Podczas tegorocznego MWC w Barcelonie mieliśmy okazję porozmawiać z Jasonem Guo (CEO realme Europe). Firma, która w ostatnich latach dynamicznie rozwija się na rynku europejskim, ma ambitne plany na przyszłość. W rozmowie Jason Guo podzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat największych wyzwań, strategii wzrostu oraz roli sztucznej inteligencji w nadchodzących latach. Jak realme chce zdobyć pozycję w czołówce rynku i jakie nowości szykuje dla użytkowników? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w naszym wywiadzie.
Rynek europejski pozostaje bardzo konkurencyjny. Kluczowym wyzwaniem dla realme było wyróżnienie się w średnim segmencie i segmencie premium. Nasz sukces wynika z usprawnienia portfolio (seria C, seria numeryczna i GT) i skupienia się na innowacjach ukierunkowanych na młodego oraz nowoczesnego odbiorcę.
Chociaż nie możemy ujawnić dokładnych liczb, nasz trzyletni cel przekroczenia 10 milionów rocznej sprzedaży oznacza niemal podwojenie obecnych wolumenów. Kluczowe strategie, które pomogą nam zrealizować ten ambitny cel:
Fundusze zasilą dział R&D, czyli wspomogą badania i rozwój (sztuczna inteligencja, technologia ładowania oraz baterii), a także marketing (kampanie, co-branding) i ekspansję detaliczną (partnerstwa z operatorami).
Według Counterpoint Q4 2024, realme posiada 4% udziału w rynku w całej Europie, z podobną penetracją w regionach zachodnich i centralnych.
Polska, Włochy i Hiszpania zawsze były najbardziej cenionymi rynkami realme w Europie i tak będzie również w 2024 roku; w 2025 roku, oprócz dalszego pogłębiania naszej obecności w Europie Zachodniej, skupimy się na rozwoju na rynku francuskim.
Zajmując obecnie miejsce Top 5 w Europie, realme zamierza znaleźć się w Top 4 w 2025 r. poprzez rozszerzenie swojej obecności w sprzedaży detalicznej offline i wprowadzenie ekskluzywnych dla Polski pakietów z serii GT.
Wizją realme jest "bycie popularyzatorem technologii dla młodego pokolenia, przekraczającym oczekiwania w zakresie innowacji". Podczas gdy realme zapewnia wyjątkową wartość, podnosimy prestiż marki dzięki wyjątkowemu wzornictwu, innowacyjnym materiałom i flagowym funkcjom. Wciąż pragniemy oferować rozwiązania przekraczające oczekiwania, ale w konkurencyjnej cenie – bo tego właśnie oczekują młodzi konsumenci.
Na razie tak. W przypadku producentów smartfonów takich jak realme lub producentów sprzętu/hardware’u, zarabianie na samych funkcjach AI wydaje się bardzo trudne w krótkim okresie. Chcemy rozwijać, wdrażać i oferować funkcje AI, które odpowiadają i imponują młodym użytkownikom, dokładnie identyfikując ich bolączki, poprawiając w ten sposób konkurencyjność naszego produktu jako całości.
Obecnie nie mamy bezpośrednio takich planów. Będziemy traktować priorytetowo partnerstwa z operatorami i handel internetowy, aby utrzymać efektywność kosztową.
Wzrost realme w Europie wynika z ukierunkowanej strategii łączącej doskonałość produktu, zlokalizowany marketing i ekspansję kanałów sprzedaży. W 2024 r. zapewniliśmy sobie udział w rynku Top 4 w Europie przez cztery kolejne kwartały, z wyróżniającymi się wynikami we Włoszech i Polsce (Top 4), a także w Hiszpanii (Top 5). Sukces ten wynikał z usprawnienia naszego portfolio w celu nadania priorytetu serii C (podstawowej), serii numerycznej (średniej) i odnowionej serii GT (flagowej), która odnotowała 550% wzrost rok do roku w Europie. Nasza sprzedaż internetowa urządzeń ze średniej i wyższej półki wzrosła o 270% rok do roku, odzwierciedlając silny popyt na urządzenia takie jak GT 7 Pro.
Patrząc w przyszłość, naszym celem jest przekroczenie 10 milionów rocznej sprzedaży w Europie do 2027 roku i zapewnienie sobie pozycji Top 3.
Nie planujemy urządzeń "ultra premium". Seria GT pozostanie naszą flagową linią, łącząc najnowocześniejszą technologię z konkurencyjną ceną.