Rada Reklamy dopatrzyła się w reklamie Orange Historie na kartę: 6 złotych monet naruszenia Kodeksu Etyki Reklamy.
W opinii rady reklama zawiera elementy przemocy i tym samym może zachęcać do aktów przemocy i wpisywać się w sferę brutalizacji życia społecznego i nie można tego usprawiedliwić konwencją dowcipu/pastiszu. Ponadto, trywializacja aktów przemocy i zabijania w przekazach reklamowych (nawet w konwencji żartu), zaprzecza poczuciu odpowiedzialności społecznej.
Rada uznała jednak, że reklama nie była skierowana do dzieci i młodzieży i jako taka nie zagraża ich fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi. Nie wiadomo na jakiej podstawie została podjęta ta decyzja, bo reklama jest skierowana wyłącznie do młodzieży.
Orange w serwisie Youtube dopisał, że jest to reklama dla odbiorców 18+.
RR zaapelowała o zachowanie jak największej staranności w planowaniu mediów/emisji, w celu wyeliminowania możliwości odbioru przekazów reklamowych przez dzieci.
Cykl Historie na kartę został nagrodzony przez IAB Polska w konkursie MIXX Awards 2016 w kategorii video on-line.