Fallacher - od przyszłego roku rynek prepaid w Polsce będzie zupełnie inny

Newsy
Opinie: 26
Prezes Orange Polska, Jean-François Fallacher

Prezes Orange Polska, Jean-François Fallacher, powiedział dziś na spotkaniu z dziennikarzami, że od lutego 2017 r. rynek prepaid w Polsce całkowicie się zmieni. Cały proces rozpoczął się już teraz. Operatorzy zmniejszają swoje bazy aktywnych kart SIM prepaid, bo radykalnie zmniejszyła się liczba nowych aktywacji, które zastępowały stare. Orange nazywa takich klientów "one time user". Fallacher zdradził, że do tej pory 70% nowych aktywacji dziennie generowali właśnie tego typu klienci, którzy po wykonaniu kilku rozmów przestawali korzystać z karty SIM.

Jean-François Fallacher twierdzi, że zmiany w prepaid na razie nie mają prawie żadnego znaczenia dla wyników finansowych jego sieci.

Według nieoficjalnych informacji operatorzy planują zredukować zatrudnienie w działach odpowiedzialnych za oferty prepaid oraz zmniejszyć sieć sprzedaży starterów. Prepaid będzie miał jeszcze mniejsze znacznie niż dotychczas.

Do tej pory miesięcznie sprzedawało się kilkaset tysięcy starterów miesięcznie. Teraz ta liczba spadła o ponad 50% lub więcej. Nadal część klientów podaje swoje dane, ale z karty korzysta tylko przez moment.

Orange prognozuje, że około 85% klientów zarejestruje swoje karty. Jest to 85% z aktywnej bazy, ale Orange nie chce zdradzić jak duża jest to liczba kart. Orange twierdzi, że nie komunikuje tej liczby, bo  w Polsce nie ma standardu raportowania aktywnej bazy.

Orange ma nadzieję, że rejestracja kart napędzi ruch klientów w salonach pod koniec roku. Sprzedawcy będą te osoby namawiać do migracji do ofert postpaid.

W III kw. 2016 r. liczba kart prepaid raportowanych do GUS przez wszystkich operatorów zmniejszyła się aż o 2.2 mln.

Opinie:

Opinie archiwalne (26):

Komentuj

Komentarze / 26

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    jhg pisze: 2016-10-25 21:12
    "Nie mają prawie żadnego znaczenia dla wyników finansowych. (...) Do tej pory miesięcznie sprzedawało się kilkaset tysięcy starterów miesięcznie. Teraz ta liczba spadła o ponad 50% lub więcej." Każdy prepaid to przynajmniej 5zł, więc takim prawie milionem zł dochodów gardzą?
    0
  • Users Avatars Mini
    wojciech.piechocki pisze: 2016-10-25 21:17
    @jhg...ale pamietaj o kosztach produkcji starterow i kosztach dystrybucji....
    3
  • Users Avatars Mini
    sbvd pisze: 2016-10-25 21:22
    Zmień ty swoje LTE na agregacje.
    0
  • Users Avatars Mini
    pabloki pisze: 2016-10-25 21:25
    Wnioski na poziomie liceum. Niech namawiaja na postpaid a potem windykacja. Dług sprzeda sie firmie windykacyjnej.. Szybki zarobek na wysokości kar umownych. Częśc klientow odejdzie do konkurencji. Coś czuję że rynek sie zepsuje i będzie prepaid pogorszony po lutym 2017 u każdego . Dorównamy do innych krajów zasciankowych , minuta raczej pozostanie na poziomie 29 gr ale zmienią sie pakiety.
    -2
  • Users Avatars Mini
    do pabloki pisze: 2016-10-25 22:02
    masz rację bd namawiac bd atrakcyjni oferty na abonament a na karte już nie bd. a ludzie bd musiea płacić abonamenty itd dla mnie to wgl bez nadzieja
    -6
  • Users Avatars Mini
    do pabloki pisze: 2016-10-25 22:10
    masz rację bd pogorszmna to prawda też to czuje za po 1lutym właśnie bd gorzej a natomiast na abonamenty bd uatrakcyjniac a szkodę bo na karte się bardziej i bardzo się opłaca
    0
  • Users Avatars Mini
    Krzyś pisze: 2016-10-25 22:12
    Pierdolamento....prepaid był jest i będzie...jesli nie będzie zmowy operatorów a będzie nadal zdrowa rywalizacja o konsumenta to nic nie grozi ofertą prepaid. Jest rzesza ludzi która nie lubi cyrografu...jedyna zmiana która może być to taka ,że naprawde zbędnie aktywowane karty będą wyłączone co powinno się odbić na poprawie jakości usług - nie koniecznie pakietach ale mowa tutaj o poprawie jakosci poł.głosowych czy też stabilniejszej predkości pobierania danych. To moje skromne zdanie
    7
  • Users Avatars Mini
    Krzyś pisze: 2016-10-25 22:16
    poza tym co on kur... Jakiś guru jasnowidz jest, że mówi co mówi? ....bzdura jak dla mnie nie mająca zbytniego pokrycia
    1
  • Users Avatars Mini
    do Krzyś pisze: 2016-10-25 22:44
    skąd nasz taka pewność ? wiesz wszystko jest możliwe ale było do przewidzenia że operatorzy bd stratni itd że teraz bd inwest w abonamenty niż na karte a przecież dużo osób lub większość osób woli prepaid niż co miesiąc spłacić nawet jeśli się mało uzywa
    0
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2016-10-25 22:50
    On chce ugrać kasę na postpaid'ach i tyle. Orange ma parcie na kasę ogromna.
    0
  • Users Avatars Mini
    nazca pisze: 2016-10-25 23:10
    @OrangeToDziadostwo Orange jest spółką akcyjną. Więc ma za zadanie dostarczyć jak najwięcej kasy akcjonariuszom. Pozostali operatorzy też mają podobny cel (w przypadku s Sp z o.o. - nie ma akcjonariuszy, a są udziałowcy - cel pozostaje ten sam). Reszta jest tylko mydleniem oczu - dbanie o klienta, jakośc sieci, obniżka cen itp. - są tak długo tolerowane, jak długo mają za zadanie zwiększenie (utrzymanie) przychodów. Czy Apple miałby taką obsługę klienta, gdyby miał marże jednocyfrowe? Czy dzięki tym zabiegom mogę uzyskać wyższą marżę, a tym samym większe zyski?
    -1
  • Users Avatars Mini
    DanielR pisze: 2016-10-25 23:20
    A więc w przyszłym roku rynek prepaid powinien być jeszcze bardziej atrakcyjny dla lojalnych/stałych abonentów. Skoro odpadną koszta związane z produkcją masy praktycznie martwych starterów oraz ich dystrybucją, tym samym sieci pozbędą się "darmozjadów" żerujących na darmowych bonusach. Operatorzy będą mogli zainwestować w atrakcyjne oferty dla tych, którzy w prepaid są od dawna. Ilość stałych klientów nie ulegnie drastycznemu zmniejszeniu. Ten komu zależy na numerze, nie będzie miał wielkich problemów z jego rejestracją.
    6
  • Users Avatars Mini
    do DanielR pisze: 2016-10-25 23:24
    popieram Cię i jestem za twoja odp. popieram twoja odpowiedź
    2
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2016-10-25 23:54
