Przenośność numerów znowu zagrożona

Newsy
Żródło: ISB
Opinie: 84

Polkomtel wątpi, czy do 10 października br. uda się ustalić między operatorami telekomunikacyjnym wspólną koncepcję przenośności numerów. „Prace nad rozwiązaniem przenaszalności numerów trwają. Do tego potrzebna jest jednak współpraca wszystkich operatorów, a to nie najlepiej obecnie wygląda” – powiedział wiceprezes spółki Mirosław Bielicki.

Jego zdaniem, najlepszym rozwiązaniem przyjaznym dla operatorów byłoby utworzenie jednego centrum baz danych, które zajmowałoby się rejestrowaniem i przenoszeniem numerów użytkowników. Jednak sytuacja zaczęła się komplikować z chwilą, kiedy jeden z operatorów zaprzestał współpracy z pozostałymi. „Nie mogę powiedzieć, czy chodzi tu o jednego czy dwóch operatorów. Uważam jednak, że przy pełnej współpracy wszystkich operatorów do października bylibyśmy wstanie uruchomić odpowiedniego pilota takiego rozwiązania” – powiedział Bielicki.

URTiP zobligował operatorów, by do 10 października przedstawili odpowiednią koncepcję dotyczącą przenoszalności numerów telefonicznych przez abonentów.

Opinie:

Opinie archiwalne (84):

Komentuj

Komentarze / 84

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Buuuzia pisze: 2005-08-31 02:12
    "Polkomtel wątpi".... No tak, jak zawsze kombinacje.
    0
  • Users Avatars Mini
    tompoloz pisze: 2005-08-31 02:47
    Czas zastosować wysokie kary pieniężne za celowe opóźnianie wprowadzenia przenośności numerów i od razu wszelkie wątpliwości zostaną rozwiane :D
    0
  • Users Avatars Mini
    sidewinder pisze: 2005-08-31 03:05
    to znowu te wały z Ery
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2005-08-31 04:09
    tak po 100 tys. PLN za dzień zwłoki proponuję :)
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2005-08-31 04:56
    *Tomek_19, Grzegorz Z. - jak najbardziej popieram :) zresztą jest ostateczna data na 10 października i mam nadzieje że nikt z polkomtelem, ani żadnym innym opem nie będzie dyskutował na ten temat i wysłuchiwał ich żali jak to znowu nie dali rady bo coś tam.
    0
  • Users Avatars Mini
    simson pisze: 2005-08-31 05:40
    Tak sie sklada ze pracuje w verizon vireless w USA, tu przenosnosc numeru wyglada tak: robisz aplikacje - imie nazwisko i te %#$@$%#@%& na koniec mas 2 opcje save lub go port in. Dajesz to drugie i na kazdym rachunku masz account number(z rachunku innego opa) i wpisujesz ten account i to wszystko! przez kilka dni moze tak byc ze dzwonisz z nowego a odbierasz stary telefon.ALE - DA SIE? DA ale to nie PL ...
    0
  • Users Avatars Mini
    nut pisze: 2005-08-31 05:46
    to ma sie rozumiec, jak ta przenosnosc numerow bedzie dzialac, to jak mam jakas usluge powedzmy w plusie, co pozwala mi polowe taniej dzwonic pod numery plusa, to jak zadzwonie pod numer 601xxxxxx, to wcale nie moge byc pewnym ile zapalce za takie polaczenie?? czy ja dobrze rozumiem ?? skad bede wiedzial w jakiej sieci osoba do ktorej dzwonie ma telefon ??
    0
  • Users Avatars Mini
    simson pisze: 2005-08-31 06:42
    raczej zapomnij o takich znizkach ...
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2005-08-31 08:29
    Nut - dziś wiekszość uzytkownikow telefonów komórkowych i tak nie wie do jakiej sieci dzwoni i ze czasami dzwoniac do własnej jest duzo taniej (np. pakiety). To jednak nie problem co piszesz gdyż można uruchomić usługę ze przed kazdym połaczeniem będziesz miał sygnal sieci z która sie chcesz połączyć.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomaszek pisze: 2005-08-31 08:42
    *Grzegorz Z. - tyle że najlepiej bezpośrednio po 100 000 zł z prywatnej kieszeni każdego członka zarządu - legalnego i nielegalnego :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wieszak pisze: 2005-08-31 09:14
    Kurde, polkomtel wątpi. Jeżeli sami nie umieją się dogadać (nie dziwne w sumie) to niech ktoś dogada się za nich. Wiadomo, że będą opóźniać takie rozwiązanie i ściemniać. Znowu przedszkole..
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2005-08-31 09:27
    to kto jest niegrzeczny idea, era czy łobydwa???
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomaszek pisze: 2005-08-31 09:34
    *rcicho - mnie by takie coś denerwowało. Czekać zanim odsłucha się komunikat. Kiedyś coś takiego było chyba w era, trzeba było odsłuchać reklamę. W popie natomiast - był komunikat po zminiejszeniu srodkow ponizej 5 zł - "uzupełnij swoje konto itp". skoro to wyłączyli to znaczy że się nie sprawdziło.
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2005-08-31 09:37
    nie zmienie operatora :D zbyt PTC szedl mi na reke i idzie dalej, nikt mi nie da takich cen juz to sprawdzalem.
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2005-08-31 09:41
    Panowie o jakich karach piszecie...? smiac sie chce :D na 10/10/2005 opy maja przedstawic propozycje a do tego by te propozycje przedstawic wcale nie musza wspolpracowac :D
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2005-08-31 09:42
    Jak juz przedpiszcy napisali - czas aby posypaly sie surowe kary finansowe, to zmobilizowaloby opy do dzialania. Przeciez o przenosnosci numeru wiadomo nie od wczoraj, a oni sie teraz obudzili?
    0
  • Users Avatars Mini
    Freak703 pisze: 2005-08-31 09:49
    No tak ale zawsze wiadomo do kogo dzwonię. A później dzwonie do gościa z Ery a później dowiaduje się że to Plus i na rachunku więcej niż było ;-( Są dobre i złe strony tego rozwiązania ale zawsze zostaje numer nawet przechodząc z Idei do Plusa i to jest extra !!!!!!! Ruszcie się i zacznijcie nad tym pracować myślę że jakby na rynku było jeszcze z 3 operatorów to ta usługa juz by działała
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2005-08-31 09:50
    POLKOMTEL może niech się do roboty weżmie a nie pie***i o jakichś tam "trudnościach" jak narazie to Oni robią trudnośći ,popieram pomysł z surowymi karami ,np.do 10% przychodów powiedzmy dziennych :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-08-31 09:59
    lennox, wieszak - w normalnym świecie, np. o czym pisze simson, do operatorów i Szeryfa zgłosiłaby się firma (firmy) z propozycją (propozycjami) gotowych rozwiązań - do wdrożenia od już. Nie byłoby problemu dogadywania się operatorów, bo operatorzy na zasadzie zlecenia (porozumienia, czy jak to nazwać) prowadzenie sprawy przekazaliby wybranemu podmiotowi. Ten podmiot miałby zaplecze (także fonansowe) do wdrożenia takiej usługi - w końcu będzie a niej zarabiał. I znowu - operatorzy nie muszą zastanawiać się kto i ile powinien wnieść do interesu, żeby zaspokoić wymagania określone w przepisach. Rachunek stosowny dostaliby od firmy, która do nich przyszła świadczyś usługę. No niestety Polska to nie Ameryka - u nas się "załatwia" takie sprawy a nie realizuje zlecenie. Mentalność ludzi się nie zmieni. Zamiatanie u nas to żadna praca - dlatego się śmieci na ulicę rzuca - ciekawe, że wszyscy szukają jeleni do zamiatania i kopania rowów a sami się za to nie wezmą?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-08-31 10:01
    Ja tam się nie dziwię - nie ma dużej szansy na dogadanie się trzech firm (czy nawet więcej w kontekście przenośności numerów geograficznych) bez "odgórnych" uregulowań. Tyle, że na te nawet nikt nie ma koncepcji. Niech Szeryf nie grozi, tylko sam zaproponuje, zaprojektuje i nakaże wdrożenie systemu. To będzie najlepsze, jeśli liczy na rozwiązanie problemu ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomaszek pisze: 2005-08-31 10:02
    Czy ktoś wie gdzie na stronie URTIP jest opis numeracji przydzielonych do operatora?
