PTK Centertel w ostatnich miesiącach 2001 r. była zdecydowanym liderem sprzedaży wśród sieci GSM w Polsce. Tylko w listopadzie i grudniu ub. r. liczba użytkowników sieci Idea powiększyła się o blisko 450.000 nowych klientów - co stanowi ok. 40% udział w grupie nowopozyskanych klientów na polskim rynku GSM w tym okresie. Natomiast w całym 2001 r. operatorowi sieci Idea udało się powiększyć liczbę klientów o ponad 1.150.000 abonentów pozyskanych i dzięki temu zwiększyła swój udział w rynku telefonii komórkowej w Polsce do ponad 28%.
Zdaniem wiceprezesa zarządu PTK Centertel ds. operacyjnych, Jean-Marc Vignolles'a, Idea posiada obecnie ponad 2.800.000 klientów, z których ponad 1.500.000 korzysta z bezabonamentowej usługi POP. Natomiast w sieci analogowej NMT450 działa nadal ok. 40.000 abonentów. O sukcesie Idei zdecydowała szybka rozbudowa sieci (obecnie dostępna dla ponad 97% Polaków), wdrażanie nowych usług oraz poprawa jakości obsługi klientów. Realizacja celów przyjętych w 2001 r. to potwierdzenie naszych możliwości oraz słuszności przyjętej strategii - mówi wiceprezes J-M. Vignolles - Zdecydowały o tym: opracowanie oferty handlowej wyróżniającej od konkurencji oraz szybka budowa sieci i zdobywanie nowych klientów. Idea uzyskała w 2001 r. blisko 40% udział w rynku nowopozyskanych abonentów.
W 2002 r. planujemy utrzymać tempo wzrostu sprzedaży, tak by na koniec roku posiadać blisko 1/3 rynku telefonii komórkowej w Polsce i ok. 4.000.000 klientów - dodaje Jean-Marc Vignolles, wiceprezes zarządu PTK Centertel ds. operacyjnych.