PKO Bank Polski dołączył do grona banków, które oferują swoim klientom nową usługę P2P - przelewania środków na wskazany numer telefonu.
PKO Bank Polski jest piątym po Banku Millennium, ING Banku Śląskim, Banku Zachodnim WBK i mBanku, który wdraża tę usługę.
Korzystanie z P2P (ang. person-to-person) nie wymaga żadnych dodatkowych narzędzi autoryzacyjnych i jest bardzo proste. Każda osoba, która ma BLIKA w telefonie i chciałaby otrzymać na niego przelew musi najpierw powiązać numer swojego telefonu z rachunkiem w swojej aplikacji bankowej. Osoba przesyłająca pieniądze, która też posiada BLIKA na telefonie, musi jedynie znać numer telefonu odbiorcy. Pieniądze docierają na konto w ciągu kilku sekund.
Cieszymy się, że usługa błyskawicznych przelewów na telefon będzie dostępna dla klientów PKO Banku Polskiego, największego banku w Polsce, który jest z nami od początku i w znaczący sposób przyczynia się do popularyzacji BLIKA. Usługa P2P w ramach BLIKA to prosty i bezpieczny mechanizm, pozwalający na dokonywanie szybkich przelewów między powiązanymi numerami telefonów, co znacznie skraca i ułatwia proces dokonywania tego typu operacji - mówi Grzegorz Długosz, prezes Polskiego Standardu Płatności, spółki, która jest operatorem BLIKA. - W niedługim czasie funkcjonalność ta zostanie wdrożona we wszystkich bankach-uczestnikach systemu - zaznacza.
Z BLIKA może korzystać obecnie ponad 1,6 miliona użytkowników, a od uruchomienia systemu w lutym ubiegłego roku dokonano nim około 2,5 miliona transakcji. BLIKIEM można płacić w ponad 130 tysiącach terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych, w większości sklepów internetowych za pośrednictwem większości polskich agentów rozliczeniowych i integratorów płatności, takich jak: eService, Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayTel czy First Data. Za pomocą BLIKA można także wypłacić gotówkę z większości, bo z około 14,5 tys. bankomatów (należą do nich między innymi bankomaty sieci Euronet,Planet Cash oraz PayTel).