Rozpoczyna się rebranding Telekomunikacji Polskiej na Orange

Newsy
Opinie: 7

Zarząd Telekomunikacji Polskiej podjął dziś decyzję o rebrandingu całości usług stacjonarnych. Oznacza to, że do końca drugiego kwartału 2012 roku Orange stanie się marką handlową wszystkich produktów i usług TP. Rebranding nie oznacza połączenia Telekomunikacji Polskiej i PTK Centertel, które nadal pozostaną osobnymi spółkami.

Rynek telekomunikacyjny zmierza w kierunku konwergencji usług stacjonarnych i mobilnych oraz koncentracji wokół silnych marek. Dlatego silna, innowacyjna marka jaką jest Orange przełoży się na poprawę percepcji usług stacjonarnych TP, pozwoli również zaoferować klientom nowoczesne rozwiązania łączące technologie stacjonarne i mobilne. Zmiana marki zapewni też odświeżenie wizerunku TP, która zyska dostęp do większej liczby innowacyjnych rozwiązań z Grupy FT. Będzie to oznaczać konkretne korzyści dla klientów i może pozytywnie wpłynąć na poprawę wskaźników finansowych Telekomunikacji Polskiej.

Marka Orange powstała w kwietniu 1994 roku w Wielkiej Brytanii. W Polsce jest obecna od września 2005 roku. To jedna z wiodących marek telekomunikacyjnych na świecie. W 2011 roku z usług Orange korzystało 216 mln klientów na pięciu kontynentach. Jest uważana za jedną z najbardziej innowacyjnych marek i posiada jeden z najwyższych wskaźników rozpoznawalności. W 2011 roku jej wartość została oszacowana na 17,6 mld USD.

Zgodnie z umową z 24 lipca 2008 roku między Telekomunikacją Polską, France Telecom oraz Orange Brand Services Limited, właścicielem marki, spółka ta będzie uczestniczyć w procesie rebrandingu TP, w szczególności ponosząc 100% kosztów z nim związanych.

Opłata licencyjna za korzystanie przez TP ze znaku towarowego Orange będzie wynosić 1,6% przychodów osiągniętych ze sprzedaży usług i produktów oznaczonych tą marką. W segmencie stacjonarnej telefonii głosowej, obejmującym klientów indywidualnych opłata licencyjna została - z uwagi na warunki rynkowe - zredukowana i ograniczy się do kilkunastu milionów złotych rocznie. Usługi hurtowe świadczone przez TP również zostaną objęte marką Orange, jednakże nie będzie od nich pobierana żadna opłata licencyjna.

Niezależnej oceny umowy licencyjnej dokonała firma PwC (wcześniej PricewaterhouseCoopers), wydając opinię, że z finansowego punktu widzenia warunki umowy są godziwe dla Telekomunikacji Polskiej.  

Opinie:

Opinie archiwalne (7):

Komentuj

Komentarze / 7

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Nickt pisze: 2012-03-29 20:22
    Czyli tak naprawdę to co się zmieni? Bo nie rozumiem..
    0
  • Users Avatars Mini
    kaktusgsm pisze: 2012-03-29 20:26
    A dobrze, bo marka Orange kojarzy się lepiej, innowacyjnie i przyjaźniej, serce i rozum pomogą zrobić rembranding marki TP a klienci zaakceptują zmianę z czasem. Jestem przekonany że połączenie w jedną markę przyniesie zysk, szkoda że za taką grę, Grupa musi płacić FT 1,6% swoich przychodów. No cóż, taki jest ogólny trend na rynku telekomunikacyjnym. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    kaktusgsm pisze: 2012-03-29 20:27
    znikną usługi orange st. freedom... a będzie jedna usługa
    0
  • Users Avatars Mini
    patriota pisze: 2012-03-29 23:51
    ... rynek telekomunikacyjny zmierza w kierunku konwergencji usług stacjonarnych i mobilnych oraz koncentracji wokół silnych marek ... Marka Orange powstała w kwietniu 1994 roku w Wielkiej Brytanii ... Telekomunikacja Polska SA powstała w grudniu 1991 i kto tu ma dłuższą tradycję ...
    0
  • Users Avatars Mini
    JarekM pisze: 2012-03-30 10:06
    nie połączą się bo by nie mogli wyprowadzać kasy z TPSA - 1,6% PRZYCHODU, a nie dochodu ze sprzedaży usług; odnosząc to do dochodu - to może być kilkadziesiąt %
    0
  • Users Avatars Mini
    harry pisze: 2012-03-30 20:18
    To teraz zaczną się zwolnienia w sprzedaży po co 2 punkty Orange w jednym markecie pod marką Orange?? Był Salon Sprzedaży TP teraz będzie Salon Orange?? a i chyba innych podwójnych pracowników TP też zastąpią
    0
  • Users Avatars Mini
    Czesio pisze: 2012-04-02 11:58
    Czyli obca "firma " zarabia na nas dając Swoje LOGO - a my jej dajemy kase i swój majątek firmowy spoko !! Nic tylko tak dalej a w Polsce bedzie się żyło coraz lepiej, i jak nic narzuca się hasło JAK Żyć ??? KrótKO ;)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: