W czwartym kwartale 2002 r. Plus GSM osiągnął rekordowy w historii polskiej telefonii mobilnej kwartalny wynik sprzedaży. W ostatnim dniu roku 2002 z usług sieci korzystało ponad 4 550 tys. użytkowników.
Ostatni kwartał 2002 r. umocnił silną pozycję sieci Plus GSM na polskim rynku telefonii komórkowej. Na koniec roku z usługi abonamentowej w sieci Plus GSM korzystało 2 240 tys. osób, a z usługi przedpłaconej "Simplus" 2 310 tys. osób. Przyrost bazy Plus GSM w tym okresie wyniósł 462 000 klientów i wzrósł w stosunku do bazy z trzeciego kwartału 2002 r. o 11,3 %. Użytkownicy docenili benefity płynące z korzystania z sieci Plus GSM, tj. najniższy abonament na rynku (17 zł), konkurencyjne ceny telefonów oraz wysoką jakość usług.
W czwartym kwartale 2002 r. przyrost liczby klientów w segmentach abonamentowym i przedpłaconym był dwukrotnie wyższy niż w każdym z poprzednich kwartałów, a w przypadku segmentu abonamentowego wyniósł niemalże tyle, co łącznie w trzech pierwszych kwartałach.
Na koniec czwartego kwartału 2002 r. Polkomtel S.A. zwiększył udziały w krajowym rynku telefonii komórkowej o około 0,3 pkt.%, a w segmencie przedpłaconym o ok. 0,8 pkt.%. Natomiast udział Plus GSM we wzroście rynku w czwartym kwartale 2002 r. kształtował się na poziomie ok. 35,5%, dla porównania w pierwszych trzech kwartałach zeszłego roku osiągał średni poziom ok. 25%. Według szacunków analityków Polkomtel S.A., sieć Plus GSM miała na koniec 2002 r. 32,6% udziału w polskim rynku telefonii komórkowej.
"Dzięki wprowadzeniu przez Plus GSM taryf "Plus Lider" - oferty skierowanej do klientów biznesowych, ich udział wśród nowo pozyskanych użytkowników wzrósł w ostatnim kwartale 2002 r. o 7% w stosunku do pozostałych kwartałów zeszłego roku - powiedział Robert Krawczyk, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży Polkomtel S.A. - Wynik ten świadczy o zachowaniu przez Plus GSM pozycji lidera na rynku biznesowej telefonii komórkowej w Polsce".
W czwartym kwartale 2002 r. zmalał także wskaźnik churn (deaktywacji) i wyniósł 3,3 %. Istotny wpływ na obniżenie wskaźnika churn miała konkurencyjna oferta Plus GSM oraz atrakcyjne programy lojalnościowe. Według prognoz analityków malejąca tendencja wskaźnika churn będzie się utrzymywać także w 2003 roku.