Rakowski: Polacy w większości nie potrzebują ofert no limit, wydzwaniają średnio do 250 minut

Newsy
Opinie: 31

Miroslav Rakowski, szef polskiego T-Mobile, powiedział w wywiadzie dla Dziennika Gazeta Prawna, że "oferta heyah non stop posiada dwie podstawowe przewagi nad ofertami konkurencji. Marka heyah, ma ugruntowaną pozycję i jest obecna na rynku od dawna. Posiada bardzo dużą rozpoznawalność, zwłaszcza wśród ludzi młodych i aktywnych. Oferty heyah są proste i przejrzyste i klienci mają zaufanie do tej marki. Nasi konkurenci będą potrzebowali dużo czasu i środków, aby zbudować podobny poziom świadomości wśród klientów, jaki ma obecnie heyah. Będzie to niezwykle trudne na rynku telekomunikacyjnym, który się kurczy, a konkurencja jest bardzo duża. Drugą przewagą heyah non stop jest oferowanie telefonów, które są dostępne dla klientów na bardzo dobrych warunkach finansowych. Myślę, że dzięki temu pierwsza oferta abonamentowa heyah może namieszać na rynku, podobnie gdy heyah wchodziła na rynek. Żadna oferta i marka nie powtórzyła tego sukcesu."

Prezes tak ocenia obecną systuację rynkową w Polsce: "Ceny na polskim rynku telekomunikacyjnym są bardzo niskie i w tym zakresie praktycznie żaden operator specjalnie się nie wyróżnia. Nie my rozpoczęliśmy tę wojnę cenową, ale skutecznie na nią odpowiedzieliśmy. Jeżeli w przyszłości pojawią się nowe to również na nie odpowiemy."

Według prezesa T-Mobile, większość klientów nie potrzebuje ofert no limit: "Jeżeli popatrzymy na liczbę minut średnio wykorzystywaną przez abonentów na polskim rynku, to stwierdzimy, że większość z nich wykorzystuje nie więcej niż około 250 minut. Oznacza to, że im oferty no limit nie są do niczego potrzebne. Jest grupa klientów aktywnych na rynku i to do nich skierowane są nowe oferty no limit. Przy podobnej ofercie cenowej o wyborze klientów będą decydowały inne czynniki i tutaj heyah ma się o co bić."

Szczegóły dotyczące oferty Heyah non stop znajdują się tutaj

Opinie:

Opinie archiwalne (31):

Komentuj

Komentarze / 31

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Trzeźwy pisze: 2013-05-17 21:56
    Panie wszystko wiedzący Rakovsky. Niech T-Mobile nie narzuca swojej polityki wszystkim Polakom. Kazdy tyle dzwoni ile potrzebuje a nie tyle ile korpoludki z PTC wyliczą w pocie czoła żeby zabłysnąć przed swoim szefem. Fakt Heyah miała bardzo mocne wejście ale to były zupełnie inne czasy. Obecnie PTC stać tylko na kopiowanie ofert z Play i Orange (Nju Mobile).
    -195
  • Users Avatars Mini
    Szczęsław Kusiciel pisze: 2013-05-17 22:18
    Heyah non stop jest ograniczona czasowo. Jedynym wyróżnikiem jest ratalna sprzedaż telefonów a oferta zbytnio nie odbiega od konkurencji. Nie ma w niej niczego rewolucyjnego ani w porównaniu z początkami Heyah, ani w porównaniu z konkurencją, zwłaszcza z nju mobile. W dodatku przyglądając się komunikatom prasowym T-mobile, zauważyć można, że niejednokrotnie komentarz do wyników rozmija się z danymi np. widać wyraźne spadki lub wzrost tak niewielki, że pomijalny, a komunikat głosi o wielkich sukcesach. Jak w takiej sytuacji traktować słowa prezesa Rakowskiego? Chyba jak z historią w kawale o rozdawaniu Mercedesów na Placu Czerwony.
    8
  • Users Avatars Mini
    Robsonn pisze: 2013-05-17 22:23
    Heyah non stop to oferta promocyjna wazna do konca lipca i tyle w temacie.
    10
  • Users Avatars Mini
    Rafaello pisze: 2013-05-17 22:47
    Ostatnio na rynku telekomunikacyjnym prężnie działały Plus i Play (raz jedna firma pokazała jakąś niezłą ofertę raz druga), natomiast Orange i T-mobile były gdzieś zawsze z tyłu, teraz do Plus i Play dołączył Orange (wreszcie zrobili super ofertę, którą to inni muszą kopiować), a T-mobile został daleko z tyłu (nie dziwie się, że z tej sieci najwięcej osób się przenosi).
    9
  • Users Avatars Mini
    lord pisze: 2013-05-17 23:21
    byłem w heyah i nie zamierzam wracać by rakowskim kieszenie napychać 4 gr i 3 zł na msc rwk
    4
  • Users Avatars Mini
    sllave pisze: 2013-05-17 23:52
    ciekawe kiedy Niemcy czy może Czesi z TIMOBAJLA sorki już się gubię dojdą do wniosku że Polakom jest potrzebne tylko 100 minut za 100pln ???
    7
  • Users Avatars Mini
    Agent pisze: 2013-05-18 00:12
    Może i większość osób dzwoni do 250 min. na miesiąc ale... Niech pan nie zapomina że są osoby intensywnie korzystające z telefonu. U mnie średnia na miesiąc to około 1800 - 2000 min. z czego około 40-50% połączeń na telefony stacjonarne pozostała część rozkłada się mniej więcej po równo na wszystkie sieci. Dla mnie no-limit jest idealny.
    6
  • Users Avatars Mini
    qwertyf pisze: 2013-05-18 00:16
    Jeszcze ciekawe Kiedy Tmobile zamierza zrezygnowac z wyzszych stawek do play w abonamencie i zrownac je takze dla prepaidowcow tych ze stazem paroletnim bo nowi maja to na start, jaka tu logika????
    4
  • Users Avatars Mini
    Qwwryf pisze: 2013-05-18 00:22
    W zasadzie to no limit w sieci powinien byc absolutna podstawa i minimum nawet jesli laczna ilosc wykorzystywanych minut nie przekracza podanej sredniej.
    3
  • Users Avatars Mini
    PLANET pisze: 2013-05-18 00:42
