Sieć Idea ocenia, że penetracja telefonii komórkowej w Polsce na koniec zeszłego roku osiągnęła 62%, a liczba użytkowników telefonii komórkowej wyniosła 23.26 mln. Zeszły rok był rekordowy pod względem liczby pozyskanych klientów - operatorzy pozyskali aż 6.207 mln nowych użytkowników telefonów.
2000 - 2.661 mln
2001 - 3.399 mln
2002 - 3.885 mln
2003 - 3.503 mln
2004 - 6.207 mln
Również dla Idei był to rok rekordowy - sieć pozyskała 1.738 mln klientów, co oznacza udział w aktywacjach na poziomie 29.6%. Udział te w przypadku Idei spadł znacznie z 43.5% w 2004 r. oraz 34.9% w 2003 r. Baza abonencka PTK Centertel na koniec roku wynosiła 7.44 mln.
Wśród nowych klientów pozyskanych przez polskich operatorów w 2004 r. 70% stanowili użytkownicy prepaid. W 2003 r. odsetek ten wynosił 61%, a w 2002 r. 75%. Obecnie wśród 23.3 mln posiadaczy komórek 59% to posiadacze telefonów na kartę.
Aktywacje brutto w Idei w 2004 r. dzieliły się następująco:
872 tys. - Idea dla Ciebie, Jedna Idea
401 tys. - Idea dla Firm, Nowa Idea dla Firm
2.037 mln - Idea prepaid (POP, JI)
Udział operatorów w aktywacjach brutto postpaid w 2004 r. to:
Era 23%
Plus GSM 38%
Idea 39%
Udziały rynkowe operatorów w 2004 r.:
PTC: Era 29.4% + 7.7% Heyah
Idea 32%
Plus GSM 31%
Użytkownik Idei w grudniu 2004 r. średnio miesięcznie rozmawiał 72.2 min i wysyłał 73 SMS-y. W styczniu 2003 r. klient tego operatora rozmawiał średnio 57.4 min i wysyłał 46 wiadomości tekstowych. Średnia cena minuty rozmowy w sieci Idea spadła w latach 2003-2004 z 1.31 zł do 0.85 zł.