Przewozy Regionalne - WiFi, biblioteka multimedialna, prąd w wagonach

Newsy
Opinie: 8

Przewozy Regionalne poinformowały, że na torach pojawią się nowe wagony multimedialne, gdzie pasażerowie będą mogli korzystać z WiFi i biblioteki multimedialnej na całej trasie pociągu. W tym tygodniu na trasy wyjadą pierwsze cztery składy, kolejne dwa składy pojawią się jeszcze przed świętami. Każdy z nich będzie mógł pomieścić 63 pasażerów, ale moduł multimedialny będzie w stanie udostępnić swoją zawartość 100 pasażerom jednocześnie.

Podróżni będą mogli na swoich urządzeniach korzystać z Wi-Fi oraz biblioteki multimedialnej.

– Za pomocą smartfona, tabletu czy laptopa będziemy mogli w pociągu obejrzeć film, odsłuchać audiobooka i to niezależnie od zasięgu telefonii GSM wzdłuż trasy pociągu – tłumaczy agencji informacyjnej Newseria Biznes Mateusz Żmuda, dyrektor pionu handlowego spółki Przewozy Regionalne.

Zapewnia, że w ofercie znajdą się nowe pozycje filmowe i nowe audiobooki. Co najmniej do połowy stycznia korzystanie z biblioteki multimedialnej będzie bezpłatne. Później oferta podzielona zostanie na część podstawową i tzw. premium, za którą podróżny będzie musiał zapłacić złotówkę.

– To jest rozwiązanie, które zapożyczyliśmy z Danii, testowaliśmy taki wagon u nas i cieszył się on sporym zainteresowaniem – mówi dyrektor pionu handlowego przewoźnika. – W I kwartale przyszłego roku ocenimy, ile takich dodatkowych wagonów ma kursować.

Dodaje, że w pociągach znajdą się również gniazdka z energią elektryczną, dzięki którym pasażerowie będą mogli, na przykład naładować baterię komputera.

Przewozy Regionalne, to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce. Codziennie z ich oferty korzysta ok. 250 tys. osób, a na tory wyjeżdża blisko 2 tys. pociągów.

Opinie:

Opinie archiwalne (8):

Komentuj

Komentarze / 8

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2013-12-13 08:53
    No proszę, proszę. Ciekawe jak to będzie rozwiązane. Przykładowo w kanadyjskim VIA Rail po przekroczeniu 75 MB transfer przycinany jest do 256 kbit/s. Trzeba będzie wypróbować :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Fan parowozu pisze: 2013-12-13 09:18
    Tak wagony z bajkami do snu dla dzieci są,ale sypialnego brak dla dorosłych tu gorąco apeluję doczepić bo prędkości na trasie mniejsze jak przed wojną.Z Krakowa do Gdyni będzie się jechało wtedy że najstarszym góralom szczęki opadną.
    0
  • Users Avatars Mini
    Krzysztof pisze: 2013-12-13 09:46
    Mnie cieszy informacja o gniazdkach elektrycznych. Wracajac pociagiem z wakacji jechalem 11 godzin i pradu mi własnie brakowalo.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2013-12-13 09:49
    Kolej się modernizuje to widać, ale zdecydowanie za wolno. Zajmujemy 4 miejsce wśród innych państw pod względem gęstości sieci kolejowych i co najważniejsze pociągi są dużo bardziej proekologiczne od reszty środków transportu. Darmowe WiFi już dawno powinno być w cenie biletu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Trolling w dobrym tonie pisze: 2013-12-13 11:59
    jechalem ostatnio IC z 3miasta do wawy i w wagonie bylo napisane ze jest wifi. prad oczywiscie byl, wifi takze mi znajdowalo, dalo sie nawet polaczyc, ale internetu brak. w druga strone tylko prad. nie zebym potrzebowal, ale jak znam zycie to bedzie to dzialalo z d*py bez zadnych qosow itp.
    0
  • Users Avatars Mini
    Aaaaaa pisze: 2013-12-13 12:32
    Koleje bez problemu powinny podpisać korzystne umowy z dostawcami usług multimedialnych (choćby ze względu na miliony pasażerów korzystających z PKP). Tylko jeszcze myślenie rodem z komuny powinno się w tych spółkach zmienić bo póki co, to beton nie do przebicia. Siedzą na stołkach staruszkowie byle tylko dotrwać do emerytury.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2013-12-13 12:57
    Dokładnie. Potencjał jest i to ogromny. Ludzie coraz bardziej chłonną nowe technologie. Nawet ci starsi przechodzą na cyfrową stronę mocy. Odnośnie kosztów. Niech doliczą tą złotówkę/dwie do biletu. Nie ma sprawy.
    0
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2013-12-13 13:39
    Bzdury, PR to biedna firma, kto się interesuje koleją ten wie. Trzon taboru to stare jednostki EN57, niektóre zmodernizowane. Do połączeń międzyregionalnych nie mają lokomotyw, dzierżawią lokomotywy serii 163 od Ceskych Drach, ja wymagam od nich oferty przewozowej i punktualności, gniazdko 230V jak najbardziej (pod warunkiem że jest napięcie) WiFi niekoniecznie, mozna przezyć bez tego.
    3

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: