Firma RadioMobil, będąca częścią Deutsche Telekom Group, zainwestowała 4 miliony dolarów w kompletny system firmy Tektronix, służący do monitorowania sieci telefonii komórkowej. System ten zostanie wdrożony w dziewięciu lokalizacjach, we wszystkich największych miastach Republiki Czeskiej.
Najważniejsze priorytety dla operatorów sieci to podnoszenie jakości usług (QoS) i ograniczanie rotacji użytkowników. Aby zapewnić jakość świadczonych usług i zatrzymać abonentów, którzy mogą przecież bez trudu zmieniać operatorów, niezbędna jest bezbłędnie działająca sieć. Operator musi mieć pełną kontrolę nad funkcjonowaniem sieci, tak aby zawsze dysponował on aktualnym obrazem jej całości. Aby to zapewnić, firma RadioMobil postanowiła wykorzystać system monitorowania Tektronix NET-7, który pozwala także na identyfikowanie i usuwanie na bieżąco błędów pojawiających się w sieci, dzięki czemu możliwe jest znaczne ograniczenie lub nawet wyeliminowanie problemów związanych z jakością usług.
„Przy dzisiejszej konkurencji na rynku telekomunikacji bezprzewodowej operatorzy sieci potrzebują narzędzi monitorujących, które zapewnią zatrzymanie klientów i osiąganie maksymalnych zysków. System NET-7 firmy Tektronix jest takim właśnie narzędziem – mówi Johannes Schaedel, wiceprezes działu telefonii komórkowej Tektronix, Inc. – Dzięki takim funkcjom, jak analiza protokołów i śledzenie wywołań z możliwością wykorzystania danych przez pracowników zajmujących się marketingiem, obsługą klienta i ochroną sieci, NET-7 stanowi kompletne rozwiązanie dla operatorów sieci.”
„Wybierając system NET-7, wzięliśmy pod uwagę wiele czynników. Wśród nich warto wymienić jego zgodność z posiadanym już przez nas testerem protokołów K1205 firmy Tektronix oraz jakość pomocy technicznej zapewnianej lokalnie przez producenta – powiedział Heinz Schmid, dyrektor techniczny RadioMobil. – Na naszej decyzji zaważył także stosunek ceny tego urządzenia do jego funkcjonalności. Wiemy, że dostajemy bardzo dobre rozwiązanie w atrakcyjnej cenę.