UKE twierdzi, że w listopadzie było zarejestrowanych ponad 66% kart SIM

Newsy
Opinie: 8

UKE opublikowało wyniki badania konsumenckiego, przeprowadzonego w listopadzie 2016 r przez firmy Millward Brown oraz DANAE na zlecenie urzędu.

Podczas badania respondenci zaprezentowali opinie na temat korzystania z usług telekomunikacyjnych takich jak: telefonia komórkowa, telefonia stacjonarna, Internet mobilny, Internet stacjonarny oraz usługi wiązane. Ocenili też funkcjonowanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce oraz określili, jakie kroki podejmują, by zapewnić sobie bezpieczeństwo w sieci. Pytano ich również o poziom satysfakcji oraz o samoocenę zaawansowania w wykorzystaniu technologii w codziennym życiu.

Badanie przeprowadzone zostało w trzech grupach uczestników: klientów indywidualnych, klientów powyżej 50 roku życia oraz klientów instytucjonalnych. Wszystkie grupy badanych prezentowały podobne tendencje w zakresie wykorzystania poszczególnych usług telekomunikacyjnych. Klienci indywidualni i instytucjonalni podzielali pogląd, że na rynku wzrosła liczba dostępnych ofert. Ponadto konsumenci zauważyli obniżkę cen usług telekomunikacyjnych, a przedsiębiorcy pozytywnie odnosili się do polepszenia obsługi klienta. Ankietowani zdecydowanie częściej dostrzegali pozytywne zmiany na rynku telekomunikacyjnym niż negatywne.

Poniżej można pobrać pełne wyniki badań.

Najważniejsze wnioski z badania konsumenckiego przeprowadzonego w 2016 r.

Klienci indywidualni

  • Najpopularniejszą usługą telekomunikacyjną jest telefonia komórkowa. Korzystało z niej 87,5% ankietowanych. Drugą pod względem popularności usługą był internet (61,6% badanych). Jedynie 16,9% badanych zadeklarowało korzystanie z telefonii
    stacjonarnej.
  • Większość badanych będących użytkownikami telefonii komórkowej korzystało ze smartfonów (58,6%). Średni koszt korzystania z usługi telefonii komórkowej w 2016 r kształtował się na poziomie 47 zł i był niższy o 2 zł w porównaniu do 2015 r.
  • Ponad 66% badanych korzystających z usług pre-paid zarejestrowało już swoją kartę SIM. Nie uczyniła tego jeszcze jedna trzecia badanych.
  • 51,8% użytkowników korzysta z telefonii stacjonarnej z przyzwyczajenia. Około 20% badanych posiadających telefon stacjonarny stwierdziło, że potrzebuje dostępu do usług telefonicznych, ponieważ nie posiada telefonu komórkowego.
  • Za usługi głosowe w sieciach stacjonarnych badani płacili średnio 46 zł miesięcznie. Było to o 1 zł więcej niż rok wcześniej, ale o 5 zł mniej niż w roku 2014.
  • W przypadku internetu badani korzystali często z wielu rodzajów dostępu. Najczęściej był to internet stacjonarny (62,4%). Uczestnicy badania łączyli się z siecią także za pomocą internetu mobilnego w telefonie (47,2%) lub z wykorzystaniem innego urządzenia (26,3%).
  • Ankietowani wykorzystują internet do: przeglądania stron internetowych (86,4% osób korzystało z tej możliwości przynajmniej kilka razy w tygodniu), aktywności na portalach społecznościowych (67,6%) oraz wysyłania i odbierania maile (65,2%).
  • Opłaty za usługę dostępu do internetu stacjonarnego kształtowały się średnio na poziomie 51 zł miesięcznie (o 5 zł mniej niż w 2015 r.). Koszty ponoszone przez badanych z tytułu korzystania z mobilnego dostępu były niższe i wyniosły 48 zł (o 7 zł mniej niż w 2015 r.).
  • Większość badanych podejmowała działania wspierające bezpieczeństwo w sieci. Blisko 61% korzystało z programów pozwalających zabezpieczyć komputer przed potencjalnym zagrożeniem. Ponad 45% badanych wiedziało jak sprawdzić czy połączenie z internetem, które jest wykorzystywane, jest bezpieczne.
  • Tylko około 12% badanych uznało, że umowy abonenckie są niezrozumiałe. Wynika to w ich opinii głównie z trudnego języka i zawiłych przepisów (71,1%).
  • Niewielki odsetek badanych korzystał z usług wiązanych. Tylko 14% respondentów zadeklarowało, że posiada taką usługę.
  • 2,7% osób uznało, że w ostatnim roku doszło do negatywnych zmian na rynku telekomunikacyjnym. Zdecydowanie więcej badanych dostrzegło pozytywną ewolucję rynku komunikacji elektronicznej (14,9%). Do pozytywnych zmian zaliczyli przede wszystkim: obniżkę cen, większą liczbę ofert oraz dynamiczny rozwój technologii.

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Opinie archiwalne (8):

Komentuj

Komentarze / 8

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Mirek pisze: 2017-01-23 17:14
    Mi chyba najbardziej kampania Plusa utkwiła w pamięci. Co chwilę się uśmiecham, jak myślę, że u nich kartę można zarejestrować na każdym rogu. Przy tych bonusach, to na pewno warto, póki jeszcze można ;)
    -24
  • Users Avatars Mini
    Lolo pisze: 2017-01-23 19:42
    Mam czeski numer i mi to dynda. Dzwoni ten kto musi. Nikt nie zmusi mnie do rejestracji UBeki, nikt !
    10
  • Users Avatars Mini
    atek pisze: 2017-01-23 21:28
    @Mirek jaka kampania plusa ci utkwila w pamieci? ta o ktorej powiedzieli przez chwile, a teraz nikt nie pamieta? plus to siec, ktora predzej czy pozniej sie skonczy, jak nie zrozumie ze coraz bardziej znika z horyzontu klientow
    5
  • Users Avatars Mini
    maciej.z pisze: 2017-01-24 08:35
    Nadal operatorzy będą kombinować żeby w tabelkach mieć jak najwięcej simów.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2017-01-24 10:44
    Mi Plus się kojarzy z wyłudzaniem 12,5zł za kartę SIM jeśli chcesz się przenieść do Plusa/Plusha z innej sieci. W reklamach i oficjalnych folderach piszą że SIM jest gratis. Co za oszuści i złodzieje. Każda inna sieć daje SIM MNP gratis.
    3
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2017-01-24 18:48
    @atek - i tu widzisz, tkwi tu szkopuł - plus jest na rynku już 21 lat, najdłużej, żaden inny operator nie ma takiego stażu. Więc co jak co, ale mniej więcej dobrze się znają na tym, jak się klientami trzeba zajmować. kilku hejterów tego nie zmieni :)
    -2
  • Users Avatars Mini
    maciej.z pisze: 2017-01-25 09:20
    @marek. Plus co prawda nie zmienił nazwy ale pierwszym operatorem w Polsce był T-Mobile (dawniej ERA), potem Plus (POLKOMTEL), Orange (IDEA) i Play który został odpalony w 2007 roku.
    2
  • Users Avatars Mini
    Jacek pisze: 2017-01-30 16:29
    To T-M założono w Polsce ;)? Trzymajmy się realiów. Plus ma najdłuższy staż. A że ktoś kogoś wykupił, to nie znaczy, że stworzył telefonię w Polsce. Ery już nie ma, o ile tego nie zauważyłeś, więc bądźmy jednak rzeczowi w tej dyskusji.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: