PTK Centertel poinformował 26 kwietnia o tym, że liczba abonentów sieci przekroczyła już 2.000.000 (około 800 tys. stanowią użytkownicy POP'a). Przedstawiciele firmy wręczyli "dwumilionowemu" abonentowi Idei telefon komórkowych Nokia 6210. Szczęśliwcem jest Przemysław Kucharski z Warszawy, lat 34, na co dzień pracujący w PLL LOT jako mechanik lotniczy. Centertel deklaruje 23,6 % udział Idei w rynku. Statystyczny abonent Idei ma 18-35 lat, częściej jest mężczyzną, mieszka w dużym mieście a jego dochody wahają się w granicach 1000 do 3000 złotych miesięcznie. Idea deklaruje, że w zasięgu sieci znajduje się obecnie 95% populacji (do końca roku 97%) i 90 % powierzchni kraju. W ostatnim roku operator uruchomił 1339 stacji bazowych na terenie całego kraju. 700 tys. abonentów ma już telefony z WAP'em i 1/3 z nich aktywnie z serwisów WAP'owych korzysta (taka ilość jest ewenementem na polskim rynku). Ani prezes Józefiak ani dyrektor marketingu Tomasz Rochowicz nie potrafili określić ile procent wszystkich abonentów stanowią abonenci biznesowi. Dyrektor marketingu szczycił się 156% wzrostem ilości wysłanych SMS'ów w ciągu ostatnich 4 kwartałów (w ciągu I kwartału tego roku abonenci Idei wysłali ponad 100 milionów SMS'ów). Zasłaniając się tajemnica handlową przedstawiciel działu marketingu odmówił określenia kwoty przychodów pochodzących ze współpracy z programami typu "reality show". |