Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało, że po 2 miesiącach Rejestr Danych Kontaktowych ma półtora miliona rekordów.
Dzięki RDK, urzędy wysłały Polakom niemal 250 tysięcy różnych powiadomień (dokładnie 243 869).
Urzędnicy wolą maile – wysłali ich dokładnie 188 657. Na wysłanie SMSa zdecydowali się 55 212 razy.
RDK działa od 22 grudnia 2019 r. Swoje dane (adres e-mail i/lub telefon) zostawiło tam 1 479 000 osób.
Dostęp do RDK mają wyłącznie uprawnieni i przeszkoleni urzędnicy. Nie ma więc ryzyka, że nasze adres e-mail i numer telefonu wpadną w niepowołane ręce – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.
Dzięki RDK urzędy - z wyprzedzeniem - mogą informować np. o:
- kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego,
- przysługujących nam świadczeniach,
- zbliżającym się terminie obowiązkowego badania technicznego samochodu.
Rejestr służy wyłącznie powiadamianiu.
Dane z RDK możecie w każdej chwili zmienić lub usunąć.