Rozpoznawania mowy w poczcie głosowej Idei

Newsy
Żródło: Idea
Opinie: 15

Od 20.10 br. użytkownicy poczty głosowej Gold w sieci Idea, będą mogą korzystać z usługi rozpoznawania mowy. Poczta Głosowa będzie reagować na komendy wypowiadane przez użytkownika. Kasowanie lub zapisanie otrzymanej wiadomości nastąpi po wypowiedzeniu odpowiedniej komendy. Najważniejsze komendy są zawsze podpowiadane przez lektora po odsłuchaniu wiadomości. Polecenia mogą być wypowiadane w dowolnym momencie odsłuchiwania wiadomości lub po podpowiedzi lektora. Użytkownik nie musi odsłuchiwać do końca już nieaktualnego nagrania.

Podstawowe komendy:

  • POMOC - wywołuje system pomocy

  • KASUJ - zaznacza wiadomość do usunięcia; ostateczne usunięcie wymaga potwierdzenia poleceniem TAK, lub anulowania słowem NIE

  • ZAPISZ - powoduje zachowanie wiadomości

  • POŁĄCZ - wywołuje funkcję oddzwaniania do osoby, która pozostawiła wiadomość

  • DALEJ - pozwala przejść do odsłuchiwania następnej wiadomości

  • CZYTAJ (oraz CZYTAJ PONOWNIE) - powoduje powtórzenie odsłuchanej wiadomości

  • NAGŁÓWEK (oraz POWTÓRZ NAGŁÓWEK) - wywołuje nagłówek wiadomości zawierający informację o dacie otrzymania wiadomości

Przez około dwa miesiące usługa rozpoznawania mowy będzie dostępna na promocyjnych zasadach, bez dodatkowych opłat dla użytkowników posiadających pocztę głosową GOLD. Usługa nie jest dostępna dla klientów posiadających pocztę głosową GOLD z aktywną usługą blokady funkcji takich jak oddzwanianie, przesyłanie wiadomości (VM Restrykcje)

Jak uruchomić usługę rozpoznawania mowy?
Jeśli masz pocztę głosową GOLD funkcję rozpoznawania mowy możesz uruchomić samodzielnie w menu poczty głosowej. Kolejno wybierz:
* 8 - Opcje osobiste
* 8 - Opcje rozpoznawania mowy
* 1 - Aby włączyć/ wyłączyć rozpoznawanie mowy.
Uruchomienie rozpoznawania mowy nie powoduje żadnych zmian w sposobie korzystania z poczty głosowej. Nawet gdy lektor prezentuje dostępne komendy możliwe jest sterowanie klawiszami (np. zapisanie wiadomości jest pod klawiszem 2). Dodatkowo jeśli chcesz skorzystać z rozpoznawania mowy w dyskretny sposób podczas konkretnego połączenia z pocztą głosową możesz wyłączyć funkcję rozpoznawania mowy dla tego połączenia. Wystarczy wcisnąć 9 i system automatycznie przestawi się na sterowanie klawiszami. Przy ponownym połączeniu z numerem *501, znów będziesz mógł korzystać z poleceń głosowych. Aby trwale wyłączyć rozpoznawanie mowy dla kolejnych połączeń należy skorzystać z menu opcji osobistych.

Mail Głosowy sterowany głosem
Komendy głosowe dostępne są także w menu odsłuchiwania emaili. Aby odsłuchiwać wiadomości otrzymane na konto poczty elektronicznej należy aktywować usługę Mail Głosowy. Za pomocą komend głosowych można sterować wiadomościami głosowymi i email. Pozostałe funkcje poczty głosowej np. menu główne, menu powitań, menu ustawień opcji osobistych obsługiwane są nadal za pomocą klawiatury telefonu.

Dostępne komendy:

Komenda
Akcja
POMOC
Wywołuje pomoc na temat funkcji z której obecnie korzystasz
ZAPISZ
Powoduje zapisanie wiadomości (głosowej, faksowej, email)
KASUJ
Wywołuje funkcję kasowania wiadomości (głosowej, faksowej, email)
DALEJ
Powoduje przejście do następnej wiadomości
POŁĄCZ
Wywołuje opcję oddzwonienia do osoby która pozostawiła wiadomość głosową.
DRUKUJ
Wywołuje opcję drukowania wiadomości faksowej, dalsza obsługa opcji wydruku faksów - DTMF, zgodnie z instrukcjami lektora.
PRZEŚLIJ
Wywołuje funkcję przesłania otrzymanej wiadomości (głosowej, faksowej) do innej skrzynki. Podawanie numeru docelowej skrzynki - DTMF, zgodnie z instrukcjami lektora.
CZYTAJ
Wywołuje opcję odsłuchiwania wiadomości (głosowej, faksowej, email)
CZYTAJ PONOWNIE
j.w.
NAGŁÓWEK
Wywołuje opcję odtwarzania nagłówka wiadomości głosowej lub emailowej. Nagłówek wiadomości głosowej zawiera informację o dacie otrzymania wiadomości. Nagłówek emaila zawiera datę otrzymania, nadawcę, temat oraz liczbę linii.
POWTÓRZ NAGŁÓWEK
j.w.
ZMIEŃ NUMER
Wywołuje opcję zmiany numeru w trybie oddzwaniania
POWTÓRZ
Powoduje powtórzenie ostatnio wywołanej opcji
INNA LISTA
Powoduje przejście do innej kolejki wiadomości głosowych i faksowych np. przy dużej ilości wiadomości w skrzynce, przejście od wiadomości nowych do zapisanych
COFNIJ
Powoduje przejście do poprzedniego menu
MENU GŁÓWNE
Powoduje przejście do menu głównego
DO PRZODU
Powoduje przejście do dalszej części wiadomości głosowej. Komenda dostępna w trakcie odsłuchiwania długich wiadomości głosowych.
DO TYŁU
Powoduje przejście do wcześniejszej części wiadomości głosowej. Komenda dostępna w trakcie odsłuchiwania długich wiadomości głosowych.
START; STOP
Komenda STOP powoduje zatrzymanie odtwarzania wiadomości, START powoduje wznowienie odtwarzania.
TAK
Potwierdzenie skasowania wiadomości w trybie kasowania, potwierdzenie numeru do oddzwonienia w trybie oddzwaniania
NIE
Anulowanie kasowania wiadomości w trybie kasowania, anulowanie oddzwaniania w trybie oddzwaniania.

Opinie:

Opinie archiwalne (15):

Komentuj

Komentarze / 15

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    bzyk77 pisze: 2003-10-23 18:14
    interesujace??? No nie wiem ...
    0
  • Users Avatars Mini
    Celeronik pisze: 2003-10-23 18:16
    No prosze, szkoda ze w standardowej poczcie tego nie ma ...
    0
  • Users Avatars Mini
    eXiDe pisze: 2003-10-23 18:18
    Ech... w sumie złe to nie jest :)... ale jednak lepiej nacisnąć guziczki... ;P
    0
  • Users Avatars Mini
    sylwek13 pisze: 2003-10-23 18:23
    hEJ, WY WIECIE O CO TU CHODZI BO JA SIĘ W TYM NIE BARDZO ŁAPIE
    0
  • Users Avatars Mini
    light7 pisze: 2003-10-23 19:25
    Może to jest i dobre ale nie dla mnie. Ja nie używam poczty i raczej nie będę używał.
    0
  • Users Avatars Mini
    trojkat pisze: 2003-10-23 20:30
    z pewnoscia bardzo wygodne !!! dobry pomysl plus dla idei
    0
  • Users Avatars Mini
    946200 pisze: 2003-10-23 20:40
    zbędny gadżet
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-10-23 20:51
    Doświadczenie z systemem rozpoznawania mowy w Plusie wskazują, że jest to bardzo zawodne rozwiązanie. Ale jeżeli komuś to się spodoba - to viel Spass :-).
    0
  • Users Avatars Mini
    Kubbek pisze: 2003-10-23 23:04
    bardzo dobre rozwiązanie
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-10-24 11:33
    Znając życie nagadasz się, nagadasz system nie zrozumie i trzeba będzie nacisnąć przycisk :-P
    0
  • Users Avatars Mini
    condor pisze: 2003-10-24 15:34
    Witam ojca. Mialem przyjemnosc testowac te usluge i powiem tak: To dziala, chyba ze ktos jest w bardzo halasliwym miejscu albo ma patologie wymowy. Generalnie aby zadzialalo nalezy mowic powoli i bezuczuciowym glosem. Wkurzanie sie i krzyczenie tylko pogorszy sprawe. Poza tym moim zdaniem jest to fajny gadget ale dla profesjonalnego usera komorki zupelna strata czasu bo system za kazdym razem czyta ci jakie masz mozliwosci i po ktoryms razie cholera czlowieka bierze... uzywajac klawiszy jest bez porownania szybciej... a jak wiadomo czas to pieniadz. Przydatne moze to byc w samochodzie, bo nie trzeba w klawisze trafiac po omacku, albo gdy ma sie zestaw BlueTooth i tel. w kieszeni. Ale dziala w miare bez zarzutu. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-10-24 16:12
    Cześc condor! Sto lat nie gadałem z "dużym ptakiem" ;-D jeśli pozwolisz to ja się będę czepiać: otóż zgadzam się, że są okoliczności kiedy taki system sie przydaje tylko, że właśnie tam gdzie jest najbardziej potrzebny najgorzej działa - z BT najlepiej pogadać na ulicy, lub ew. w samochodzie a właśnie tam może być dość głośno. Nie neguję celowości samej idei, a tylko marudzę, że tam gdzie najbardziej się przydaje jest jednocześnie najbardziej zawodne.
    0
  • Users Avatars Mini
    ACSII pisze: 2003-10-24 18:30
    Geberalnie zgadzam sie z Condorem Nie wiem tylko dlaczego Conror twierdzi ze klawiszami jest szybciej (przeciez podpowiedzi lektora tez za czytane). Pewnie dlatego ze kazdy pamieta jakiego klawisza chce uzyc (np. 3 - oddzwanianie) i nie czeka na dokonczenie lektrora. Tak samo mozna zrobic przy wlaczonym rozpoznawaniu mowy. Jest tu tylko taka \"bariera psychologiczna\" ze nie przerywa sie jak ktos :) mowi. Lektorowi mozna przerwac w kazdym momencie. Probowalem takze uzywac rozpoznawania mowy w samochodzie. Ku mojemu zdziwieniu dziala, Trzeba wprawdzie sciszyc radio, ale bez tego trudno sie nawet z czlowiekiem dogadac a co dopiero z maszyna. Czy ktos z was jeszcze tego uzywal?
    0
  • Users Avatars Mini
    filips90 pisze: 2003-10-26 22:33
    fajnie to będzie wyglądało w autobusie miejskim ludzie i tak juz dziwnie patrzą jak się korzysta z wybierania głosowego, ja wolę zapamietać kilka cyferek i uzywać klawiatury
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2003-11-02 20:50
    Taka pomocna rzecz, powinni to wprowadzić, także w standardzie, a nie tylko w Gold!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: