Serwis wirtualnemedia.pl podał listę najbardziej aktywnych reklamodawców 2022 roku (ranking GRP).
Analizę danych przeprowadził dom mediowy Media Context i oparł ją na danych Nielsen Audience Measurement.
Bardzo wysoko w rankingu za zeszły rok znaleźli się operatorzy komórkowi i sieci handlowe sprzedające sprzęt elektroniczny.
Pozycję numer 2 zajął PLAY, którego kampanie wygenerowały 40 749 GRP (wzrost o 39,44 proc.). PLAY awansował z ósmej lokaty - w zeszłym roku przeprowadził bardzo dużą kampanię reklamową związaną z połączeniem z UPC.
Czwarte miejsce zajęła marka Orange (35 224 GRP; - 9,60 proc.).
5 miejsce zajmuje T-Mobile (32 045 GRP; - 9,44 proc.).
W top 10 znalazł się jeszcze Plus (28 889 GRP; - 16,63 proc.).
Wskaźnik GRP (Gross Rating Point) odzwierciedla natężenie kampanii reklamowej. Jest to wskaźnik wykorzystywany w badaniach telemetrycznych do oszacowania oglądalności wszystkich emisji reklamy w jej grupie docelowej.