PTK Centertel w barwach sieci Orange

Newsy
Żródło: Mobile Internet
Opinie: 39

PTK Centertel, przedstawiając swoje oferty handlowe klientom biznesowym, korzysta ze znaku towarowego sieci Orange. I choć oficjalnie przedstawiciele sieci Idea zapewniają, że rebranding jest kwestią czasu – fakty mówią co innego.

Dziennikarze miesięcznika Mobile Internet zdobyli ofertę sieci Idea przygotowaną dla klientów korporacyjnych, na której, obok logo sieci Idea widnieje znak towarowy Orange – jednego z największych operatorów komórkowych na świecie. Tak przygotowane oferty handlowcy PTK Centertel przedstawiają podczas prezentacji swojej oferty klientom biznesowym.

Przedstawiciele Idei w oficjalnych publikacjach zapewniają, że zmiana loga i nazwy handlowej firmy jest jeszcze kwestią czasu. Jednak fakty pokazują, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby korzystać z obu znaków towarowych jednocześnie. Dodatkowo, od ponad roku, polskie domeny internetowe zawierające słowo „orangegsm” są wykupione przez PTK Centertel. 

Z nieoficjalnych źródeł w Idei udało się uzyskać informację, że w najbliższym czasie faktycznie nie dojdzie do zmiany marki Idea na Orange. Nie oznacza to jednak, że nie są podejmowane żadne działania. Cel, który został postawiony przed Ideą na ten rok jest prosty: posiadać większą liczbę klientów niż Polkomtel S.A. Głównym celem przedstawicieli handlowych pracujących w Idei jest przejmowanie klientów Plusa, którzy z jakichś powodów są niezadowoleni z jego usług. Dlatego też klienci korporacyjni otrzymują oferty z dwoma znakami towarowymi: Idea oraz Orange.

Opinie:

Opinie archiwalne (39):