    0
  • Users Avatars Mini
    BAQ pisze: 2005-08-31 10:17
    ja się nie dziwię, że nie mogą się dogadać skoro jeden z opów nie może zrobić porządku nawet u siebie bawiąc się długi czas z legalnością zarządu
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-08-31 10:20
    Tomaszek - w tablicy numeracji ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    tollo pisze: 2005-08-31 10:20
    Przecież kazdy wie ,ze zaczeły by sie ruchy i przejścia z sieci do sieci ,po co to komu/tzn opom -wiadomo klienci u ciekaja a ci co przychodza od razu nowe koszty poco sieciom takie problemy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomaszek pisze: 2005-08-31 10:35
    Słuchajcie, a jak to się będzie ze stacjonarnymi? Bo jezeli w danej strefie prawo do działania ma np. Telefonia Pilicka, i taki abonent bedzie chcial sie przeniesc do np. Telefonii Radomskiej to na jakiej zasadzie? Przecież ci operatorzy mają prawo do lokalnego działania. A myślę że samo uwolnienie petli to nie bedzie 100% rozwiązanie tej kwestii. Czy to tylko TPSA dotyczy?
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2005-08-31 10:35
    *wlo, niestety nie moge sie zgodzic bo 1. ten szery f udowodnil ze oprocz odznaki ktora wesolo macha opom niczego nie ma. Czas aby zaczal walic z kolta, co wzbudza posluch 2. w spoleczenstwie wazna jest symetria umow i poszanowanie prawa - niedotrzymali umowy, to buch kary umowne. Kiedys spoznilem sie dwa dni z platnoscia - odlaczono mi telefon i nikt od opa sie nie pytal "skad pan wezmie pieniadze?". Mialy byc i juz. Nie ma? Odlaczamy! Plus ma blisko dwa tygodnie - niech pracuja po trzy zmiany. Jak nie wdroza - karac!! (Dotyczy to kazdego opa!)
    0
  • Users Avatars Mini
    Rafcio pisze: 2005-08-31 10:42
    Tomaszek gdybym mial przed polaczeniem wysluchac tego wszystkiego co zaproponowales chyba bym oszalal i wywalil telefon =] Ostatecznie moglbym zrozumiec komunikat przed polaczeniem typu: era, plus,idea ale pozniej wole juz \"tuuuuut, tuuuut\" :PPPP
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-08-31 10:55
    Longman - ależ jestem ZA, ZA, ZA!! Nie "a nawet przeciw" ;-) Każdy każdemu za wszystko powinien płacić! To uzdrowi gospodarkę. Jeśli jest spóźnienie - odsetki! Sam płacę, nawet jeśli mnie nie z,uszają - ostatnio zapomniałem faktuey ze schowka w samochodzie zabrać - za jakieś pierdoły biurowe... Naliczyłem odsetki i zapłaciłem za 12 dni spóźnienia... Tego samego chcę od moich klientów i w całej gospodarce! Jeśli masz decyzją nałożony obowązek i się nie wywiążesz - sankcje określone w przepoisach. Czy ja mówię, że nie? Tyle, że najpierw zalecam wypracowanie mechanizmów, które umożliwiałyby normalne funkcjonowanie gospodarki i nie dopuszczałyby do dzisiejszej "normalności", gdzie nie faktura za usługę jest normalna a łapówka za załatwienie!!
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2005-08-31 11:05
    No i masz....URTiP swoje a operatorzy swoje i do tego bezkarnie..........
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomaszek pisze: 2005-08-31 11:12
    *Rafcio - tylko się zastanawiam na jakiej zasadzie klient ma być informowany o tym gdzie dzwoni. No i pytanie zasadnicze do czego jemu to potrzebne - w sytuacji gdy nie wiadomo czy te preferencyjne stawki w obrębie sieci będą utrzymane docelowo. Chyba że systemy bilingowe będą dopasowane.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomaszek pisze: 2005-08-31 11:14
    No i pytanie z innej beczki czy dzwoniąc za granicę też klient powinien być informowany? Bo myślę że w dobie łączenia dużych sieci Orange itp to połączenia w ramach grupy będą preferowane czy nie?