    A teraz merytorycznie... 1) Może i rozpoznywalność "klasyczna", a także i spontaniczna jest spora (na pewno większa - nie jestem specem od reklamy, więc nie idę dalej jak wygląda to w przypadku ich targetu i jaki jest tam udział marki), ale po prawdzie - ile to Heyah ma abonentów, to już się nie pochwalą, jaką to mają wielką skalę sukcesu ;) 2) T-Mafia skopiowała sama stawki i nie weszła z niczym przełomowym - de facto tylko niezorientowani oszczędzą w niej.. złotówkę. A niezorientowani dostaną mniej danych i mimo wszystko przepłacą parę złotych.. I przy okazji nie dostaną nielimitowanych, tylko dodatkowo płatne MMSy. Więcej, niż 1 GB chyba też nie dostaną (ale tutaj akurat mogę się mylić) 3) Co do oferowanych telefonów, to może przemilczę, bo niestety middle class i wyżej to podstawa. Nokia 6310i nawet kiedyś to był co najmniej middle class. Low-endy, które w większości proponują, są po prostu słabe na siłę próbując dosubsydiować ochłapy... (o klasę średnią zahaczają droższe telefony) 4) "Żadna oferta i marka nie powtórzyła tego sukcesu." - no do tego to mój komentarz wyżej jest adresowany.. Nie samą trochę niższą stawką i naliczaniem sekundowym człowiek żyje - jakoś nie pamiętacie takiej, pewnie wam nieznanej marki jak Play, który w abo za 150 zł na STARCIE zaproponował stawkę 25 gr, podczas gdy u konkurencji było około 3x więcej? :) Dla mnie potem kolejną rewolucją na rynku były spadki cen w taryfach data (Play), potem no-limit głos i wiadomości za te około 65 netto (także Play), a potem - o dziwo - Orange - z ich "nju". I w tym momencie przenoszę numer to tego ostatniego, pozdrawiam zaślepieńców z T-Mafii. P.S. Widać, jak boją się spadków marży (już nie wystarczy płatne sprawdzanie salda w pre-paidzie? ; ) tak bardzo, że chcą odżegnać ludzi od brania no-limit głos za 29 zł... :) Do tego powiedzmy te 9 zł za wiadomości. A teraz sięgnijcie do tyłu rok, dwa, trzy lata i dalej i przypomnijcie sobie, co można było dostać za te pieniądze. Znowu zaczynają płakać, tak samo jak płakali w infografice versus Play, jak to wszyscy potracili przez nich pieniążki... biedaczki, aż normalnie będzie wypadało im zacząć współczuć :)
    3
  • Users Avatars Mini
    PLANET pisze: 2013-05-18 00:51
    Miało być: a INNI niezorientowani dostaną mniej danych i mimo wszystko przepłacą parę złotych. Akurat z pakietami danych się myliłem, można brać więcej (nie wiem, czy bez ograniczeń - w nju jest max 5, niezależnie od typu), ale stosunek cena/ilość jest niekorzystny w stosunku do konkurencji.
    2
  • Users Avatars Mini
    lord pisze: 2013-05-18 10:47
    taka gadka nazywa sie krok do przodu , prezes bowiem wie że opcja no limit będzie sie ujowo sprzedawała i w ten sposób będzie mógł pózniej powiedzieć że oto on twierdził że polacy nie potrzebują aż tak bardzo tej opcji :)
    0
  • Users Avatars Mini
    james pisze: 2013-05-18 14:17
    Kiedyś mówili tak o rocznej ważności konta, po co, nie potrzebne itd. Jeśli poskładać do kupy ten abonament heyah to wygląda on tak: nielimitowane rozmowy 29 zł, nielimitowane smsy 9 zł i minimum 500 MB 9 zł bez lejka, po przekroczeniu nalicza za następny pakiet 500 MB i tak do 5 GB.
    2
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2013-05-18 14:44
    I znow wszech RakoVski palnal, ten gamon mysli ze t-debajl jest tylko na rynku, a ludzie to durnie, liczyc nie umieja, rakoVski policzy wszystko:-) ile czego komu....
    3
  • Users Avatars Mini
    Marcel pisze: 2013-05-18 16:50
