W sieci Idea dostępna jest usługa SMS SOS, która od 28.01.br. pozwalała dotychczas nawiązać użytkownikowi Idea POP kontakt nawet wtedy, gdy nie miał już na swoim koncie POP środków finansowych na wychodzące połączenia głosowe i SMS-y. Usługa spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem przez użytkowników Idea POP i w ocenach klientów pozytywnie wyróżnia ofertę Idei na polskim rynku GSM.
Od 5.04.br. dostępność usługi SMS SOS została rozszerzona na usługi: Dla Każdego w Idei (prepaid) oraz IdeaMIX i IdeaMIX TP (postpaid). Co ważne użytkownik korzystający z tej usługi nie zostanie obciążony opłatami za jej aktywację, ani za wysłanie SMSów SOS.
Jeżeli użytkownik - obecnie już 4 ofert w sieci Idea (Idea POP, Dla Każdego w Idei, IdeaMIX, IdeaMIX TP) - nie posiada już środków na swoim koncie może jednak skorzystać z usługi SMS SOS i wysłać 3 SMS ratunkowe w miesiącu.
W takiej sytuacji musi on wysłać SMS pod bezpłatny numer 800, w treść wpisując numer telefonu osoby w sieci Idea, z którą chce się skontaktować - 50XXXXXXX (bez spacji np. 501234567).
Osoba, której numer wyśle użytkownik, otrzyma SMS o treści: "SMS SOS: Uzytkownik numeru 50X XXX XXX nie ma pieniedzy na swoim koncie - nie moze dzwonic ani SMSowac. Czeka na Twoj telefon - zadzwon pilnie na jego numer komorki! "
W każdym miesiącu kalendarzowym można skorzystać z 3 bezpłatnych SMS-ów SOS. Za każdym razem, po wysłaniu SMS-a SOS użytkownik dostanie informację, ile takich wiadomości w danym miesiącu już wykorzystał, a ile jeszcze pozostało. Niewykorzystane SMS-y SOS nie kumulują się i nie przechodzą na kolejny miesiąc.
Przykładowa treść SMSa zwrotnego jakiego otrzyma nadawca w przypadku wysłania pierwszego SMSa SOS w danym miesiącu kalendarzowym brzmi. "Twoj SMS SOS został przekazany. Do tej pory wykorzystales 1 z 3 przyslugujacych Ci w tym miesiacu SMSow SOS!".
W przypadku wykorzystania wszystkich 3 dostępnych w miesiącu kalendarzowym SMSów SOS użytkownik otrzyma SMSa zwrotnego następującej treści: "Twoj SMS SOS zostal przekazany. Wlasnie wykorzystales wszystkie przyslugujace Ci w tym miesiacu SMSy SOS. Doladuj konto - badz w kontakcie".
Po wyczerpaniu dostępnej w danym miesiącu kalendarzowym puli 3 SMSów SOS, w przypadku podjęcia przez użytkownika próby wysłania kolejnego SMSa w ramach usługi SMS SOS otrzyma on SMSa o treści: " W tym miesiacu nie mozesz juz korzystac z usługi SMS SOS (Twoje SMSy SOS zostały juz wykorzystane). Doladuj ponownie swoje konto by moc znowu dzwonic i SMSowac!".
W przypadku, gdy Użytkownik posiada na koncie wystarczające środki do skorzystania z najtańszej płatnej usługi (zainicjowania połączenia bądź wysłania SMSa) i wyśle SMSa SOS w sposób opisany powyżej otrzyma SMSa o treści: "Twoj SMS SOS nie zostal wyslany gdyz srodki na Twoim koncie umozliwiaja wyslanie standardowego SMSa (koszt zgodny z wybranym planem taryfowym)".
W przypadku, gdy użytkownik wysłał SMSa SOS w sposób opisany powyżej wpisując nieprawidłowy format numeru abonenckiego odbiorcy (posiada mniej lub więcej niż ustalone 9 cyfr), otrzyma SMSa o treści: "Podany numer jest nieprawidlowy, sprawdz go i wprowadz ponownie".
W przypadku, gdy Użytkownik wysłał SMSa SOS wpisując, jako numer odbiorcy, numer dostępny w sieci innej niż sieć Idea otrzyma SMSa o treści: "Podany numer jest nieprawidlowy, Twoje SMSy SOS sa dostepne tylko w sieci Idea".
Usługa SMS SOS nie wymaga aktywacji. Wysyłanie SMSów w ramach usługi SMS SOS jest możliwe tylko i wyłącznie na numery abonenckie w sieci Idea, z wyłączeniem numerów specjalnych, określonych w obowiązującym cenniku.
Operator zastrzega sobie możliwość bezterminowego zablokowania usługi SMS SOS w przypadku użytkowników korzystających z usługi SMS SOS niezgodnie z powyższymi zasadami świadczenia usługi ustalonymi przez operatora (np. wysyłanie innej treści niż ustalonej w niniejszym dokumencie na przypisany do usługi numer 800 bądź przekroczenie dopuszczalnego limitu wysyłania SMSów na numer 800 ustalonego na poziomie 3 SMSów na minutę).