    0
  • Users Avatars Mini
    cinek pisze: 2005-08-31 11:18
    To jest beznadziejne rozwiazanie, przeciez w kazdej ofercie wszystkich operatorow jest taniej do swoich, a wtedy nie bedziemy wiedzieli czy ktos do kogo bedziesz chcial zadzwonic bedzie w sieci albo nie. Bylo by to dobre gdyby w jakis sposob najpierw adlo sie sprawdzic w jakiej sieci jest dany numer....
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomaszek pisze: 2005-08-31 11:22
    Info o sprzęcie: Mam Merlin U530 po 5-6 godzinach muszę go wyjąć z notebooka bo się grzeje. Ma ktos takie problemy? Czy komuś udało się na tym uruchomić PPTP albo L2TP do VPN?
    0
  • Users Avatars Mini
    milo pisze: 2005-08-31 11:23
    zobaczymy czy bedzie jakis komentarz URTiP-u, ale mam nadzieje ze Pan Prezes dotrzyma obietnicy, ze przeciaganie w czasie sie skonczylo...i w razie nie zatosowania sie beda kary. Oby!!! I zgadzam sie z *wieszakiem..przedszkole !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-08-31 11:25
    Tomaszek - ale masz zmartwienie ;-) Nie wiem jak jest w świecie, ale w Niemczech kilka procent tylko numerów przeniesiono do innych sieci. Tak więc to nie problem. Tym bardziej, że jeśli ktoś zmieni operatora przechodząc z numerem, moim zdaniem powinien poinformować o tym zainteresowanych - to także w jego interesie jest. Natomiast zauważ także, że po okresie płaskich stawek - wszyscy operztorzy w Niemczech do niedawna mieli płaskie staweczki, bez minut abonamentowych itd. ostatnio zmienia się to i... korzystają z naszych pomysłów ;-) Wprowadzają zróżnicowane ceny połączeń na różne sieci, pakiety minut w sieci itd. Jeśli tam to nie problem, to i u nas nie powinien być. Nie za daleko wychodzisz? A może zażądasz żeby Cię informowało czy dzwniąc za granicę połączy Cię z komórką czy ze stacjonarnym, bo przecież jest różnica w opłacie? Beznadziejne mówisz cinek? No jakoś tam się sprawdza...
    0
  • Users Avatars Mini
    czarny pisze: 2005-08-31 11:41
    Hehe polkomtel trzesie portkami, bo boi sie ze resztka klientow przyzwyczajonych do numeru teraz im zwieje
    0
  • Users Avatars Mini
    dragonite pisze: 2005-08-31 11:50
    URTiP powinien im walnąć sporą kare i skończą się wątpliwości
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomaszek pisze: 2005-08-31 11:52
    * wlo - moje zmartwienia mają charakter czysto formalny ;-) ; wcale się nie dziwie ze się tylko kilka procent przeniosło, u nas będzie tak samo, to znaczy: każdy będzie się chciał przenosić dopóty dopóki nie jest świadomy że na fakturze zobaczy 100 Euro opłaty za przeniesienie numeru. Bodajże tyle jest w Niemczech? W koncu ktoś będzie musiał trzymać tą bazę o numerach :-) Czyli na warunki polskie tylko firmy będzie na to stać, bo przeciętny prepaidowiec to tą kwotę przez rok wydaje ...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-08-31 12:00
    było na początku... teraz chyba od dwudziestu kilku do czterdziesu paru sobie liczą...
    0
  • Users Avatars Mini
    tompoloz pisze: 2005-08-31 12:12
    W Niemczech jest tak, że u każdego opa jest specjalny bezpłatny numer, pod który się dzwoni i można uzyskać informacje kto jest w jakiej sieci. W O2 można wysłać smsa. Przeniesienie numeru waha się od 19 do 25 euro.
