Dziennik Rzeczpospolita twierdzi, że nawet o 50–70 proc. niższa niż przed wejściem w życie tzw. ustawy antyterrorystycznej jest sprzedaż starterów w kioskach i innych punktach. Tak wynika z z rozmów z operatorami komórkowymi.
Segment pre-paid odpowiadał do tej pory za około 25 proc. przychodów sieci komórkowych. Branża mówi jednym głosem, że 2017 rok przyniesie rewolucję. Jej widocznym przejawem będzie ograniczenie punktów sprzedaży.
Spadkowy trend sprzedaży pre-paidów potwierdzają dane Virgin Mobile. W trzecim kwartale operator wyraźnie wyhamował. W końcu września Virgin świadczył usługi około 420 tys. użytkowników. W kwartał przybyło ich kilka tysięcy.
Spadkową tendencję w sprzedaży potwierdzają dystrybutorzy. Szacujemy, że nasze przychody ze sprzedaży kart pre-paid spadną w skali roku o 15 proc. Analogicznego spadku spodziewamy się w 2017 r. – mówi Rzeczpospolitej chcący zachować anonimowość ważny gracz.