Plus jako pierwszy mobilny operator na polskim rynku udostępnia do testów swoim klientom usługę Wi-Fi Calling. Wi-Fi Calling wdrożyło do tej pory zaledwie kilku operatorów. Oferuje ją np. szwajcarska sieć Swisscom, a w Wielkiej Brytanii wiosną bieżącego roku sieć EE udostępniła ją na 150 stacjach londyńskiego metra. Użyte tam rozwiązania wykorzystują fabrycznie wbudowaną funkcjonalność terminala i co za tym idzie ich zastosowanie jest mocno ograniczone liczbą smartfonów, które to oferują.
Poprzez zastosowanie specjalnej aplikacji, Plus będzie operatorem, który nie ograniczy dostępu do usługi jedynie do posiadaczy najnowszych smartfonów. Na razie, w formie testów, proponuje ją klientom indywidualnym korzystającym z oferty Plus Abonament.
Aby przyłączyć się do testów należy korzystać ze smartfonu z systemem Android w wersji minimum 4.4 i zarejestrować się na specjalnej stronie internetowej. Osoby wybrane do testów otrzymają możliwość aktywowania specjalnej aplikacji, która będzie do ściągnięcia ze sklepu Google Play.
Zgłoszenia do testów przyjmowane są od dziś na stronie: www.plus.pl/wificalling.
W ramach testów prowadzenie i odbieranie rozmów w zasięgu każdego Wi-Fi możliwe będzie całkowicie za darmo. Wszystkie połączenia realizowane za jego pośrednictwem będą się odbywały z wykorzystaniem własnego numeru telefonu w Plusie. Klienci mogą wykonywać połączenia krajowe do wszystkich sieci oraz rozmowy na terenie krajów Unii Europejskiej, w tym z i do Polski.
Testy usługi WiFi Calling w Plusie wspierać będzie kampania reklamowa.
Metryczka kampanii WiFi Calling w Plusie:
1. Nazwa reklamy: WiFi Calling
2. Klient: Polkomtel Sp. z o.o.
3. Agencja: Scholz & Friends
4. Autor scenariusza: Agata Rychlik, Radosław Żabiński
5. Reżyser: Bartosz Prokopowicz
6. Operator obrazu: Jeremiasz Prokopowicz
7. Kompozytor muzyki: Michel Roche
8. Tytuł utworu: "Freaks on line"
9. Producent: Ryszard Kłosowski
10. Dom Produkcyjny: TFP Sp z o.o.
11. Dom postprodukcyjny (animacja): Rio de Post
12. Dom mediowy: Media Direction
13. Media: TV, Kino, Prasa, CityLighty, Radio, Internet, BTL,
14. Start kampanii: 21.09.2015 r.