PB: RTV Euro AGD miało doskonały rok, gorzej z Media Markt

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Dodaj opinię
Opinie: 0
Euro zdystansowało konkurencję w RTV i AGD

Puls Biznesu podał, że sieć RTV Euro AGD, w skład której wchodzi ponad 300 sklepów stacjonarnych, a także e-sklepy euro.com.pl i oleole.pl, miała w 2020 r. 10,02 mld zł przychodów, czyli o 2,5 mld zł więcej niż rok wcześniej. To wzrost dokładnie o 33,3 proc. EURO-net zanotował przy tym 300 mln zł czystego zysku, czyli o 56 proc. więcej niż w 2019 r.

Główny konkurent też rósł, lecz wolniej – Terg, właściciel sieci Media Expert, miał 7,67 mld zł przychodów, czyli o 15,9 proc. więcej niż rok wcześniej.

Media Markt z niemieckiej grupy Ceconomy miał w Polsce w roku finansowym 2019/20 (zakończonym we wrześniu) 912 mln EUR przychodów (4,2 mld zł), co oznacza 6-procentowy spadek.

RTV Euro AGD nie podaje, jak jej przychody rozkładają się między sklepy stacjonarne i internet.

Wszyscy mówią o boomie na e-handel, ale rozgraniczenie kanału online i offline jest anachronicznym podejściem, bo już na poziomie definicji jest to trudne. Najczęściej rozróżnia się zakup zależnie od tego, gdzie jest zrealizowana płatność. Ale czy klient, który zamówił przez internet, ale odebrał produkt i zapłacił za niego w sklepie stacjonarnym, dokonał zakupu online czy offline? Ścieżki zakupowe i rzeczywiste zachowania konsumentów są obecnie bardzo skomplikowane. Klienci swobodnie przemieszczają się między kanałami sprzedaży: oglądają produkty i w internecie, i w sklepach, a często dokonują transakcji na smartfonie, będąc jeszcze w placówce stacjonarnej – mówi szef sprzedaży RTV Euro AGD.

Mimo lockdownów sieć sklepów powiększyła się w ubiegłym roku o 16 placówek, głównie w mniejszych miastach.

Jesteśmy już po etapie dynamicznego rozwoju organicznego, to są raczej modyfikacje. Przeprowadzamy się też do bardziej atrakcyjnych lokalizacji w miastach, w których już byliśmy obecni, bo np. małe centra handlowe przy hipermarketach przestały przyciągać klientów. O ile w czasie pandemii okazało się, kto w branży efektywnie zorganizował sprzedaż w internecie i logistykę, o tyle najbliższe lata zweryfikują podejście do kanału stacjonarnego – mówi Grzegorz Wachowicz z RTV Euro AGD.

Właścicielami EURO-netu są jego założyciele, będący jednocześnie członkami zarządu: Iwona Kuk, Waldemar Kuk i Robert Kuczyński.

Pełna treść artykułu na stronie Pulsu Biznesu jest tutaj

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: