Serwis Wirtualnemedia.pl podał, że do UOKiK wpłynęło od stycznia ponad 140 skarg na podwyżki cen wprowadzone przez Vectrę i Multimedia Polska na podstawie tzw. klauzul inflacyjnych.
Jesienią ub.r. grupa Vectra do umów z nowymi klientami i tymi przedłużającymi korzystanie z usług firmy wprowadziła tzw. klauzule inflacyjne, które informują, że firma może podnieść opłaty w trakcie okresie umownego o tyle, o ile w ub.r. wyniosła inflacja konsumencka. Operator skorzystał z tych zapisów w połowie stycznia, zaraz po tym jak GUS poinformował, że w ub.r. ceny poszły w górę średnio o 14,4 proc.
Pod koniec lutego podobny komunikat otrzymali klienci sieci Multimedia Polska. Według zapisów umowy o świadczeniu usług, Multimedia Polska będzie dostosowywać wysokość opłat za poszczególne usługi stosownie do zmieniającego się poziomu inflacji. Mając na uwadze wysokość powyższego wskaźnika informujemy, że dokonujemy waloryzacji opłat przy zastosowaniu wskaźnika i zgodnie z poniższą tabelą - przekazała firma. Wyższe stawki zaczęły obowiązywać od kwietnia, w przypadku najdroższych pakietów trzeba płacić co miesiąc 25-30 zł więcej.