Komentuj

Komentarze / 39

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Wacek pisze: 2002-08-29 11:11
    duży może więcej...
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-08-29 11:16
    A to ci dopiero rewewelacja! Bardzo fajnie sie czyta takie wyimaginowane opowiesci, ktore powstaly w czyjejs lekko niesprawnej mozgownicy, kierujacej sie zawistnoscia w stosunku co do Idei! news ma dziwne nastwienie i w pewnym stopniu szczuje idee, tym ze robi ona cos po cichu ze zmiana loga i wszelka reszta! Ludzie tego pokroju umyslowego powinni robic konfitury i swetry na drutach, bo do telefonii komorkowej to oni sie nie nadaja!
    0
  • Users Avatars Mini
    qbul pisze: 2002-08-29 11:25
    bardzo dziwne ............ więcej niż +, a o erze nikt tu nie wspomina ............. to jakaś bzdura ........ przedstaiwciele mają zdobywać klientów nie patrząc w której są sieci i czy w ogóle są w jakiejś. a to, że na ofercie są dwa znaki to tylko sprawa ideii i klienta (swoją drogą nie powinno się udostępniać takich ofert dziennikarzom). pozdr Kuba
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-08-29 11:28
    Nie mowi sie o erze bo to ponoc plus ma najwieksza ilosc klientow biznesowych, tak przynajmniej twierdzi on sam!?
    0
  • Users Avatars Mini
    torre pisze: 2002-08-29 11:29
    zmianą loga śmierdzi od dawna i w idei i w plusie i w erze, co do podbieraniea klientów to czy nie chodzi o to każdemu operatorowi? promocje typu "kameleon", "zmiennicy" itp nie służa chyba tylko temu by człowiek który ma dwa lub więcej telefonów płacił mniej, tylko po to by przeszedł do "naszej" sieci, to normalna sytuacja na rynku (czy to zdrowa konkurencja to temat na inne opowiadanie). A odnośnie Idei i Orange - oferują już tym klientom biznesowym taryfikację co 1s?
    0
  • Users Avatars Mini
    van der Stypeks pisze: 2002-08-29 11:31
    mi sie to niepodoba, ponieważ komórkowe sieci w Europie wykupują dwie firmy Orange i Vodafone. Jak tak dalej pójdzie to oni bedą dyktowac warunki i zbierac kase. A co do poprawienia usług, to raczej nie ma mowy :(
    0
  • Users Avatars Mini
    PZ pisze: 2002-08-29 11:35
    Pomarańcza wchodzi do Najjaśniejszej ... na razie po cichu ... Pozdrawiam ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2002-08-29 11:41
    Osobiście logo idei podoba mi się bardziej niż orange. A konkurencja idea vs inne sieci wyjdzie nam wszystkim na dobre ( mam nadzieje ze nie tylko biznesowcom). Co do europejskiego duopolu Orange vs Vodafone to jest to na tyle niepokojace, ze w zasadzie rzady powinny sie tym zajac (ustawodawstwo antymonopolowe).
    0
  • Users Avatars Mini
    gledzio pisze: 2002-08-29 12:08
    Zmiana nazwy poniosłaby za sobą ogromne koszty, chcąc ich uniknąć Idea stara się powoli przyzwyczajać do nowej nazwy - późniejsze jej promowanie będzie łatwiejsze.
    0
  • Users Avatars Mini
    Sslaus pisze: 2002-08-29 12:25
    ale www.orange.pl juz nie wykupili....
    0
  • Users Avatars Mini
    Vonnegut pisze: 2002-08-29 12:26
    Ja tam nie widzę niczego zdrożnego w tym, że IDEA wykorzystuje logo ORANGE. Jeżeli tylko może to pomóc w sprzedazt to jest to dobry omysł. Poza tym zakorzenienie w klientach biznesowych skojarzenia IDEA = ORANGE zaprocentuje szybko w przyszłosci.
    0
  • Users Avatars Mini
    Arturro pisze: 2002-08-29 12:42
    Idea juz zaczela przygotowywac swoich klientow do zmianz nazwy. wlasnie ruszyzla kampania reklamowa na bliboardach i TV z charakteystycznyzm halem *Znamy się*
    0
  • Users Avatars Mini
    Steve pisze: 2002-08-29 12:57
    Arturro: widziałem spot kampanii "Znamy się" w TV. Wydaje mi się, że jest to raczej reklama... PZU ŻYCIE. Ale może się mylę? Pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    voight pisze: 2002-08-29 13:28
    Idea dlatego chce wyprzedzic plusa a nie ere, bo jej cel operacyjny to zdobycie drugiej pozycji na rynku jezeli chodzi o ilosc klientow biznesowych. Obecnie liderem jest era, a idea mierzy sily na zamiary i narazie chce wyprzedzic plusa, gdy jej sie to uda, zapewne bedzie chciala wyprzedzic rowniez ere.
