Instytut Juniper Research przeprowadził wywiady z 40 największymi firmami telekomunikacyjnymi na temat szans rynkowych technologii MMS. Instytut na podstawie badania ocenił, że rynek wiadomości multimedialnych pod pewnymi warunkami może w 2004 r. osiągnąć wartość 8.3 mld dolarów. Konieczne jest jednak przyspieszenie wprowadzenia możliwości wysyłania MMS-ów pomiędzy konkurującymi w danym kraju sieciami oraz uruchomienie usługi MMS w roamingu. Po drugie ważna jest także szybka dostępność tanich i łatwych w obsłudze terminali, czyli sprawne wprowadzenie technologii MMS na masowy rynek.
Według instytutu Juniper znacznie więcej przychodów - 5.6 mld $ będą stanowić przychody z serwisów MMS i prowizji za nie, niż z usług typu MMS P2P - 2.7 mld $. Według Juniper Research ważny będzie także rynek biznesowy usług MMS, który według prognoz sam wygeneruje 1.4 mld dolarów przychodów w 2004 r.
W badaniu uczestniczyły m.in.: Ericsson, IBM, Logica, Materna, O 2 , O p e n w a v e , Sony-Ericsson, T-Mobile UK, Trium (Mitsubishi Electronics) oraz UMTS Forum.