Polska Telefonia Cyfrowa opublikowała swoje wyniki finansowe za III kw. 2004 r. Przychody spółki w tym kwartale wyniosły 1.684.598.000 zł. Zysk netto osiągnął 355.441.000 zł. W III kw. PTC podłączyła 1.126.454 nowych klientów brutto (175,247 postpaid i 951,207 prepaid), co od stycznia 2004 r. daje w sumie 3.470.860 nowych aktywacji brutto. Średni miesięczny CHURN w III kwartale wyniósł 2.5% (CHURN postpaid 1.6%, CHURN prepaid 3.1%). W III kw. udało się podłączyć netto 533.013 klientów, co od stycznia 2004 r. daje w sumie 1.833.935 nowych aktywacji netto. Całkowita baza klientów wzrosła o 38.6% w porównaniu do ubiegłego roku.
Na koniec września 2004 r. Era miała 8,050,936 klientów, z czego 2,923,173 postpaid, a 5,127,763 prepaid. PTC ocenia, że na koniec III kw. posiadała 38.1% udziału w całym rynku telefonii komórkowej w Polsce. Udział w rynku prepaid osiągnął 42.4 %, a w rynku postpaid 32.2%. Era ocenia, że na koniec września 2004 r. penetracja telefonii komórkowej w naszym kraju wynosiła 55.2% z 21.2 mln klientów.
Dodatkowe dane:
średnio klient Ery wydzwaniał w III kw. 2004 r. 74 minuty miesięcznie (138 postpaid, 30 prepaid) i wysyła 29 SMS-ów (33 postpaid, 26 prepaid)
średnie ARPU w III kw. 66.6 zł (133.1 zł postpaid, 27,5 zł prepaid)
PTC sprzedaje swoje usługi przez sieć 15 dealerów: 946 punktów sprzedaży i 487 przedstawicieli handlowych. Sprzedaż bezpośrednia to 125 doradców biznesowych. Dodatkowo Era ma 68 własnych sklepów i 4 sklepy oparte na franczyzie.
okres odłączania klientów w Era Tak Tak wynosi 9 miesięcy, a w sieci Heyah 1 miesiąc
przychody z klientów postpaid są 4.5 razy większe niż z klientów prepaid
koszt pozyskania klienta prepaid to tylko 2.4% kosztów pozyskania klienta postpaid