    0
  • Users Avatars Mini
    Albi pisze: 2002-08-29 13:53
    idea sie bardzo stara o klientow biznesowych i jej oferta naprawde nie jest taka zla i moim zdaniem lepsza od +. Zobaczymy co im z tego wyjdzie i czy uda im sie pokonac +...
    0
  • Users Avatars Mini
    marti pisze: 2002-08-29 14:20
    Polkomtel ma najwieksza ilosc klijentow biznesowych a nie era, era ma najwiecej studentow:-) to tak dla informacji voight!
    0
  • Users Avatars Mini
    djdab pisze: 2002-08-29 14:34
    marti jak jestes tak poinformowany to kogo ma najwiecej idea babc klozetowych. Skad oni moga wiedziec kogo maja najwiecej ja np jestem studentem a mam telefon w tzw. taryfie biznesowej to kim jestem klientem biznesowym czy studentem. A tak apropos to przy podisywaniu umowy nie jest nigdzie napisany kim jestes czy studentem czy pilotem samolotu, przynajmniej w mojej czegos takiego nie bylo, wiec albo ty jestes marti taki jasnowidz albo plus tak wie jakich ma klientow. A tak nawiasem mowiac najwiecej jest popowcow i simplusowcow, tak tak jest na 3 miejscu, wiec plus posiada wiecej od ery najmniej placacych klientow czyli prepaidowcow.
    0
  • Users Avatars Mini
    Chumber pisze: 2002-08-29 14:39
    Pewnie nie dlugo bedzie Era Vodaphone :)
    0
  • Users Avatars Mini
    gledzio pisze: 2002-08-29 14:42
    Steve - "Znamy się" to na pewno kampania PZU, a nie Orange/Idea. Wystarczy obejrzeć reklamę w najnowszym Newsweak'u.
    0
  • Users Avatars Mini
    fian pisze: 2002-08-29 14:46
    Idealny zasię w całej Polsce to hasło dalekie od prawdziwej Ideii. Była w pierwszych barwach, zmieniła na czarne - żałobne, teraz przejdzie znowu na jasne...... i co z tego. Lepiej trochę BTS-ów postawić. Szumna reklama lokalizacji. W SMS-ie w Zakopanem wyskoczył mi hotel na Sławkowskiej w odległości 2,4 km. Najbliższa Sławkowska z tym hotelem jest w Krakowie, ale widocznie mamy bliżej do Krakowa jak nam się wydaje. Oby ta pomarańcza nie okazała się kubańskim owocem przed laty sprzedawanym jako pomarańcza. Każdy operator ma coś na sumieniu w oczach klientów jednak Ideii to jeszcze bardzo daleko do Ery i Plusa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Matrox pisze: 2002-08-29 14:55
    Juz od poczatku wakacji idea wysprzedaje swoje gadzety z firmowym nadrukiem idea, gdyz jak sie dowiedzialem czekaja na nowe reklamówki!
    0
  • Users Avatars Mini
    herson pisze: 2002-08-29 16:00
    G...no prawda - mam kumpla ktory jest KEY ACCOUNT'EM W IDEI I ZAJMUJE SIE TYLKO FIRMAMI I JAK NA RAZIE NIC TAKIEGO NIE MA MIEJSCA. W PRZYSZLOSCI TAK, ALE JESZCZE NIE TERAZ...
    0
  • Users Avatars Mini
    herson pisze: 2002-08-29 16:04
    A TAK SWOJA DROGA FIRMA W KTOREJ PRACUJE MA OK 50 NUMEROW W IDEII, I JAK DO TEJ PORY PRZEZ PONAD DWA LATA UZYTKOWANIA NIE MA DO NICH ZASTRZEZEN. POZA TYM CO MIESIAC DOSTAJA EXTRA OK 2000 MIN
    0
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2002-08-29 16:26
    a mnie sie podoba... zwlaszca ze jestem klientem tej sieci od dluzszego czasu i zmiana na ORANGE mnie sie osobiscie podoba... ale to jest tylko moje osobizste zdanie
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-08-29 17:11
    Dla mnie to Idea może zmienic nazwę nawet na "Wróbelek Elemelek" Najwazniejszy jest wachlarz usług i ceny za te usługi. A mi to wszystko odpowiada :P
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-08-29 17:13
    A najbardziej o zmianie nazwy szczekaja użytkownicy innych opków - śmieszne :P
    0
  • Users Avatars Mini
    qbul pisze: 2002-08-29 17:16
    djdab: zastanów się dwa razu zanim coś napiszesz .............. chodzi o to na kogo są zarejestrowane aktywacje - a tu marti ma racje: era ma więcej klientów prywatnych (do niedawna były potrzebne tylko 2 dokumenty ze zdjęciem do aktywowania karty - dla porównania w + 2 dokumenty i zaświadczenie z zakładu pracy o stałym zatrudnieniu) a plus ma więcej kart należących do klientów biznesowych
    0
  • Users Avatars Mini
    Damian pisze: 2002-08-29 19:28
