Według UOKiK, Garmin Polska mógł zawrzeć zmowę cenową z dystrybutorami swoich produktów.
Urząd przeszukał siedziby czterech podmiotów. Trwa analiza zebranego materiału dowodowego.
Prezes UOKiK otrzymał sygnały wskazujące na możliwość zawarcia przez spółkę Garmin Polska antykonkurencyjnego porozumienia z dystrybutorami swoich produktów.
Przedsiębiorcy mogli ustalać ceny m.in. smartwatchów, a także innych urządzeń, np. nawigacyjnych.
Urząd przeprowadził analizę, z której wynikało, że ceny sprzętu Garmin w sklepach internetowych były na tym samym lub bardzo podobnym poziomie.
Nasza analiza pokazała, że sygnały o zmowie mogą być prawdopodobne. Dlatego wszcząłem postępowanie wyjaśniające i zleciłem przeszukanie, które odbyło się w asyście policji w siedzibie Garmin Polska i trzech innych przedsiębiorców. Możliwe ograniczenie konkurencji miałoby również wpływ na konsumentów i mogło pozbawić ich możliwości zakupu tańszych produktów – powiedział cytowany w komunikacie UOKiK Tomasz Chróstny.
Postępowanie wyjaśniające prowadzone jest w sprawie, a nie przeciwko konkretnym przedsiębiorcom. Jeśli zebrany materiał potwierdzi podejrzenia, wówczas urząd rozpocznie postępowanie antymonopolowe i postawi zarzuty konkretnym podmiotom.