IDC podało, że dostawy tabletów na całym świecie osiągnęły poziom 38,4 mln sztuk w pierwszym kwartale 2022 r. odnotowując spadek o 3,9% rok do roku. Dostawy wciąż przekraczają poziomy sprzed pandemii, jednak wzrost osłabł, co wskazuje na powrót rynku do normalnej sezonowości.
„Podczas gdy rynek tabletów z pewnością znajduje się w trendzie spadkowym na poziomie globalnym ze względu na niższy popyt na rynkach dojrzałych, interesujące jest obserwowanie kilku nowych graczy wchodzących na rynki wschodzące, zwłaszcza sprzedawców smartfonów, takich jak realme, OPPO, Xiaomi itp.” - powiedziała Anuroopa Nataraj, starszy analityk ds. badań w IDC Mobility and Consumer Device Trackers.
Samsung z Apple mają już ponad 50% całego rynku tego typu urządzeń.
TOP5 producentów tabletów, dostawy światowe I kw. 2022 r. – dane w mln sztuk - dane IDC
Company |
1Q22 Unit Shipments |
1Q22 Market Share |
1Q21 Unit Shipments |
1Q21 Market Share |
Year-Over-Year Growth |
1. Apple |
12.1 |
31.5% |
12.7 |
31.7% |
-4.6% |
2. Samsung |
8.1 |
21.1% |
7.8 |
19.6% |
3.5% |
3. Amazon.com |
3.7 |
9.6% |
3.5 |
8.7% |
6.3% |
4. Lenovo |
3.0 |
7.8% |
4.1 |
10.1% |
-25.9% |
5. Huawei |
2.2 |
5.8% |
2.7 |
6.8% |
-17.2% |
Others |
9.2 |
24.1% |
9.2 |
23.0% |
0.6% |
Total |
38.4 |
100.0% |
39.9 |
100.0% |
-3.9% |
TOP5 producentów tabletów, dostawy światowe I kw. 2022 r. – dane w mln sztuk - dane Strategy Analytics