    Po zlikwidowaniu roamingu w 2017r. Zarówno oferty postpaid jak i prepaid mogą podrożeć. Po 15 czerwca 2017 r w przypadku niezbyt częstego przebywania za granicą i jeżeli nie będziemy korzystać w kraju z pakietów typu no-limit to zamiast zaoszczędzić możemy prawdopodobnie stracić. Operatorzy będą chcieli podnieść jak najwyżej krajową cenę detaliczną, według której rozliczana będzie także usługa roamingu. W ten sposób mogą zdrożeć usługi krajowe za rozmowy i sms/mms-y dla tych klientów, którzy rozliczają się według cen jednostkowych (bez pakietów no-limit). Klienci tacy mogą płacić drożej za usługi krajowe.
    2
  • Users Avatars Mini
    Krzyś pisze: 2016-10-26 05:26
    Napewno będzie wykorzystany fakt, że z Polski do europy nie będzie to roaming wiec ceny pojda w góre , roaming będzie gdy z euro będziesz dzwonił do Polski....więc za dużo Polak mieszkający w PL a mający kogoś za granicą nie skorzysta...tutaj napewno będzie zmiana związana z roamingiem
    -1
  • Users Avatars Mini
    Thec pisze: 2016-10-26 08:04
    Moze konsultanci beda probowali namawiac, ale co z tego skoro ta sama oferta prepaid za 25 zl na postpaid wynosi 45zl. Tak u fioletowych jest. A tidal czy tv nie jest rzadnym argumentem. Prepaidowcy kombinuja. Chyba, ze zrobia mix za 20zl z tel. To bedzie jakas kombinacja. Tylko dla sieci jest to nie rentowne.
    0
  • Users Avatars Mini
    Uspokojony pisze: 2016-10-26 09:44
    2,2 mln mniej terrorystów, ufff
    1
  • Users Avatars Mini
    Breen pisze: 2016-10-26 10:40
    Trzeba powiedzieć wprost, oferta bez telefonu na abonament to rozbój w biały dzień w porównaniu do prepaidów. Ja się zastanawiam o co w tym chodzi? Za 25/29zł mam nielimitowane połączenia i 3-6 giga internetu. W abo z kontraktem na 24 miesiące za ok 40zł mam ledwo 2-3 giga netu. Czy oni szukają jeleni?
    9
  • Users Avatars Mini
    Jacek pisze: 2016-10-26 11:00
    Wlasnie przedluzylem umowe w T-Mobile. I za 59,95zl miesiecznie mam No limit plus sms/mms w Polsce i 5gb internetu. I w roamingu mam tez No limit sms/mms i 1gb internetu. Pracuje na codzien w Niemczech i jest to obecnie najlepsza oferta na rynku. W Orange za te same pieniadze proponowali mi w roamingu 120minut i 100mb internetu :-)
    -4
  • Users Avatars Mini
    Kacper pisze: 2016-10-26 11:22
    Oferta prepaid zawsze będzie korzystniejsza, bo mądry Klient może uciec w każdej chwili, więc trzeba szybko reagować, dostosowywać i zmieniać. Klient postpaid szuka najczęściej jednego - telefonu za małe pieniądze, oferta jest dla Niego nieco mniej istotna, bo zdaje sobie sprawę, że telefon za 1zł wcale nie kosztuje 1zł. Ponadto podpisanie umowy daje luz operatorowi, bo ten klient o ucieczce będzie myślał za dwa lata, a wtedy będzie co innego za inne pieniądze. Wtedy pokażemy mu nowszy telefon i łyknie. Dlatego warto kupić telefon poza operatorem i wybierać ofertę z najlepszych na rynku, który potrafi czasem zaskoczyć.
    5
  • Users Avatars Mini
    Operatorzy pisze: 2016-10-26 12:14
    Mam nadzieję że teraz ceny pójdą w górę i operatorzy będą mogli więcej inwestować w sieć.
    -15
  • Users Avatars Mini
    Breen pisze: 2016-10-26 12:23
    @up Bez obrazy ale podniesienie cen nie oznacza wcale wzrostu inwestycji w sieć tylko zwiększony dochód operatora :). Naiwny jesteś jeśli sądzisz, że wzrost cen byłby dla dobra klientów.
    6
  • Users Avatars Mini
    gość pisze: 2016-10-26 19:56
    Rynek prepaid napewno się na początku trochę skurczy, potem przyjdzie otrząśnięcie i unormowanie, największe zmiany widzę w migracji między opami, tu będzie się działo. A generalnie to niepotrzebna bezsensowna pislamska ustawa o Polakach terrorystach wrogach pis spowoduje tylko straty i jeszcze większą niechęć do pislamstwa.
    10
  • Users Avatars Mini
    do gość pisze: 2016-10-26 22:35
    na fb czytam komentarze to aż sa bardziej za pisem aż dziwne
    0
  • Users Avatars Mini
    Jan pisze: 2016-10-26 22:59
    Jeśli kogoś NIE STAĆ na 9 zł / mies. to niech dzwoni z telefonu stacjonarnego mamy! PIS (mam nadzieję, że za 3 lata się pożegnamy:-)) nie wymyślił rejestracji prepaidów, jakkolwiek z uwagi na "bezp. państwa uznał to za stosowne". Taka w wielu krajach starej Unii jest już od początku telefonii mobilnej, np. Niemcy.
    -12
  • Users Avatars Mini
    polskawruinie pisze: 2016-10-31 12:00
    Najlepiej żeby minuta połączenia kosztowała 2 złote, startery były wirtualne a pracownikami operatorów - wolontariusze. Wtedy było by można jeszcze więcej wyprowadzać kasy na Cypr ....
    8

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: