Od dziś Polska Telefonia Cyfrowa oferuje klientom biznesowym rozwiązanie BlackBerry. Wprowadzenie nowej usługi poprzedziły trwające od września 2004 r. testy. W czasie pilotażu z BlackBerry korzystało ponad 100 użytkowników pracujących w dużych polskich korporacjach. Pierwsi testerzy używali terminali RIM 7230. W ofercie komercyjnej rozwiązanie ma być sprzedawane wraz z nowszym modelem 7290, a także z urządzeniami wyposażonymi w klienta BlackBerry: MDA II/III, Nokia 9500, Siemens SK65 oraz Sony Ericsson P910.
BlackBerry pozwala na stały dostęp do poczty elektronicznej i określonych danych znajdujących się za zaporą sieciową przedsiębiorstwa np. do stron sieciowych, intranetu, programów
i baz danych. E-maile dostarczane są automatycznie. Rozwiązanie to daje więc możliwość swobodnego korzystania z poczty elektronicznej bez konieczności używania laptopa, czy komputera, przy zachowaniu wszystkich możliwości telefonu komórkowego. Pozwala ono również odczytywać dokumenty wysłane jako załączniki w formatach: MS Word, MS Excel, MS Power Point, WordPerfect, AdobePDF, pliki tekstowe i graficzne. Wszystkie pobierane załączniki są specjalnie przygotowywane przez serwer specjalnie dla urządzenia RIM. Plik Word jest np. "kompresowany" do pliku tekstowego. Dzięki opcji filtrowania wiadomości, można zdalnie sterować pocztą przychodzącą, ograniczając liczbę wiadomości i załączników do niezbędnych w danej chwili. BlackBerry umożliwia również zdalne zarządzanie bazą kontaktów i zadań, planowanie spotkań, organizację dnia pracy własnej oraz swoich współpracowników, tworzenie oraz usuwanie notatek.
Zastosowana w BlackBerry technologia push umożliwia natychmiastowe i całkowicie automatyczne kierowanie wiadomości e-mail z systemu pocztowego bezpośrednio na terminal BlackBerry (tj. tak, jak typowy SMS). Jednocześnie, wiadomości e-mail pozostają zaszyfrowane w trakcie całej drogi pomiędzy serwerem pocztowym firmy, a terminalem Klienta. Bezpieczeństwo transmisji danych podwyższają opcje zdalnego zarządzania prawami dostępu oraz zdalnego kasowania danych. Łatwe w obsłudze i instalacji, jedyne kompletne oraz niewymagające zakupu dodatkowych kart rozszerzeń, pamięci itp., rozwiązanie BlackBerry stało się międzynarodowym standardem w komunikacji biznesowej.
Firma, która zdecyduje się na zakup rozwiązania będzie musiała opłacić jednorazową opłatę licencyjną, która wynosi od 6100 zł netto. Opłata za korzystanie z usługi jest zryczałtowana i niezależna od ilości przesyłanych danych i wynosi 80 zł netto za jedną końcówkę. Oferta nowej usługi zawiera łatwy w obsłudze terminal BlackBerry 7290, który posiada wbudowane wszystkie funkcje, niezbędne do pełnego korzystania z usługi. Cena urządzenia będzie wynosiła od 488 zł netto przy zakupie aktywacji w taryfach Era Komfort Biznes. Era planuje także niebawem (następny kwartał) wprowadzić uproszczoną ofertę BlackBerry dla klientów indywidualnych.
Wprowadzone przez RIM w 1999 roku rozwiązanie BlackBerry stało się codziennym narzędziem pracy dla korporacji, kancelarii prawniczych i instytucji rządowych. Dziś z usługi tej korzysta ponad 2 000 000 użytkowników na całym świecie. Zastosowane najwyższe standardy zabezpieczeń uzyskały akceptację amerykańskiej administracji rządowej. Użytkownikami tej technologii są, m.in., Departament Obrony i Armia Stanów Zjednoczonych, a także największe globalne instytucje finansowe i międzynarodowe korporacje.