec swoje poglady. Trzeba to uszanowac ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Kraszan pisze: 2005-07-04 17:58
    zgadzam sie z Alexandrem25 i tkubonem :) , niestety nasza Polska to taki kraj że jakby doszedł 4 operator to stałby sie wręcz koniec świata i oczywiście "biedne" Plus GSM bardzo by zbiedniało ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-07-04 18:28
    tkubon - Niemcy to 80 milionów ludzi... Włochy mniej, ale vzy wszyscy operatorzy we Włoszech to GSM? A w Austrii? Kraszan - 512 kbps. Pierwszego lepszego z ulicy... A kiedy przyszedłeś kupować nie panoszyłeś się po salonie? Czy raczej byłeś jak teraz mówisz, pierwszym lepszym? Trochę szacunku dla innych i dla siebie proszę ;-) Masz wyjątkowego pecha - ja nie raz podawałem różne przykłądy - są ludzie którzy widzieli pełnbe takie oferty i są w stanie potwierdzić. Zresztą, to może dla Ciebie ważne, zeby mieć nie wiem jak korzystniejszą ofertę od nowych klentów i to dla Ciebie jest wykładnik dbania o klienta. Dla mnie ma to mniejsze znaczenie - ja k mówiłem zresztą. Ja dzisiaj rano wysłałem np. zapytanie mailem do bok a już teraz otrzymałem odpowedź - podobnie tydzień temu - w tym samym dniu. Nie widzę problemu w obsłudze. 500 złotych - przesadzasz... Ale to typowe, żeby pokazać swoją rację. tkubon - tak - jeśli chcę coś kupić i mi cena opdowada - kupuję.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-07-04 18:33
    Nie wchodzi w rachubę zmian operatora - to już wiecie dlaczego - 32 grosze brutto cena przeciętnej minuty - nie ma szans by inny mi to dał - więc jeśli mi oferują ponad rok temu Nokię 6230 za 649 netto do taryfy Plus 200 a ja chcę ten telefon, to co? Mam iść kupić w Idei, gdzie rzeczywiście za 299 chyba wówczas była w pasującej mi taryfię? Bez przesady - może Wy byście tak zrobili - mnie nie stać na płacenie stawek Idei dla Firm na połączenia do Plusa ;-) Miałbym go o 100 zł taniej - gdybym przy PWA zienił taryfę na Efekt 150. Nie zmieniłem - mimo, że moje stałe opłaty abonamentowe wynosiły w Plus 200 145 netto. Dlaczego? Z prostej przyczyny - dla 100 złotych dzisiaj dopiero mógłbym przejść na Max Profit 100. A tak - od pół roku jestem w Max Profit i przez ten c zas zaoszczędziłem...5x40 złotcyh (przeliczam doliczając stałe dodatki jakiem mam przy taryfie). Co mi się opłącało? Zaryzykowałem? Nie - to było do przewidzenia, że w niedługim czasie taryfy się zmienią.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-07-04 18:39
    Więc nie ryzykowałem. tkubon - Boże! No niech wprowadzają esemesy po 1 grosz, tylko powiedz mi po co mam się nad tym zachwycać, kiedy to cena w sieci, a po co ktoś ma zmieniać, skoro więcej esemesów wysyła do innej sieci,. Czy nie taniejwychodzi, jeśli nawet ta inna sieć oferuje wewnątrzsieciowe esemesy po 7 groszy? No oczywiście, że taniej, bo w tej pierwszej za esemesa poza sieć musiałby zapłacić kilkanaście groszy. O tym mówię. Co tu więc porównywać? Co do Plus 200 ze 100 esemesami - to uważam dla mnie była najgorsza pod tym względem taryfa jaką miałem ;-) Bez sensu te esemesy były. Mówiłem o tym nie raz, krytykując Plusa... No ale skoro nie było na to rady - to była jedyna dobra dla mnie, gdzie mogłem włączyć taktowanie sekundowe, to musiałem to zaakceptować. I pod koniec jej użytkowania wysyłałęm po 200-300 esemesów miesięcznie ;-) Nie z telefonu! Z komputera przez telefon ;-) A co do "4". Ja nie mówię, że ma go nie być. Ja mówię, że z oczywistych względów go nie będzie.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-07-04 18:51
    Nie zajmuję stanowiska czy jest potrzebny czy nie. Jeśli by był - byśmy porównali co oferuje. Ale go nie ma i nie będzie. Wylewanie łez nic tu nie da. Chociaż przecież każdy może założyć firmę... Może też sprowadzić do Polski inną firmę... Mało jest potentatów? Ciekawe dlaczego nikt nie chce? O ile się nie mylę prefiksy GSM nie tylko nasza trójka ma... Jakaś kolejowa spółka już ma sto tysięcy numerów... A MVNO? kilkudzisiećiu już ich jest... W czym problem? W tym może, że Operatorzy nie mają stosownego statusu, żeby można było to wykorzystać jak Tele2 w stosunku do Tepsy? A może przepisy są nie takie jak trzeba? Ciekawe dlaczego? Seba Florek nie zna się na komórkach? Przecież używa - powinien wiedzieć o co chodzi i tworzyć odpowiednie prawo... ;-DDD
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2005-07-04 20:39
    **wlo: Niemcy do 80mln, maja do tego jeszcze kilku MVNO, pominales małą Austrię, gdzie oprocz 4 MNO masz 2 MVNO (Tele2 i jeszze jakis jeden), poza tym jest tam Hutchison ;)))) Wiec nota bene jest 5 rzeczywistych operatorow. Tylko taki T-Mobile AT ma tylko 2 mln klientow. I oferty przedluzeniowe masz na ich stronie. A gdy chodzi o 4 operatora to tylko kwestia kasy i odpowiednich rozporzadzen, a nade wszystko ich egzekfowania. Taki Telekom Austria (odpowiednik naszej TP) w ciagu ok 40 dni dostosowal swoje centrale (nawiasem mowiac takie same Alcatele jakie ma TP) do tego, zeby za granice z austrii dalo sie dzwonic przez innych operatorow. TP to tak przeciagala, ze wyszlo prawie 3 lata od momentu wydania rozporzadzenia. Rozumiesz w czym tkwi problem? To samo dotyczny naszych MVNO.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2005-07-04 20:41
    Wlo znam juz Twoje tlumaczenia odnosnie oplacalnosci dzwonienia w sieci. Gdybys zmienil siec (to czysto hipotetyczne zalozenie) powymienialbys tez karty SIM swoim najblizszym wspolpracownikom i dalej mialbys taniej. No, a z tego tutaj czytam to żyjesz w jakies Plusolandii, gdzie wszyscy uzywaja sieci Plus gsm, no moze prawie wszyscy ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-07-04 21:14
    Jakich rozporządzęń Że co? Rząd rozporządzi, że ma wejść czwarty i wejdzie bo mu każą? Przecież w obecnej chwili może wejść... Nie zwróciłeś uwagi kto występował o częstotliwości GSM podczas ostatniego przetargu? Widziałeś jakiegoś poważnego chętnego?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-07-04 21:20
    tkubon - nie - to nie wymiana własnych kart, to ok. 200 numerów w Plusie na 30 w ogóle ;-))) Jeśli Ciebie stać na wymianę kilkunastu numerów na dodatek obcym osobom... powodzenia Ci życzę... Żebyś wiedział - nie wiem z czego to wynika - byc może właśnie z tego, że Plus u nas już w pół roku po starcie sieci był (z punktem sprzedaży także), natomiast Era o ile w rok bodajże już był zasięg, to punkt sprzedaży pojawił się dwa lata później, na dodatek gdzieś na zapleczu pijalini piwa i zieleniaka w wypożyczalni filmów wideo na VHS ;-))) Nie raz tutaj podawałem ile czasu na okresłone kierunku dzwonie - robię takie "analizy" co miesiąc - zajmuje to ok. 15 minut - polecam, więc mogę Ci w połowie lipca podać jak to wygląda... Z tego co kojarzę, ostatnio miałem np. do Idei... 2% czasu połączeń ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-07-04 21:26
    No - ale jest szansa, że tak długo oczekiwany czwraty operator wejdzie - Szeryf ma ogłosić ponowny przetarg na częsotliwości GSM 1800 niedługo... Netia i Tele2 z tych uczciwych próbujących walczyć z triadą się ostatnio zgłosiły... Zobaczymy co Szeryfowi teraz zaproponują ;-D
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2005-07-04 22:05
    **wlo: Nie rząd, ale chodzi mi o ogólne egzekwowanie prawa i rozporzadzen tych z URTiP. Dalem przyklad Telekom Austria, aby uargumentowac to ze na zachodzie i w krajach rozwinietych nie ma takich kpin z instytucji (regulatora). Jesli w Wielkiej Brytanii regulator nakazal obnizyc interkonekt, wprowadzic dla dobra klientow przenoszenie numerow to mieli miesiac na wykonanie tej decyzji. Chodzi mi rowniez o to, ze gdyby u nas egzekwowano w taki sam sposob rozporzadzenia mielibysmy kilku MVNO, byc moze rowniez Hutchinsona, bo to akurat jest bardzo powazny partner, przenoszenie numerow takze miedzy sieciami stacjonarnymi, bilingi innych operatorw na rachunku tp bez podpisywania dodatkowych umow itd. tak jak jest w rozwinietej czesci Europy,
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2005-07-04 22:05
    konkurencje w abonamentach telefonicznych i ADSLu. Mam dalej wymieniac? Rozumiesz o co mi chodzi? O tej wymianie to powiedzialem tylko jako przyklad, ze aby miec tanio wystarczy miec komorki po prostu w jednej sieci i niekoniecznie musi to byc akurat Plus GSM ;)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: