Polska Telefonia Cyfrowa przy współpracy z Raiffeisen Bank Polska S.A. uruchomiła dla użytkowników sieci Era oraz dla klientów banku nową usługę "RAIFFEISENiERA". Oferowane rozwiązanie z grupy produktów "BANKiERA" pozwala na bezpieczne przeprowadzanie transakcji bankowych bezpośrednio z menu telefonu komórkowego.
Pierwsza, z nowej serii produktów finansowych w sieci ERA, usługa bazuje na technologii SIM Application Toolkit i pozwala na wybranie w telefonie w menu SIMextra operacji bankowych dotyczących kont osobistych, lokat, kart kredytowych i kredytów bankowych. Możliwości korzystania z poszczególnych usług dostosowywane są indywidualnie do każdego klienta, tak aby mógł on wykonywać tylko te zlecenia, do których ma dostęp w banku. W menu usługi pojawiają się również wprowadzone numery kont użytkowników. Dzięki temu sprawdzając stan swojego konta nie trzeba wpisywać jego numeru, a tylko wybrać go z wcześniej przygotowanej i wgranej do SIMextra listy. Zlecając przelewy można określić stałe konta odbiorców, tak aby w trakcie operacji wpisać tylko kwotę przelewu.
Odpowiednie pozycje w menu SIMextra usługi przesyłane będą klientom banku drogą radiową na Kartę SIMextra tuż po uruchomieniu danych usług w banku. Każda zmiana w pakiecie usług bankowych będzie również widoczna w menu SIMextra .
Operacje bankowe przeprowadzane przez telefon komórkowy w ramach usługi "BANKiERA" są dodatkowo zabezpieczone przed niepowołanym użyciem. Skorzystanie z usług bankowych wymaga podania kodu PIN. Wykonywanie operacji finansowych na koncie wymaga podania dodatkowego kodu dostępu do konta. Bezpieczeństwo działania usługi gwarantuje specjalny klucz, który znajduje się na karcie SIM i przesyłany jest przez producenta karty bezpośrednio do banku. Wszystkie operacje kodowane są w telefonie i rozkodowywane dopiero w banku, co uniemożliwia "podsłuchanie" kodów, czy "podejrzenie" informacji o koncie klienta przez osoby niepowołane.
W najbliższym czasie Era planuje uruchomienie tego typu usług również we współpracy z innymi bankami.