Polska Telefonia Cyfrowa, zgodnie z przyjętym harmonogramem, uruchomiła od 16 stycznia 2006 roku usługę przenoszenia numerów telefonicznych między sieciami komórkowymi. Wszyscy abonenci sieci komórkowych w naszym kraju otrzymali możliwość wykonywania połączeń głosowych oraz przesyłania wiadomości SMS i MMS. Podstawowym warunkiem przeniesienia numeru do innej sieci komórkowej jest posiadanie uprawnień do tego numeru w systemie abonamentowym. Aby go przenieść do innej sieci komórkowej należy:
1. Uzyskać potwierdzenie technicznych możliwości przyjęcia numeru przez operatora, do którego numer ma być przeniesiony,
2. Uzgodnić warunki rozwiązania umowy u aktualnego operatora,
3. Podpisać umowę z operatorem, do którego numer zostanie przeniesiony.
Wnioski o przeniesienie numeru mogą być sporządzone na formularzach dostępnych w punktach sprzedaży oraz witrynie www.era.pl lub zredagowane z pomocą konsultanta Biura Obsługi Abonenta. Dostępna dla abonentów będzie również możliwość uzyskania informacji, czy wybrany numer nie jest już w puli dotychczasowego operatora. Abonent będzie mógł poprosić o stosowną informację w telefonicznym biurze numerów lub sprawdzić ją na stronach www.era.pl w zakładce „Usługi Era”. Opłata za przeniesienie numeru wynosi 122 zł z VAT.