Rada Reklamy: jedna z reklam Orange wpisuje się w sferę brutalizacji życia społecznego i może zachęcać do przemocy

Newsy
Opinie: 15

Rada Reklamy dopatrzyła się w  reklamie Orange Historie na kartę: 6 złotych monet naruszenia Kodeksu Etyki Reklamy.

W opinii rady reklama zawiera elementy przemocy i tym samym może zachęcać do aktów przemocy i wpisywać się w sferę brutalizacji życia społecznego i nie można tego usprawiedliwić konwencją dowcipu/pastiszu. Ponadto, trywializacja aktów przemocy i zabijania w przekazach reklamowych (nawet w konwencji żartu), zaprzecza poczuciu odpowiedzialności społecznej.

Rada uznała jednak, że reklama nie była skierowana do dzieci i młodzieży i jako taka nie zagraża ich fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi.  Nie wiadomo na jakiej podstawie została podjęta ta decyzja, bo reklama jest skierowana wyłącznie do młodzieży.

Orange w serwisie Youtube dopisał, że jest to reklama dla odbiorców 18+.

RR zaapelowała o zachowanie jak największej staranności w planowaniu mediów/emisji, w celu wyeliminowania możliwości odbioru przekazów reklamowych przez dzieci.

Cykl Historie na kartę został nagrodzony przez IAB Polska w konkursie MIXX Awards 2016 w kategorii video on-line.

Opinie:

Opinie archiwalne (15):

Komentuj

Komentarze / 15

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Longmanus pisze: 2016-12-15 13:24
    #dobrazmiana - obłąkana
    1
  • Users Avatars Mini
    gość pisze: 2016-12-15 13:30
    Rada reklamy ma problem z własną osobowością, ale w "rządach" dobrej zmiany.... oglądanie polityków pislamu jest znacznie bardziej szkodliwe dla zdrowia, a wyboru nie ma, takiej propagandy jak w TVPiS nie było w najczarniejszym PRLu.
    10
  • Users Avatars Mini
    jedno_prawo_dla_nas_drugie_prawo_dla_nich pisze: 2016-12-15 13:40
    A co z historyjką o gościu pobitym batem do krwi, a potem przybitym do dwóch skrzyżowanych desek ?, jakoś nikt nie robi tragedii że dzieci na to patrzą, historia bezapelacyjnie +18 (pomijając już fakt że Gra o Tron jest bardziej prawdopodobna i mniej brutalna xD)
    3
  • Users Avatars Mini
    frnk pisze: 2016-12-15 19:59
    Z tzw. dobrym smakiem to ta reklama na pewno nie ma nic wspólnego. Swoisty przykład na "cel uswięca srodki". Ciekawe co na to pomarańczowy Corporate Social Resposibility. Naruszenie kodeksu etyki reklamy w 100% więc ocena rady słuszna.
    4
  • Users Avatars Mini
    to głupie pisze: 2016-12-15 20:41
    ta reklama jest zwyczajnie głupia
    4
  • Users Avatars Mini
    Beti pisze: 2016-12-15 21:22
    Pełna przemocy? To mały pikuś. Niech ktoś mi powie jaki sens ma ta reklama? Czy pokazane są wartości marki Orange? Hmm. Raczej nie. Czy jest spójną z linią komunikacyjną oferty pre-paid (chyba pan Górski z kabaretu użycza twarzy spadającym kioskom)-także nie. Czy zachęca do rejestracji kart pre-paid? Mnie wcale. Co mają ambitni youtuberzy do Gry o tron? Także nie wiem. Może kojarzą się z "INTERNETAMI"? To chyba chęć zwrócenia uwagi na zatrudnionych za gruby hajs vlogerow, na których chyba nie ma sensownego pomysłu w dziale marketingu spółki Orange Polska...Choć nie oni jedni mają takie problemy na rynku.
    0
  • Users Avatars Mini
    Longmanus pisze: 2016-12-15 22:15
    @Beti,bardzo dobre argumenty, naprawdę - dowcip polega na tym że aż nadto logiczne, ten filmik dał 1,2 mln. powodów do radości działowi reklamy i marketingu O., koniec :-).
    -3
  • Users Avatars Mini
    kek pisze: 2016-12-16 00:07
    We mnie wzbudza agresje oglafanie tych samych ex-pzpr komunistycznych mord przy korycie, kloaka tvn i sfory z czerskiej, debilnych reklam zebatego i tej baby od tidebili reklamujacej swoj nowy pasztet, a jakos nikt sie tym nie zajmuje i jest na to pelne przyzwolenie. Brawo wy.
    -3
  • Users Avatars Mini
    pisze: 2016-12-16 00:31
    Stań przed lustrem, podnieś czoło. Zaraz lepiej się poczujesz.
    3
  • Users Avatars Mini
    maciej.z pisze: 2016-12-16 07:44
    niestety nie wiedzę sensu tej reklamy.
    -2
  • Users Avatars Mini
    workwork pisze: 2016-12-16 16:48
    reklama niewarta tego szumu a sama sieć niewarta tego, zeby w niej byc
    1
  • Users Avatars Mini
    koki pisze: 2016-12-16 16:53
    sens jes taki ze jest to swietny materiał jako wiral, wyjatkowy motyw, nawiazanie do serialu przez co jest jeszcze bardziej zapamietana, komunikat na samym końcu dzieki czemu tez zostaniw zapamietany, słowem warsztat na piątke, strona etyczna natomiast to totalne dno i przekroczenie kolejnej bariery samocenzury, niestety reklama spójna z poziomem targetgrupy, ogłópionej współczesnymi mediami gimbazy. Słabo ze taka marka jak Orange skutecznie realizuje cele marketingowe przez kontrowersyjne pod wzgledem etyki i kultury reklamy. Czekamy na kolejny krok, najlepiej do przemocy i śmierci dodac jeszcze seks.
    -1
  • Users Avatars Mini
    Longmanus pisze: 2016-12-17 10:08
    "... reklama spójna z poziomem targetgrupy, ogłópionej współczesnymi mediami gimbazy." pisać poprawnie się najpierw naucz, dorosły przedstawicielu dojrzałego społeczeństwa. Seksu nie będzie, za nowej władzy obowiązuje stanowisko "u nas seksa niet", jak w ZSRR :-/.
    1
  • Users Avatars Mini
    gość pisze: 2016-12-17 18:48
    @koki Tę "ogłópioną" gimbazę to miałeś siebie oczywiście na myśli?
    3
  • Users Avatars Mini
    Wojtek pisze: 2016-12-19 16:21
    Jak chodzi o reklamy, to mi się bardzo podobają te najnowsze produkcje Plusa z Szymonem Majewskim. Może to jeszcze nie jest pełnia jego potencjału wykorzystana, ale na pewno w wielu spotach dzieje się bardzo ciekawie. No i skutecznie, bo przeszedłem do Plusa :)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: