Polska Telefonia Cyfrowa opublikowała swoje wyniki za III kw. 2004 r. W kwartale tym ponad 533 tysiące osób wybrało usługi oferowane przez PTC, zarówno w systemie abonamentowym, jak i przedpłaconym. We wrześniu 2004r. ogólna liczba klientów PTC przekroczyła 8 milionów – najwięcej spośród wszystkich operatorów sieci komórkowych – co oznacza wzrost o prawie 39% w skali rok do roku (wrzesień 2003: 5,8 miliona klientów).
Szczególnie wysoka liczba nowych klientów PTC w systemie pre-paid wynika z bardzo dobrego przyjęcia przez rynek taryfy Happy w Era Tak Tak i ogromnego zainteresowania Heyah.
Szacunkowy udział PTC w polskim rynku telefonii bezprzewodowej pod koniec III kwartału 2004r. osiągnął 38,1% w porównaniu do 35,7% rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży w III kwartale 2004 wyniosły blisko 1,685 miliarda złotych (wzrost o ponad 13%), a zysk netto 355 milionów zł (ponad dwukrotny wzrost). Jednocześnie inwestycje PTC, w tym w rozbudowę sieci, osiągnęły prawie 234 miliony zł (ponad 2 razy więcej niż rok wcześniej), a wartość zamówień złożonych dostawcom przekroczyła na koniec III kwartału 265 mln zł.
Marża EBITDA ponownie odnotowała rekordowy wśród operatorów komórkowych poziom ponad 46%.
W czasie dzisiejszej konferencji prasowej Martin Schneider, Dyrektor ds. Strategii, Marketingu i Sprzedaży, zapowiedział, że nowe taryfy postpaid pojawią się w ofercie PTC na początku przyszłego roku. Według niego klienci powinni wstrzymać się do tego czasu z podejmowaniem decyzji o wyborze operatora, ponieważ taryfy Ery mają być naprawdę tanie i atrakcyjne. PTC chce mocno powalczyć z telekomami stacjonarnymi o ich klientów - użytkownicy telefonów stacjonarnych mają wybrać telefon komórkowy jako swój podstawowy telefon w rodzinie i biznesie. Bogusław Kułakowski, prezes zarządu PTC, powiedział, że nie należy się spodziewać, że nowe taryfy obejmą także usługi 3G - komercyjna oferta na UMTS nie jest obecnie priorytetowa. Prezes chwalił natomiast dobrze zbudowaną sieć UMTS w Warszawie.
W przyszłym roku Era przedstawi swoją ofertę dostępu szerokopasmowego do Internetu opartą o częstotliwości zdobyte ostatnio przez PTC w przetargu. Później taka sama oferta zostanie przygotowana dla klientów indywidualnych.
Era chce w tym roku osiągnąć przychody na poziomie 6.4 mld zł oraz zwiększyć liczbę klientów tak, aby zbliżyć się jak najbardziej do 9 mln. Era podkreśla, że nadal uważa się za lidera na rynku postpaid, ponieważ według niej konkurenci traktują trochę na wyrost użytkowników ofert MIX jako klientów abonamentowych.
Pełne wyniki finansowe PTC za Q3 2004 znajdują się tutaj (plik PDF 170 KB)