Treść komunikatu:
Polska Telefonia Cyfrowa Sp z o. o. szanuje wybór sponsora przez działaczy PZPN i PLP, nie kwestionuje i nigdy nie kwestionowała wyniku przetargu. W związku jednak z rozpowszechnianiem nieścisłych informacji dotyczących naszej oferty uznajemy,że miłośnicy piłki nożnej, a przede wszystkim kibice powinni wiedzieć, jak wyglądała oferta złożona przez PTC uznana za gorszą.
Nasza oferta oprócz wartości bazowej uwzględniała fundusze na szkolenia młodzieży, rozwój młodych talentów, zimowe rozgrywki halowe, wsparcie II ligi oraz promocję piłki w telewizji, na życzenie zainteresowanych stron.
Zgodnie z ustaleniami z PZPN przedstawiliśmy 3 opcje (32,8; 43,8 i 53,8 mln zł), których wysokość była uzależniona od subiektywnego wyboru przez Komisję Przetargową.
Wychodzimy bowiem z założenia, że liga piłkarska i zmagania sportowe mają wielowymiarowy charakter i potrzebują dużego wsparcia medialnego, mającego edukacyjny wpływ na kształtowanie pozytywnych postaw.
Nasza oferta była zintegrowanym, długofalowym planem rozwoju i promowania ligi piłkarskiej. Jednak prezesi klubów ekstraklasy i Zarząd PZPN zadecydowali, że jedynym kryterium wyboru będzie kwota przekazana bezpośrednio na kluby I ligi.
Traktowaliśmy całe przedsięwzięcie jako ogromną szansę dla piłki nożnej w Polsce, stąd wielowątkowy rodzaj oferty przedstawiający mecze nie tylko jako rozgrywki sportowe ale jako wydarzenia towarzyskie, a nawet rodzinne.
Uważamy, że udział PTC w tym przedsięwzięciu jest sukcesem, gdyż dzięki upublicznieniu całego procesu wierzymy, że za kilka lat wybór sponsora odbędzie się w drodze otwartego i czytelnego przetargu z wieloma zaproszonymi uczestnikami.
Dzięki naszemu zaangażowaniu przedsięwzięcie to znacznie zbliżyło się do standardów europejskich, pomimo tego, że poważne wielomilionowe zmagania prowadzone były bez pisemnego regulaminu, a zasady zmieniane w czasie rozmów.
Biuro Prasowe
Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o. o.