Polska Telefonia Cyfrowa jest jedyną firmą telekomunikacyjną uhonorowaną w konkursie Polskiej Nagrody Jakości. PTC zdobyła wyróżnienie I stopnia. Wyniki VIII edycji konkursu PNJ ogłoszono 22 października 2002 r., a wręczenie nagród odbędzie się 11 listopada br. na Zamku Królewskim w Warszawie.
Polska Nagroda Jakości to wyróżnienie, które otrzymuje organizacja za wprowadzanie filozofii Total Quality Management (TQM), czyli Zarządzania przez Jakość. Polska Nagroda Jakości stała się najbardziej prestiżową nagrodą w Polsce, promującą nowoczesne metody zarządzania.
Polska Nagroda Jakości jest wzorowana na Europejskiej Nagrodzie Jakości, przyznawanej przez EFQM (European Foundation for Quality Management). Europejska Fundacja Zarządzania Jakością skupia 800 przedsiębiorstw. Istnieje od 14 lat, a jej działania wspiera Komisja Europejska. Do EFQM należą wielkie korporacje telekomunikacyjne, m.in. Deutsche Telekom, Panafon, Nokia, British Telecommunications, Siemens, czy Ericsson. Polska Telefonia Cyfrowa jest pierwszą polską firmą telekomunikacyjną, która znalazła się w tej prestiżowej organizacji i jednocześnie siódmym z rzędu polskim przedsiębiorstwem w EFQM.
Udział Polskiej Telefonii Cyfrowej w konkursie Polskiej Nagrody Jakości jest konsekwencją stałego zaangażowania firmy w Zarządzanie przez Jakość. W 2001 r. PTC została przyjęta do EFQM. Liczna grupa pracowników ze wszystkich pionów firmy przeszła szkolenie w zakresie zasad popularyzowanych przez EFQM. Specjalny zespół stworzył ponad stustronicowy dokument, opisujący działalność PTC
i będący źródłem informacji dla sędziów nagrody. W przygotowaniu wniosku o nagrodę PTC nie korzystała z konsultantów i wsparcia zewnętrznego. Dzięki zaangażowaniu pracowników ze wszystkich poziomów zarządzania, udało się nam rozpopularyzować i zastosować Model Doskonałości EFQM w całej naszej organizacji. Aby wypróbować nasze podejście i uzyskać niezależną ocenę ekspertów dokonaliśmy samooceny i wystartowaliśmy w konkursie Polskiej Nagrody Jakości. Zdobyliśmy wyróżnienie, a także określiliśmy obszary, w których możemy się dalej doskonalić. Znaleźliśmy wśród pracowników osoby mające wiedzę i doświadczenie w zakresie Modelu Doskonałości EFQM i tworzenia aplikacji - powiedziała Dorota Kraskiewicz-Zych, Dyrektor Departamentu Jakości i Audytu Wewnętrznego PTC. Samoocenę, czyli etap poprzedzający ubieganie się o nagrodę, przeprowadził zespół składający się z przedstawicieli kadry kierowniczej, mających najlepszą znajomość działalności Spółki.