    0
  • Users Avatars Mini
    bOb pisze: 2005-08-31 12:13
    Złej baletnicy nawet buty przeszkadzają - widze ze Plus widzi same problemy
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2005-08-31 12:14
    ***czarny: z notatki wynika raczej cos odwrotnego, ze polkomtel chce, tylko inny op robi problemy..., no chyba, ze nam sie wyswietlaja rozne wersje tekstu :P
    0
  • Users Avatars Mini
    jawal pisze: 2005-08-31 12:20
    A KURNA DOSC TEGO! W NASZYM PIEKNYM KRAJU WSZYSTCY ZACHOWUJĄ SIĘ JAK TPSA! WYZNACZYĆ IM KARE (np. po 10.000 EURO) ZA KAŻDY DZIEŃ ZWŁOKI! JAK ICH TO NIE RUSZY TO MOŻE PRZYNAJMNIEJ BĘDĄ PIENIĄDZE W BUDŻECIE I OBNIŻĄ AKCYZE NA PALIWO!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    jawal pisze: 2005-08-31 12:21
    Oczywiście po 10.000 euro/dzień :)
    0
  • Users Avatars Mini
    pop1 pisze: 2005-08-31 12:21
    sorry ze offtopic ale mam pytanie, czy wie ktos moze czy promocja "1 gr za smsa w popie" konczy sie dzis? co z zamowionymi pakietami np? a jezeli zamowie dzis kolejny czy przepadnie? pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    jawal pisze: 2005-08-31 12:24
    juz maja przeszlo rok opoznienia to by bylo ~400dzni x 10.000 x 3 opów = 12 mln euro Hmmm..... Trochę może za mało .... może tak po 100.000 E/d to by bylo 1.2 mld i jest git :)
    0
  • Users Avatars Mini
    w pisze: 2005-08-31 12:26
    Problem we wprowadzeniu MNP tkwi glownie w tym, ze operatorzy nie moga ustalic wspolnej koncepcji dot. szczegolow realizacji technicznej. A regulator (URTiP) albo nie ma pojecia co i jak zrobic, albo daje "wolna reke" operatorom. A kazdy z nich ma inna architekture sieci i kazdemu bardziej pasuje inne rozwiazanie. Do tego jak zwykle dominujacy glos ma Tepsa, ktora chcialaby ustawic wszystko pod siebie, a z kolei jej propozycje nie pasuja zupelnie do propozycji innych. Tepsa ma potezna siec (ok 1000 central) i ze wzgledu na to ze jest operatorem stacjonarnym, siec ma inna nature i charakterystyke i pewne rozwiazania zle sie skaluja w sieciach komorkowych. Stad wszystkie problemy. Testy w tej chwili ida pelna para, a glowny przestoj w ostatnim czasie byl wlasnie spowodowany przez URTiP i polegal na braku ustalenia sposobu przesylania numeru miedzy sieciami.
    0
  • Users Avatars Mini
    tompoloz pisze: 2005-08-31 12:27
    ***pop1*** regulamin tej promocji dostępny jest na www.idea.pl Wyślij smsa o treści ile pod numer 1222 i dowiesz się do kiedy będzie ważny twój pakiet smsów.
    0
  • Users Avatars Mini
    w pisze: 2005-08-31 12:31
    a tak a propos obaw ze ktos zwieje, to glupie gadanie, bo badania przeprowadzone w krajach, ktore wprowadzily MNP pokazuja, ze po pewnym czasie konczy sie zamieszanie i na rynek wraca rownowaga (tyle samo odchodzi, co przychodzi). Taka zmiana nie bedzie darmowa, bo wymaga utrzymywania dodatkowej infrastruktury (sprzet, oprogramowanie a wiec licencje i koszty wsparcia,koszty ludzi itd) i szacuje sie ze w Polsce bedzie ksztaltowala sie miedzy 50 a 100 euro, wiec nie sadze zeby wiele osob swedzialo wydanie miedzy 200-400 PLN, zeby dostac tylko troche ciekawsza oferte. Sumarycznie pewnie wyjdzie na to samo...
    0
  • Users Avatars Mini
    tompoloz pisze: 2005-08-31 12:31
    poza tym możesz zadzwonić na 0801234567 i się zapytać albo poczekać do jutra i wszystko się okaże. Jutro już będą musieli udzielić jakiejś odpowiedzi :D
    0
  • Users Avatars Mini
    jawal pisze: 2005-08-31 12:31
    ***w: ALE ONI JUZ OD 2 LAT PRACUJA NAD KONCEPCJĄ!!! ZAUWAŻ ŻE TU NIKT NIE MÓWI O WPROWADZANIU CZEGO KOLWIEK!!! A O ILE WIEM TO CHODZI O PRZENOSZENIE NUMERÓW POMIEDZY SIECIAMI KOMORKOWYMI A NIE STACJONARNYCH NA KOMORKOWY I ODWROTNIE.