    Mądry człowiek płaci więcej. Bo drogo jest dobrze. To co tanie jest słabe. Jak ktoś chce gówno, niech kupuje tanio. Firma chce zarabiać więcej aby zarząd miał więcej pieniędzy. Jak zarobi mniej to miej wezmą. Chyba oczywiste. Tmobile powinno wymienić xero bo to kopiuje z przekłamaniami... :) Kiedyś w Erze się źle działo to stworzyli nową markę aby przyciągnąć pieniądze. Teraz, aż dziwne, podobny ruch zrobił Orangutan, choć oni od samego początku mówili, że będą drodzy dla dobra klientów. A pan Rakowski się myli, że rozpoznawalność marki coś do rzeczy. Gówno kogo obchodzi jak to się nazywa a liczy się to ile się na to wydaje. A Heyah nic ciekawego nie pokazało. Jedynie jak ktoś chce kupić telefon na raty to oferta jest w miarę niezła, ale znowu tel można kupić na raty w hipermarkecie. Nie wróżę tej ofercie wielkiego wzięcia.
    4
  • Users Avatars Mini
    Prawda pisze: 2013-05-18 21:42
    Heyah jest rozpoznawalna. Heyah ma zaufanie klientów. Heyah, tak samo Red Bull ściemniają w ofertach no-lmit z mms'ami. Czy MR.PIPIK da rade? Czy łapa prześcignie? Taktyka dobra - przeciąganie rynku. Zobaczymy po 31 lipca, kiedy to "skończy się" oferta promocyjna Heyah. Swoją drogą pamiętajmy, że po pierwszym lipca kolejny raz tąpnie stawka MTR w Polsce.
    103
  • Users Avatars Mini
    mnm pisze: 2013-05-19 01:48
    250minut?nie dziwię się prestiż t-mobile kosztuje tyle że klienta nie stać na dłuższe rozmowy w tej prestiżowej sieci...Dlatego tylko biznes ma tam rację bytu dla reszty są pozostali operatorzy...
    154
  • Users Avatars Mini
    Artur pisze: 2013-05-19 09:13
    Do wszystkich tu piszących te mądrości. 1. wszystkie firmy na świecie i w Polsce są założone przez swoich właścicieli do zarabiania kasy , czym więcej tym lepiej po to są firmy ! 2. Jeżeli firma obniża ceny swoich usług zarabia mniej . 3. Prężnie działały ktoś napisał - prężnie czyli zarabiały czy traciły kasę ? 4. Obecnie wszystkie sieci w PL mają takie same ceny różnica nie przekracza 5% a przychody z jednego abonenta są średnio na poziomie do 60zł więc jak widać no limit za 79 bez telefonu to dużo za dużo dla przeciętnego polaka . 5. 29zł w nju rm i h to są najniższe stawki w UE nikt nie ma tak tanio więc nasze lamenty są śmieszne na tle faktów .
    164
  • Users Avatars Mini
    Rumpel pisze: 2013-05-19 15:20
    Niekoniecznie musiał ćpać. Wielu menadżerów korporacyjnych ma problem z alkoholem i dziwkami.
    3
  • Users Avatars Mini
    herr pisze: 2013-05-19 17:05
    @Artur. Ameryki nie odkryłeś ze swoją mądrością. Co uważasz że tylko ty na tym forum doszedłeś do tego że Opy nie działają charytatywnie. Nikt zdaje się, poza tobą tu na tym forum nie pracuje dla opów tylko jest ich klientem. A klient ma prawo komentować ofertę jaką mu rynek oferuje ze wszystkimi chwytami marketingowymi, szczególnie tymi poniżej pasa - nieuczciwa marketingowa ściema albo jak kto woli mydlenie oczu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Artur pisze: 2013-05-19 19:01
    Aaaaa to nie wiedziałem , ze lubisz być w jajo robiony tylko tak byś o tym nie wiedział . Ja nie pracuje dla opa , mam Komis z tel . Znając zasady panujące w świecie nie rozumiem tego co tu jest pisane i tyle . Mieć pretensje do firmy ze zarabia to takie Polskie .
    227
  • Users Avatars Mini
    PLANET pisze: 2013-05-20 01:48
    Zmieńcie system skryptów oceniania komentarzy (o ile czytacie wszystkie komentarze, to zobaczycie ten wpis), bo można go w po prostu śmiesznie prosty sposób oszukać. Nawet bez czyszczenia cookiesów/zmiany przeglądarki, nie mówiąc już o zmianie/ukrywaniu/owijaniu IP...
    201
  • Users Avatars Mini
    Pitek pisze: 2013-05-20 08:25
    Najważniejsze że mają ofertę dopasowaną do różnych potrzeb i grubości portfeli. Każdy może wybrać coś dla siebie. Chcesz najtaniej to idziesz do Playa i masz zasieg netu poza dużymi miastami do d...albo płatny roaming od Plusa. Dla każdego coś miłego ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Robal pisze: 2013-05-20 09:13
    średnio 250 minut (po 29 gr) daje 72,5 zł. Przy nowych ofertach warto się zastanowić ...
    1
  • Users Avatars Mini
    Mundio pisze: 2013-05-20 13:41
    Jak oferta się przyjmie to pewno promocja zostanie przedłużona, chyba że wpadną na jakiś inny genialniejszy plan i zmodyfikują ofertę tak, aby była jeszcze bardziej przyjemna
    1
  • Users Avatars Mini
    raV pisze: 2013-05-20 23:16
    idąc z psem na spacer statystycznie mamy po trzy nogi!
    1
  • Users Avatars Mini
    audiospoty.pl pisze: 2013-05-24 23:03
    Każdy rozumny wybiera to, co najbardziej mu pasuje. Moje miasto - 50.000 mieszkańców. Nie wyjeżdżam zbyt często. Na miejscu cały czas zasięg 3G i net H+. Jeżeli jadę w Polskę, mam za free roaming Plusa, lub Orange. Miesięcznie wykorzystuję około 800 minut do wszystkich sieci. Połączenia video mam za free. MMS i SMS też. Dwa giga netu w abonamencie. Wraz z "ratą" za dobry telefon płacę około 130 zł miesięcznie. Od lat nie zmienia się mój sposób korzystania z telefonu. Różnica polega tylko na tym, że gdy byłem jeszcze w Erze, płaciłem rachunki i po 450 zł. Później w Idei zdarzało mi się płacić w granicach 380. Teraz jestem u innego operatora. Korzystam z formuły no-limit ;) Z taryfy znaczy się. Mieszczę się w dwóch stówach, nie myśląc nawet, że gadam zbyt wiele, że muszę oszczędzać minuty. Dzwonię, gadam, piszę, korzystam z sieci, ściągam wielkie maile, wysyłam fotki, korzystam z Vibera, prowadzę videorozmowy, zasysam dane z serwera ftp, itd. Korzystanie z telefonu (smartfona) stało się naturalne i bezproblemowe, jak oddychanie. Obawiam się tylko, że w sieci pana prezesa Rakovskiego miałbym z tym problem i się chyba nieco poddusił. Więc proszę nie generalizować, że 250 minut powinno załatwić sprawę. Płacić i nie narzekać. 250 i basta, wystarczy i styka. Wszystko powyżej - płatne ekstra. Tak rozumiem to przesłanie. Nie trafia do mnie. Sorry.
    1
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2013-05-25 12:05
    @Artur Miec pretensje do firmy ze zarabia to takie polskie? A ty chcialbys zeby opy bez nadzoru rznely cie po 3,60 za minute? Bylbys jako klient zadowolony ze oni zarabiaja? Musi byc odpowiedni balans miedzy polskimi zarobkami a zachlannoscia opow i ich zagranicznych mocodawcow. I tyle.
    1
  • Users Avatars Mini
    Ljuboj pisze: 2013-05-26 08:47
    fakt, dużo nie dzwonią ale dużo sie sms wysyła... jak dla mnie 300 min + no-limit sms + 1.5/2 gb internetu za dość niską cene z zasięgiem T-Mobile lub Play było by idealne :)
    -1
  • Users Avatars Mini
    RGG pisze: 2013-06-03 09:36
    Nie rozumiem postawy ww. Pana. Można mieć oferte przygotowaną choćby dla 'wizerunku' - skoro ludzie potrzebuja 250 min. to dajcie im abo za 15-20 zł z taką właśnie liczbą minut. Tak się zastanawiam, jaki % użytkowników komórek 'wygaduje' np. do 100 / 250 / 500 / 1000 ... itp. min/mc? Analizując billingi swoich telefonow (pryw i firmowe), jeszcza na długo przed ofertami no limit, mogę stwierdzić, że średnio (dla ostatnich 3 lat) miesięcznie na kom. priv. przypada 350-400 min. na firmową ok. 800 - 1100 min. Poza tym są oczywiście i sms i mms i połączenia z internetem.
    0
  • Users Avatars Mini
    Klaudusia pipik pisze: 2014-06-06 09:48
    Złoty,Gdzie ty lecisz
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: