Polska Telefonia Cyfrowa oraz PTK Centertel podpisały list intencyjny o współpracy w zakresie wzajemnego korzystania z infrastruktury sieciowej oraz pasm częstotliwości. Firmy skierowały do UOKiK wniosek o zgodę na założenie spółki joint-venture, odpowiedzialnej za zarządzanie radiowymi sieciami dostępowymi obu operatorów. Dzięki tej współpracy klienci będą mogli korzystać z sieci o jeszcze lepszej jakości, wspierających dostarczanie innowacyjnych usług. Wzrośnie również opłacalność oraz efektywność inwestycji sieciowych. Pozwoli to na szybszy rozwój infrastruktury i w ciągu 5 lat przyniesie obu partnerom oszczędności rzędu setek milionów złotych.
Współpraca, której początkiem jest podpisany dzisiaj list intencyjny to nowy rozdział w usługach telekomunikacyjnych w Polsce. Dwie czołowe polskie firmy połączą swój potencjał, aby zaoferować klientom najlepszą w Polsce infrastrukturę do obsługi telefonii i internetu mobilnego. Wspólna rozbudowa i zarządzanie sieciami oznacza szereg korzyści dla klientów - powiedział Klaus Hartmann Prezes Zarządu PTC.
Współpraca między operatorami przy inwestycjach i eksploatacji sieci to rynkowa przyszłość, ale zarazem konieczność. Od dawna przekonuję, że operatorzy komórkowi mogą i powinni razem budować nowoczesną sieć w Polsce. Dzięki współpracy można poprawić marże operatorów i ograniczyć ryzyko inwestycji w nowe technologie. Podpisany dziś list intencyjny z PTC otwiera drogę do takiej współpracy - powiedział prezes Grupy TP Maciej Witucki.
Wstępna koncepcja zakłada równe, 50 proc. udziały w planowanej spółce joint-venture. Jej zadaniem ma być budowanie, zarządzanie i utrzymanie współdziałających sieci w ramach wzajemnej współpracy.
Strony deklarują, że po uzyskaniu pozytywnej decyzji UOKiK uzgodnią szczegółowe zasady współpracy oraz sformalizują je w postaci stosownych umów. Firmy ustaliły, że zakres ich współpracy ograniczy się wyłącznie do wybranych kwestii technicznych i nie będzie dotyczył innych sfer ich działalności na rynku telekomunikacyjnym.
Nawiązanie współpracy będzie korzystne dla rynku, klientów i obu operatorów. Umożliwi osiągnięcie następujących celów:
Zwiększenie zasięgu i dostępności sieci, co umożliwi większej liczbie klientów korzystanie z nowoczesnych usług, takich jak szerokopasmowy, mobilny dostęp do internetu,
Zmniejszenie kosztów i zwiększenie efektywności dzięki wspólnemu planowaniu nowych inwestycji oraz rozbudowy istniejącej infrastruktury,
Zachowanie własności sieci obydwu partnerów, przy jednoczesnej redukcji kosztów ich utrzymania.