Polska Telefonia Cyfrowa po komercyjnym uruchomieniu bezprzewodowego dostępu do internetu w oparciu o sieć UMTS, zamierza co kwartał uzupełniać swój portfel o kolejne usługi, zapowiedział w czwartek dyrektor ds. strategii, marketingu i sprzedaży w spółce Martin Schneider.
Jego zdaniem, spółka posiada obecnie kilkaset stacji bazowych w Warszawie i okolicach działających w systemie UMTS. Z informacji agencji ISB wynika, że łącznie jest ich około 320.
PTC zamierza również wejść w segment usług internetowych oferowanych poprzez kabel i osiągnąć w ciągu 5-7 lat 20-25% udziału w tym rynku. "Nie oznacza to, że zaczniemy nagle kłaść kable, raczej mówimy tutaj o byciu wirtualnym dostawcą takich usług" - powiedział prezes spółki Tadeusz Kubiak.
Według PTC, liczba klientów mających dostęp do szerokopasmowego internetu w ciągu 5-7 lat wzrośnie prawie czterokrotnie.