    Chumber, jeżeli Era zmieni nazwe to raczej na T-Mobile Polska, gdyż to właśnie T-Mobile ma udziały w Erze (taka zmiana nazwy miała miejsce w Czechach, gdzie sieć RadioMobil - operator sieci Paegas zmienił nazę na T-Mobile.Cz), a jeżeli któraś sieć miała by zmienić nazwę na Vodafone, to raczej byłby to Plus GSM (chociaż nie byłbym tego zwolennikiem). A to że Idealna sieć ma zmienić nazwę na Orange, to mnie tyle interesuje, co ubiegłoroczny śnieg, jako abonentowi tej sieci zależy mi TYLKO na na oferowanych usługach i cenach, chociaż z tymch usług to nie jestem wcale zadowolony. Pozdr. Damian
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-08-29 20:01
    no cóż chyba się bedzie trzeba przyzwyczaić do nazwy Idealna pomarańcza;))
    0
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2002-08-29 22:27
    no tylko mogliby to oficjalnie powiedziec a nie bawic sie w ciu ciu babke
    0
  • Users Avatars Mini
    adminek pisze: 2002-08-29 22:29
    Nie rozumię co ma wspólnego przejmowanie klientów plusa ze znakiem Orange. Niech ktoś mi to wyjaśni
    0
  • Users Avatars Mini
    cichy2301 pisze: 2002-08-29 22:34
    Obejżyjcie sobie ofertę Orange w całej Europie. Jeśli zmiana nazwy pociągnie z sobą zmiany w ofercie (na te Orangowe) to ja jestem jak najbardziej za.
    0
  • Users Avatars Mini
    olekbek pisze: 2002-08-30 00:16
    Ja od początku byłem za jak najszybszą zmianą nazwy na ORANGE :)) Powód trywialny- kolor pomarańczowy jest mi bardzo bliski, i uważam że jest dużo ciekawszy dla oka niż czarno-zielony. Ponadto IDEA co tu dużo mówić kojarzy się wszystkim z najmniejszą siecią, a rebranding pozwoli na zupełnie nowe zapisywanie czystych kart 'opini' o sieci. Bo to już przecież będzie inna sieć... Bo ja jestem przeciwnikiem jakiegoś mieszania , mixowania znaków ORANGE i IDEA typu 'Idea Orange' czy 'Orange Idea' ;) Ma być po prostu "Orange', jedyne co moim zdaniem może być dodane to "Orange Poland", albo po prostu "PL Orange' :) Narka
    0
  • Users Avatars Mini
    jersie pisze: 2002-08-30 00:55
    Najbardziej na zmiane nazwy czekaja wlasciciele salonow Idei. Beda musieli znowu wywalic paredziesiat tysiecy zlotych na nowa wizualizacje i Centertel nie dolozy do tego zlamanego grosza.
    0
  • Users Avatars Mini
    wandik pisze: 2002-08-30 01:20
    A to ci niespodianka. Zauważyłem, że IDEA całkiem śmiało sobie poczyna. Za chwil parę zmieni się z Kopciuszka (chyba już dano nim nie jest) w wilka, albo nawet smoka.
    0
  • Users Avatars Mini
    kubek pisze: 2002-08-30 08:21
    Idea to parszywa firma. Oni zdobywają klientów biznesowych w sposób nie do końca wolnorynkowy. Podam wam przykład: mam kupla który pracuje w Skoda Auto Poland, która to firma była klientem Plusa (zadowolonym, kilkadziasiąt aktywacji) i przyszaedł prikaz od Pana Kulczyka, że mają zmienic na IDEĘ bez wzgędu na wszytko i tak się stało. A wiecie ile firm jest zależnych w różny sposób kapitałowo od TPSA lub Kulczyka. Tam nie ma wolnego rynku. To jest wojna o klienta. Nie wspomnę tu o przypadkach łączonej oferty gdzie żadna firma nie jest wstanie przebić ofertowo IDEI. Dużo klientów Idea zdobywa obdarowując ludzi telefonami (POP) z róznych okazji. Pozdrawiam wszystkich Idealnych.
    0
  • Users Avatars Mini
    iceman76 pisze: 2002-08-30 09:43
    oby zmiany tylko nie odbily sie na klientach
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2002-08-31 02:07
    Ciekawe jak zakonczy sie ta sprawa czy wyjdzie to na dobre ideii.Moim zdaniem zmiana znakow i logo na orange byla by bez sensu bo ludzie sie przyzwyczili i nie beda rozpoznawac znaku a moze im sie tez zle kojarzyc!Ale moze sie myle!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-09-02 09:54
    Tylko pamietaj, ze jezeli dwa znaki beda sie pojawialy przez jakis czas, to ludzie powoli sie przyzwyczaja do nowego znaku, moze to raczej wyjsc wszystkim na dobre! Moze cos naprawde wreszcie drgnie w ta lepsza strone (czyt. nizsze oplaty za polaczenia)????
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: