IDC podało dane dotyczące światowych dostaw tabletów w I kw. 2018 r.
Globalne dostawy spadły aż o 11.7% do 31.7 mln sztuk.
Rośnie tylko nisza tabletów z dołączaną klawiaturą. Wzrost jest jednak symboliczny - 2.9%. Tego typu urządzenia zastępujące laptopy stanowią 15.3% wszystkich nowych tabletów sprzedawanych na świecie.
"Tradycyjnych" tabletów udało się sprzedać 26.8 mln sztuk (spadek o 13.9%).
Liderem rynku tabletów nadal jest Apple. Amerykański koncern sprzedał 9.1 mln iPadów. 1.8 mln z nich to iPady Pro.
Sprzedaż tabletów Samsunga spadła o 11,4%, a Huawei zwiększył swoją sprzedaż o 13%.
TOP5 producentów tabletów (Detachable + Slate), I kw. 2018 (mln sztuk)
Company |
1Q18 Unit Shipments |
1Q18 Market Share |
1Q17 Unit Shipments |
1Q17 Market Share |
Year-Over-Year Growth |
1. Apple |
9.1 |
28.8% |
8.9 |
24.9% |
2.1% |
2. Samsung |
5.3 |
16.7% |
6.0 |
16.7% |
-11.4% |
3. Huawei |
3.2 |
10.0% |
2.8 |
7.8% |
13.0% |
4. Lenovo |
2.1 |
6.6% |
2.1 |
5.8% |
1.8% |
5. Amazon.com |
1.1 |
3.5% |
2.2 |
6.0% |
-49.5% |
Others |
10.9 |
34.4% |
13.9 |
38.8% |
-21.7% |
Total |
31.7 |
100.0% |
35.8 |
100.0% |
-11.7% |
źródło: IDC Worldwide Quarterly PCD Tracker