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2005-08-31 12:31
    A nie mówiłem?... Tak, zawsze się jakieś rozwiązanie znajdzie. Znów poproszą o 6 miesięcy zwłoki Urtip.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-08-31 12:41
    A od kar będziemy się odwoływać w plus nieskończoność. Witamy w Polsce ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    witek_1308 pisze: 2005-08-31 12:41
    Przenaszalnosc ma dotyczyc numerow miedzy komorkami do 10 pazdziernika, a miedzy komorkami i stacjonarkami jakos do konca roku, czy do konca I kwartalu 2006 (nie pamietam, wiec nie chce mieszac). Poza tym sposob kierowania ruchu nalezy uzgodnic w szerszym gronie, bo przeciez np. Tepsa rowniez musi wiedziec jak kierowac ruch na numer 601234567. Kiedys bylo jasne ze na wiazki do Plusa. A teraz trzeba to ustalic, skad wziac takie informacje itd.
    0
  • Users Avatars Mini
    szalony pisze: 2005-08-31 12:42
    Hehe wiedzialem ze tak bedzie i powiem wam ze na 100% do 1czerwca 2006r napewno tej uslugi nie bedzie !!! Tez jestem zdania ze Swieta Trojca powinna dostac takie kary by sie opamietali z tymi klamstwami i graniem na czas !!! Dla nich ta usluga to tylko straty i garb dlatego bronia sie przed nia jak tylko moga !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-08-31 12:49
    szalony - szleństwo swoje pohamuj i pomyśl zanim napiszesz ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    witek_1308 pisze: 2005-08-31 12:50
    szalony: masz racje - to jest garb, a czy straty to sie okaze w przyszlosci, ale na chwile obecna na pewno potezne koszty, glownie na zmiane oprogramowania, ktore tworza dostawcy sprzetu albo zewnetrzne firmy. A to idzie w setki tysiecy euro...
    0
  • Users Avatars Mini
    net pisze: 2005-08-31 12:55
    Dal wszystkich zainteresowanych oferta ORANGE mam info ze szkolenia, najnizszy abonament w Orange 20zl + vat, w tym 50 min do wyk. dowolnie, i teraz tak: albo drugi rok gratis a telefon np nokia 6610i za 299zl, se p800 za 400zl, nokia 6230i za 499zl albo abonament normalnie platny i ceny odpowiednio: 99zl, 199zl, 299zl. Za darmo beda promocyjnie dosc nowe modele sagema i philpsa (200tys sztuk na cala polske) oraz starsze modele nokii zalegajace w magazynach, 3330, 3310, 6210, 6510 itp (najwiecej 3310, jej nie zabraknie w kazdym salonie) To narazie tyle z moich notatek, kolejna przerwa o godz 13.00 wiec bedzie wiecej informacji zapewne. /sa to ionformacje pelne i pewne, prostu z centrum konferencyjno-szkoleniowego przy ulicy Bobrowieckiej w Warszawie/
    0
  • Users Avatars Mini
    ziomel pisze: 2005-08-31 13:29
    siemka...jak myslicie plus wprowazdzi jutro nowe telefony i nowa oferte??...w koncu w regulaminie promocja wakacji jest tylko do dzisiaj:):)
    0
  • Users Avatars Mini
    cgn pisze: 2005-08-31 13:34
    net - może jakiś regulaminek skserować i zamieścić tutaj? :D no ale ceny się zapowiadają ciekawie nie powiem :)
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2005-08-31 13:37
    W Plusie podobno ma być 6230i dostępna :-) wlo takie informacje dostał...
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomaszek pisze: 2005-08-31 13:48
    Moim zdaniem dziś nie ma sensu łapać się na promocję starych telefonów. 2 lata umoczone. Jak brać to tylko telefony z UMTS/EDGE. Skoro Plus do końca roku uruchomi zasięg w wielu miastach (5-8), Idea testuje i pewnie tak samo, Era (nie śledzę planów) to po co komu coś takiego jak Nokia 3310... Telefon to ma być coś co nie sprawia problemów a nie jeszcze się tym dodatkowo zajmować. No ale nie moge wypowiadać się za wszystkich, w każdym razie ja w firmie gdzie pracuje - będę brał tylko UMTS, ktoś tą branżę musi ciągnąć.
