Wczoraj ogłoszono wyniki konkursu na najbardziej skuteczne reklamy Effie. Drugi rok z rzędu jury konkursu skutecznej reklamy nie przyznaje nagrody głównej. Wśród rozdanych statuetek nie ma też żadnej złotej. Wygląda na to, że polska reklama jest coraz mniej skuteczna.
Polski przemysł reklamowy wybiera najbardziej skuteczne reklamy już trzeci rok. Konkurs Effie jest licencjonowaną imprezą, która narodziła się w USA i ma już 34 lata.
Wśród nagrodzonych prac znalazły się:
Kategoria: Usługi telekomunikacyjne
Usługa: promocja bezpłatnych minut; kampania: Promocja urodzinowa Plus GSM; Polkomtel; agencja: Leo Burnett Warszawa.
Brązowa Effie. Kolarze przerywają wyścig, żeby zgłębić szczegóły promocji w sieci komórkowej. Działa to na nich tak bardzo, że aż nie mogą przeliczyć darmowych minut na godziny. Wyścig staje się nieważny, a widz razem z nimi gapi się na warunki promocji. Inteligentne.
Usługa: promocja połączeń międzymiastowych; kampania: 1033- kampania informacyjna; TP SA; agencja: NoS/BBDO.
Brązowa Effie. Efektowne to nie jest, ale z pewnością musiało być efektywne. Krystyna Loska - czołowa telewizyjna twarz PRL - znakomicie nadaje się do masowego klienta TP SA.