Millward Brown opublikował wyniki rankingu BRANDZ Top 100, najbardziej wartościowych marek na świecie. W rankingu ogólnym liderem jest Google, a na miejscu 5 znajduje się marka China Mobile. Nokia zajmuje 12 miejsce, Vodafone jest na 22 pozycji, NTT DoCoMo na 23, Cisco na 24, Verizon Wireless - 34, Samsung 44, Orange 67, Cingular Wireless 70, T-Mobile 77.
W Wielkiej Brytanii najmocniejszą marką jest Vodafone, a w Europie (bez Wielkiej Brytanii) Nokia. W Europie z Wielką Brytanią numerem jeden jest Nokia, a Vodafone spada na 4 pozycję. W Azji najbardziej wartościową marką jest China Mobile, trzecią marką jest NTT DoCoMo, a 7 jest Samsung.
Ranking najbardziej wartościowych marek wśród operatorów telefonii komórkowej (Mobile/Wireless Communications Brands)
# | Brand | Parent | Brand Value ($m) | Brand Contribution | Brand Momentum | Brand Value Change (%) |
1 | China Mobile | China Mobile (Hk) Limited | 41,214 | 3 | 7.5 | 5% |
2 | Vodafone | Vodafone Group Plc | 21,107 | 2 | 5 | -12% |
3 | NTT DoCoMo | NTT DoCoMo Inc | 19,450 | 2 | 7 | 0% |
4 | Verizon Wireless | Verizon Communications Inc. | 16,261 | 3 | 5 | 9% |
5 | Orange | France Telecom S.A. | 9,922 | 2 | 3.5 | 5% |
6 | Cingular Wireless | Cingular Wireless LLC | 9,260 | 2 | 7 | 39% |
7 | TIM | Telecom Italia Mobile SpA | 8,440 | 2 | 4 | N.A. |
8 | T-Mobile | Deutsche Telekom AG | 8,047 | 2 | 6.5 | -32% |
9 | Movistar | Telefónica, S.A. | 4,686 | 2 | 3 | N.A. |
10 | O2 | Telefónica, S.A. | 3,983 | 2 | 4.5 | 1% |
Źródło: Millward Brown Optimor (oraz dane z BRANDZ, Datamonitor i Bloomberg)