 
  IDC podało dane dotyczące światowych dostaw tabletów w I kw. 2018 r.
Globalne dostawy spadły aż o 11.7% do 31.7 mln sztuk.
Rośnie tylko nisza tabletów z dołączaną klawiaturą. Wzrost jest jednak symboliczny - 2.9%. Tego typu urządzenia zastępujące laptopy stanowią 15.3% wszystkich nowych tabletów sprzedawanych na świecie.
"Tradycyjnych" tabletów udało się sprzedać 26.8 mln sztuk (spadek o 13.9%).
Liderem rynku tabletów nadal jest Apple. Amerykański koncern sprzedał 9.1 mln iPadów. 1.8 mln z nich to iPady Pro.
Sprzedaż tabletów Samsunga spadła o 11,4%, a Huawei zwiększył swoją sprzedaż o 13%.
TOP5 producentów tabletów (Detachable + Slate), I kw. 2018 (mln sztuk)
| Company | 1Q18 Unit Shipments | 1Q18 Market Share | 1Q17 Unit Shipments | 1Q17 Market Share | Year-Over-Year Growth | 
| 1. Apple | 9.1 | 28.8% | 8.9 | 24.9% | 2.1% | 
| 2. Samsung | 5.3 | 16.7% | 6.0 | 16.7% | -11.4% | 
| 3. Huawei | 3.2 | 10.0% | 2.8 | 7.8% | 13.0% | 
| 4. Lenovo | 2.1 | 6.6% | 2.1 | 5.8% | 1.8% | 
| 5. Amazon.com | 1.1 | 3.5% | 2.2 | 6.0% | -49.5% | 
| Others | 10.9 | 34.4% | 13.9 | 38.8% | -21.7% | 
| Total | 31.7 | 100.0% | 35.8 | 100.0% | -11.7% | 
źródło: IDC Worldwide Quarterly PCD Tracker
 
           
           
           
           
           
          