    0
  • Users Avatars Mini
    ziomel pisze: 2005-08-31 13:55
    pajorro a wiesz od kiedy??:):)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-08-31 13:57
    Tomaszek - do dzwonienia!! do dzwonienia!! Sposród moich znjomych pojedyncze przypadki czasem korzystają z GPRS-u... Większości jest to nie potrzebne! Ja korzystam, tylko po co mi słuchawka z UMTS? Żeby było bo są takie?
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2005-08-31 14:00
    ziomel- no jakoś od września, podobno...
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomaszek pisze: 2005-08-31 14:16
    * wlo - rozumiem. Tyle że biorąc przykład z innej branży np. samochodowej to fiat 126p też jeździ tak jak i jeździ Toyota. A jakiś postęp musi być, a to wymusza po części moda i funkcje. Dziś tel. to m.in kolorowy wyświetlacz, modem edge/umts, podczerwień, bluetooth. Tyle że jak miałbym korzystać z czegoś takiego jak Nokia 3310 to bym się załamał. mam w telefonie ponad 340 kontaktów. Jak bym miał to przepisywać? po 1 kontakcie? a karta ma co najwyzej 200 pozycji w tym po 1 fonie na osobę. Poza tym soft wgrywam do fona, pracownicy zgrywają tzw. zdjecia, jada na internecie z komórek, synchronizacja z outlook, 1 firmowa ksiązka adresowa dystrybuowana przez maila do wgrania raz w miesiącu. :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    pepe pisze: 2005-08-31 14:17
    Tomek_19: Popieram w 100%. Dodalbym, ze bardzo wysokie kary.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomaszek pisze: 2005-08-31 14:30
    Informacyjnie: za 70 zł Idea oferuje dla mnie 200 minut + Nokia 6230i w cenie 19 zł netto oraz do tego 25% minut gratis. Oczywiście w pakiecie od 5 aktywacji.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-08-31 14:32
    No właśnie - Ty! Ale są setki innych, którzy mają w książce nie więcej niż 20 kontaktów... Ty do wszystkich swoich dzwonisz? Wątpię - pewnie jak ja książkaę synchronizujesz z jakimś organizerem w komputerze i jest ona uniwersalna - zawiera wszelkie informacje o kontaktach. Ty mówisz o internecie - naprawdę malutki odsetek ludzi korzysta z połączeń z siecią przez komórkę... Pracownicy firm tak mają? Jakich? Tych świadczących usługi trochę inne niż budowlane, czy montażowe, produkcyne itd. To co mówisz to się dzieje tylko w baaardzo nielicznych firach świadczących usługi higt tech (czy jak tam się mówi w tym slangu...) a nie przeciętne firmy, których są tysiące i setki tysięcy ;-) Zapędziłeś się trochę widzę ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomaszek pisze: 2005-08-31 14:38
    No właśnie reprezentuję budowlaną. Efekt jest taki że teraz nikt nie chce gorszego telefonu, a zwłaszcza bez tych funkcji. A recepta jest prosta: nauczyć ludzi jak korzystać z telefonu. Nawet nie wiecie jaki jest skok, jak ktos moze przeczytać maila nie będąc w budynku siedziby - np podczas negocjowania umow i cen. Ostatnio, zeby nie podłączać linii TPSA kierownicy na budowie dostali karty UMTS (testowe). I co wy na to?
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomaszek pisze: 2005-08-31 14:40
    Pierwsze karty GPRS zastosowałem w lutym 2004. Stały net w notebookach. A tylko trzeba bylo sie doczytać że jest taka promocja.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomaszek pisze: 2005-08-31 14:52
    te karty UMTS po 49 zł netto z umową ze jak się nie sprawdzą to w ciągu 3 miesięcy do zwrotu.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-08-31 15:06
    Tomaszek - wszystko się zgadza... ale to nie pora jeszcze u nas na to...
