Apple włączyło usługę przenoszenia kopii zawartości usługi Zdjęcia iCloud do chmury Google Photos.
Ta usługa jest początkowo dostępna tylko dla klientów z krajów Unii Europejskiej, z Islandii, w Liechtensteinie, Norwegii, Szwajcarii oraz Wielkiej Brytanii.
Przeniesienie zdjęć i wideo z usługi Zdjęcia iCloud nie powoduje usunięcia ani zmodyfikowania zawartości przechowywanej w chmurze Apple, a jedynie wysłanie kopii tej zawartości do innej usługi.
Proces przenoszenia trwa od trzech do siedmiu dni.
Niektóre dane i formaty dostępne w usłudze Zdjęcia iCloud — takie jak albumy inteligentne, zdjęcia Live Photos lub niektóre pliki RAW — mogą nie być dostępne po przeniesieniu zawartości do innej usługi.
Aby rozpocząć przesyłanie prośby o przeniesienie zdjęć i wideo przechowywanych w usłudze Zdjęcia iCloud:
Otrzymasz polecenie zalogowania się na swoim koncie Google w celu rozpoczęcia przenoszenia.
Otrzymasz wiadomość e-mail z powiadomieniem o Twojej prośbie oraz kolejną wiadomość e-mail po ukończeniu przenoszenia. Jeśli anulujesz prośbę o przeniesienie przed jego ukończeniem, a niektóre zdjęcia lub wideo zostaną już przeniesione, pozostaną one w usłudze Zdjęcia Google. Stan swojej prośby możesz sprawdzać na stronie privacy.apple.com/account.
Przenoszone zdjęcia i wideo
Przenoszona jest tylko zawartość przechowywana w usłudze Zdjęcia iCloud*. Zdjęcia i wideo są przenoszone albo w oryginalnych formatach, albo w formatach standardowych w branży, które są łatwe do otwarcia i odczytania. W niektórych przypadkach może się okazać, że przeniesienie nie objęło wszystkich oczekiwanych zdjęć, wideo lub formatów. Przyczyn tego może być kilka.
Do zawartości przeniesionej z usługi Zdjęcia iCloud do usługi Zdjęcia Google jest stosowane całkowite miejsce dyskowe na koncie Google. Usługa Zdjęcia Google ma limit 20 000 zdjęć na album. W przypadku przeniesienia albumu zawierającego ponad 20 000 zdjęć dodatkowe zdjęcia są nadal przenoszone, ale nie są dodawane do albumu.