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomaszek pisze: 2005-08-31 15:11
    * wlo - przynajmniej dyskusja jest merytoryczna :-), a nie jak to nierzadko bywa że ten operator to taki, a tamten taki. Podaje przykłady z własnego podwórka - i tylko tyle. P.s. jak wroce z urlopu to postaram się doprowadzić do tego żeby z tych kart UMTS zrobić VPN - czyli dostęp do systemów z dowolnego miejsca - żeby kierownicy budów mogli sobie zamawiać materiały budowlane.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2005-08-31 15:38
    zdaje mi się, że to wszystko jest blef i liczą że w ten sposób utargują lepsze warunki dla siebie - między sobą. W ostatniej chwili, nagle się dogadają i nagle okaże się, że wszystko będzie dobrze i żadnych trudności nie ma.
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2005-08-31 15:46
    widze, że znów "najbardziej technologicznie zaawansowanemu operatorowi gsm w Polsce" cos nie pasuje :))) z nimi zawsze sa problemy, niech ich wreszcie vodafon kupi i unowoczesni bo ostatnio słyszałenm w tvn24 jak jeden reporter nadawał z miejsca na południu Polski gdzie były znaczne opady i szkody. Jak byłem mały i robiłem z bratem telefon z puszki i drutu to miałem lepszy telefon niz ten reporter uzywający plusa :)
    0
  • Users Avatars Mini
    jezior.fm pisze: 2005-08-31 16:09
    ! ! ! ! ! ! news info ! ! ! ! ! nowa promo ery. Pakiety uniwersalne w obnizonej cenie na 24 m-c ===== 80 minut za 40 zł przez dwa lata i telefony w cenie jak z dwoma pakietami - SE k700i 49 zł lub jeden pakiet czyli 40 min za 20 zl na 24 m-c.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-08-31 17:01
    ***hansen - przeczytaj jeszcze raz ten news. Może wyciągam zbyt daleko idące wnioski , ale to akurat nie Plusowi "coś nie pasuje" , a mam jakieś mocne przeświadczenie , że najbardziej portkami trzęsie Era.
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2005-08-31 17:17
    *Tomaszek - nie żadne 100 euro a 20 chyba (100 euro było parę lat temu) a pozatym o czym Ty w ogóle mówisz z tym dzwonieniem wewnątrz sieci ?!? rozwiązanie jest bardzo proste, wystarczy że aktywujesz sobie darmową usługę informowania Cie przed połączeniem do jakiej sieci dzwonisz (przynajmniej tak to powinno być rozwiązane i wg. mnie będzie) i nie musi to być zrobione w taki kretyński sposób jak kiedyś w Tak TAku że komunikat trwał z 20sekund, wg mnie można to zmieścić w 2-3 sekundach np. sygnał dźwiękowy jakiś ding dong czy cuś takiego :) i krótko: "plus", albo "plus gsm", czy np "era gsm" potem odrazu sygnał i wystarczy, ale nie jest to konieczne, czy dzisiaj zawsze wiesz do jakiej sieci dzwonisz, np. do kogo jest prefix 692, czy 661, a do kogo 698, albo 667, albo 607 kto to spamięta, jak masz taki problerm z tym to pytaj się swojego rozmówcy w jakiej jest sieci, to jest problem jakiś ??? bo dla mnie to strasznie dziecinne co mówisz.
    0
  • Users Avatars Mini
    ziomel pisze: 2005-08-31 17:22
    jezior.fm skad masz takie info??...moze wiesz cos o nowinkach w plusie??
    0
  • Users Avatars Mini
    jezior.fm pisze: 2005-08-31 17:25
    ***ziomel - sorki erze na 100% pewne ale o plusie nie wiem nic
    0
  • Users Avatars Mini
    Benio pisze: 2005-08-31 17:35
    info o erze na www.telepolis.pl ciekawe czy prawda??:)
    0
  • Users Avatars Mini
    ziomel pisze: 2005-08-31 17:43
    benio a jakies info o plusie??...jak myslicie wprowadzi cos nowego wkoncu dzisiaj koniec promocji wakacje....??
    0
  • Users Avatars Mini
    Benio pisze: 2005-08-31 17:52
    *ziomel sorki ale nic nie wiem, ja zreszta tyrałem dla ery a nie dla + :))). Do jutra
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: